Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

BAJA BUGGY MED 1914 Motor SOLGT

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kunne være at morfar havde købt den i den tro at det var en 1914 var det ikke på sin plads at ringe til ham i steden for at udstille ham her inde dette lyder som en gentagelse af en tråd der var før med en nordmand
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) kanalt Member
fede skrev:
Det kunne være at morfar havde købt den i den tro at det var en 1914 var det ikke på sin plads at ringe til ham i steden for at udstille ham her inde dette lyder som en gentagelse af en tråd der var før med en nordmand
Allan

Det har jeg da gjordt.
jeg svare bare på om jeg blev glad for den og det gjorde jeg ikke

hilsen michael
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
Nå ok det stod der bare ikke noget om og morfar blev udstillet som forbryder ikke for at forsvare ham men det så sådanne ud håber i fandt en løsning
Allan
allangottsche@gmail.com
+4520401518
nej det gjorde vi kun til morfars fordel købt er købt siger han
Sønderborg
N
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
fede skrev:
N

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Skallerup S. Member
Glem det..

En privat handel er en privat handel.. det ved alle sku da, ingen garanti der......!!!! med mindre i selvfølgeligt laver den skriftlig aftale og noterer forhold vedrørende garanti osv osv osv...

For hulen da.. i er voksne mennesker.. !?

Skallerup.
Keep your dream alive.!!
(permalink) cardude Member
vwvette skrev:
Glem det..

En privat handel er en privat handel.. det ved alle sku da, ingen garanti der......!!!! med mindre i selvfølgeligt laver den skriftlig aftale og noterer forhold vedrørende garanti osv osv osv...

Skallerup.

ligegyldigt hvad så bør man kunne stole på hinanden, og det bør ikke være nødvendigt at kræve at få pillet topstykkerne af inden køb for at sikre sig at det faktisk er en 1914 motor. men verden bliver detsvære mere og mere sådan at man ikke kan stole på hinanden. og man bør altid skrive en købs kontrakt som er på købers side, det er trods alt køber der får noget metal og sælger for kontanter, kontanter er ligesom ret præcist defineret hvad de er værd og metal udformet som en bil kan være mere tvivlsomt, man kan sku ikke putte spartel på en 100 kron sedel så det bliver en 1000 kron sedel, og penge er så mange gange nemmere at konstatere værdien på.
vwvette skrev:
Glem det..

Skallerup.

Skallerup prøv lige at læse hvad der står.Der står 1914 dvs at det er på skrift og købeloven gælder alle der er ikke noget der hedder privat handel men brug lige en 1/2 time og læs den og du skriver i er voksne menesker nå ja det er jo heller ikke dig der blevet snydt men ok jeg er voksen jeg stopper her.
Allan
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Anonym Member
nu syntes jeg lige at jeg vil forsvare min svigerfar lidt han plejer ikke at prøve på at snyde folk og kender da flere der har fået penge retur hvor der er sket ting med motor osv. kanalt jeg ved ikke hvad navnet hentyder til men du skylder morfar og de andre brugere på nettet at fortælle at du blev udtrykkeligt gjort opmærksomt på at han ikke kendte mere til bil og motor end du gjorde da han kun har den svenske sælgers oplysninger og morfar siger til dig at du skal undersøger bilen inden du fjerner den fra pladsen da han jo ikke kender den selv.ydermere er der gået 6 mdr siden du købte bilen hvilket du ikke har travlt med at fortælle herinde men blot rette i dit indlæg fra 9 mdr som oprindelig var meget positivt tiol nu noget der skal få folk til at tro der blot er gået et par dage.
det er da en træls handel ingen tvivl om det men synes hele historien skal frem.
carsten vejle
så skulle Svigerfar/Morfar nok ikke ha skrevet 1915ccm i annoncen hvis han ikke vidste en skid om det han havde til salg
Hej carsten (svigersøn)

Du har helt rat i at der er gået siden den 22/09-2007 da jeg hentede bilen men det betyder vel ikke at vw motor skrumper ved at stå ude i regnvejr.
Jeg kan personligt ikke huske at jeg er blevet bedt om at skille motoren på stedet for at se om det jeg købte var det jeg var blevet tilbudt nemmelig en 1914ccm motor.
Men havde gjort morfar det klart at det kun var motoren jeg havde interesse i og ikke bilen i sig selv

Jeg må så lide under at have fået en mindre motor og en hentydning om at jeg måske har bytte den om med en anden motor for at skubbe skylden over på morfar.

jeg har ikke mere at sige til denne sag som tak for den tillid

Hilsen kanalt
michael
Sønderborg
(permalink) MPA Member
Jeg synes da at morfar burde komme med noget kompensation da varen ikke er som oplyst, hvis man ikke har forstand på de biler man importere og tjener rigtig fede penge på ved salg herhjemme - så burde man holde sig langt fra sådan noget.
Det er klart at Michael føler sig snydt!. Jeg kender også en som er blevet snydt af morfar, han fik heller ikke en krone tilbage.
Men det er vist også slut med at importere for morfar nu..

Mvh.
Martin
(permalink) kps Member
Hold nu op,jeg har også af og til fået købt en motor og andre ting for den sags skyld som ikke var som de blev beskrevet eller lovet,ved da godt at det er sure penge,men der er jo ikke nogen der tvinger os til at købe og jeg/vi kan jo også bare undersøge om tingene er som de skal være inden vi smider pengene på bordet,man har egentligt kun sig selv at takke,så skal vi ikke bare kalde det lærepenge og komme videre.

mvh k.
(permalink) Farmer Member
Jah, jeg ve´ikke rigtigt. Jeg synes jo ærlig talt den er lidt ulden. Uanset hvad bør sælger, uanset hvem, ikke prale med noget han/hun ikke ved med sikkerhed. Det kunne jo nemt være blevet "afsløret" med en simpel tur på et rullefelt. Så kunne man jo have set atr tingene ikke helt harmonerede. De 80 hk skulle den måske nok kunne trække, men momentet ville afsløre den.

