Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvordan skiller jeg spindlen ad

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvor fast sidder akslen i spindlen på en link og pin forbro. skal den presses ud? syntes godt nok, at jeg har svært ved at få det fra hinanden
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja skal presses ud.....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
Ja skal presses ud.....


takker! så ryger den en tur i pressen. kan den gå ud begge veje?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja ingen problem.....

når du så har presset nye styr/bundbolte bøsninger i, så skal de efterfølgende rives op med en rival lavet til formålet.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
Ja ingen problem.....

når du så har presset nye styr/bundbolte bøsninger i, så skal de efterfølgende rives op med en rival lavet til formålet.



hmm det griber vist om sig... hvor stræmt skal spindlen være at dreje, syntes mine er meget stramme? og er der et reprations kit man kan købe
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
klokmose skrev:
Rasser skrev:
Ja ingen problem.....

når du så har presset nye styr/bundbolte bøsninger i, så skal de efterfølgende rives op med en rival lavet til formålet.



hmm det griber vist om sig... hvor stræmt skal spindlen være at dreje, syntes mine er meget stramme? og er der et reprations kit man kan købe


den skal kunne "falde ned" af sig selv når du står med det i hånden og vender og drejer det.


Har du prøvet med rustopløser... og så efterfølgende trykket nyt fedt ind ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
klokmose skrev:
Rasser skrev:
Ja ingen problem.....

når du så har presset nye styr/bundbolte bøsninger i, så skal de efterfølgende rives op med en rival lavet til formålet.



hmm det griber vist om sig... hvor stræmt skal spindlen være at dreje, syntes mine er meget stramme? og er der et reprations kit man kan købe


den skal kunne "falde ned" af sig selv når du står med det i hånden og vender og drejer det.


Har du prøvet med rustopløser... og så efterfølgende trykket nyt fedt ind ?



tænkte nok det var noget i den dur. mine er meget stramme, skal spænde den fast og tag godt fast før den rokker sig. men har lagt den i blød i WD40 så må se om skidtet løsner sig
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
klokmose skrev:
Rasser skrev:
Ja ingen problem.....

når du så har presset nye styr/bundbolte bøsninger i, så skal de efterfølgende rives op med en rival lavet til formålet.



hmm det griber vist om sig... hvor stræmt skal spindlen være at dreje, syntes mine er meget stramme? og er der et reprations kit man kan købe


den skal kunne "falde ned" af sig selv når du står med det i hånden og vender og drejer det.


Har du prøvet med rustopløser... og så efterfølgende trykket nyt fedt ind ?



tænkte nok det var noget i den dur. mine er meget stramme, skal spænde den fast og tag godt fast før den rokker sig. men har lagt den i blød i WD40 så må se om skidtet løsner sig
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
dobbel post
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Først skal bundboltbøsningerne presses ud.
Derefter kan styrebolten presses ud og igen bøsningerne til styrebolten.
Efter at man har presset nye styreboltbøsninger i skal disse efterbearbejdes med rival. Dette kræver der originale værktøj med styrebøsning.

Sammen med styrebolten sidder der en fiberskive og en blikskål. Denne fiberskives tykkelse bestemmer hvor stramt spindlen drejer. Den skal ikke gå så let så beskrevet tidligere i tråden. Den skal stramme lidt. Der er i rep.håndbogen vist at man skal måle det med en fjedervægt.
Jeg kan ikke huske om der er en ny fiberskive med i et rep.sæt. Den slides jo, for det er jo den der bærer bilen foran.
Hvis en ny fiberskive ikke kan fylde ordentligt ud havde man på VW-værkstederne en sortimentskasse med skiver i andre tykkelser.
Et tips: Hvis skiven er for tynd, kan man bruge en gammel metalskive fra bundboltene som shimsskive.

Når styrebolten igen er presset i og spindlen kan drejes uden at klemme, presser man de nye bundboltebøsninger i. De skal ikke efterbearbejdes.

OBS ! Husk at ALLE bøsninger skal vendes sådan at smørehullerne passer ude for niplerne.

Så er man klar til at udmåle forsætningen på bærearmene for at bestemme placeringen af skiverne på bundboltene.
Se skema i rep.håndbogen.
Og læg mærke til at de tidlige modeller UDEN O-ring skal have 10 skiver i stedet for 8 ved hver bundbolt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tak til frank A! du tog lige et par spørgsmål mere i opløbet... jeg må se om jeg kan hitte ud af det

takker mange gange

Reply

You must log in to post.