For ca. 3 uger siden adskilte jeg en "renoveret 1600" motor ad, som kom fra en pt unavngivet VWnetbruger. Grunden til at den blev skildt ad, var, at den slet ikke ydede det den burde, plus at den pludselig fik en meget mærkelig lyd. Da jeg fik den skilt ad, viste det sig at det var en 1300 og ikke 1600, samt at den havde fået en gang nye pakninger ved stødstangsrør. Og så var det det. Efter min mening snyd og bedrag. Men slåskampen må køber og sælger selv tage. Det gider jeg ikke blande mig i. Jeg konstaterer bare. Og vil pointere at en vis etikette burde kunne udbedes.
T
20888030
alstrupt@gmail.com
[quote=Kp syhler]Hold nu op,jeg har også af og til fået købt en motor og andre ting for den sags skyld som ikke var som de blev beskrevet eller lovet,ved da godt at det er sure penge,men der er jo ikke nogen der tvinger os til at købe og jeg/vi kan jo også bare undersøge om tingene er som de skal være inden vi smider pengene på bordet,man har egentligt kun sig selv at takke,så skal vi ikke bare kalde det lærepenge og komme videre.

mvh k.

Ikke helt enig, min ven købte en oval af morfar for et par år siden som så pæn og fin ud i lakken. Da vi så hentede den et par dage efter at handlen var kommet i hus, så opdagede min ven at der var store lakskader på taget. Disse var blevet dækket med bordeuxfarvet neglelak eller tus...og han fik ikke en krone igen.
Det skal så lige siges at vi først måtte komme og hente bilen efter mørkets frembrud - det er sku da mærkeligt....

Mvh.
Martin

Ikke helt enig, min ven købte en oval af morfar for et par år siden som så pæn og fin ud i lakken. Da vi så hentede den et par dage efter at handlen var kommet i hus, så opdagede min ven at der var store lakskader på taget. Disse var blevet dækket med bordeuxfarvet neglelak eller tus...og han fik ikke en krone igen.
Det skal så lige siges at vi først måtte komme og hente bilen efter mørkets frembrud - det er sku da mærkeligt....

Mvh.
Martin

du er jo et fjols at høre på købe en bil ikke se en ridse eller skramme
når man så ser det så skulle man få penge retur prøv det hos den lokale volvo forhandler.
(permalink) MPA Member
Fuck dig anonym!!

Det var ikke en ridse - men store flager der var røget af...
Log dog ind din taber!
Hvis du skal spille stor helt - så vis dog hvem du er
har i en periode været ansat hos FDM hvis i viste hvor mange henvendelser de får omkring købere der mener de er blevet snydt men det er efterhånde snart sådan at sælger skal have alt på skrift for ikke at kunne blive hængt ud som svindler.
alle os andre kender ikke denne sag men det er nu engang sådan at det er lidt nemmere at hænge sælger ud end end måske uærlig køber.

arbejder pt hos færdselssyrelsen/skat og grundet dette arbejde vil jeg gerne være anonym
men vil blot informere om at der fra vores side bliver holdt øje med bla. motor str. bremser osv. i veteran køretøjer derfor jeg faldt over denne side.Da det jo er sider som denne hvor vi kan finde de rigtige oplysninger og ikke i synshallen da bilen jo blot er lovliggjort til syn.
(permalink) Steen Member
Anonym skrev:
har i en periode været ansat hos FDM hvis i viste hvor mange henvendelser de får omkring købere der mener de er blevet snydt men det er efterhånde snart sådan at sælger skal have alt på skrift for ikke at kunne blive hængt ud som svindler.
alle os andre kender ikke denne sag men det er nu engang sådan at det er lidt nemmere at hænge sælger ud end end måske uærlig køber.

arbejder pt hos færdselssyrelsen/skat og grundet dette arbejde vil jeg gerne være anonym
men vil blot informere om at der fra vores side bliver holdt øje med bla. motor str. bremser osv. i veteran køretøjer derfor jeg faldt over denne side.Da det jo er sider som denne hvor vi kan finde de rigtige oplysninger og ikke i synshallen da bilen jo blot er lovliggjort til syn.

Det viser sig jo så at i lige præcis ikke kan bruge oplysninger på denne side til noget som helst.

Jeg skal betale afgift af en VW med en 1500 eller en 1914.
Hvordan vil du/i bevise hvilken motor det er?
Hvis i mener det er 1914 og motorkoden viser 1500, vil i så pille toppen af for at bevise det?

Eller skal jeg bare betale afgiften af en "måske" stor motor?

VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
hey

jeg kender ikke nogen af parterne, men kan da en historie som handler om mig selv..

jeg har for ikke så længe siden solgt en 1302 (bund og karros) jeg havde ikke rigtig tjekket hvad jeg havde, men den så fin ud, købte fik hellere ikke rigtig tjekket den men syntes også den så fin ud... køber fik dog hentet og betalt den, og tjekkede den på eget værksted... den var ikke så fin som nogen af os troede.. så for min egen skyld, tog jeg bilen tilbage og gav køber sine penge tilbage.. jeg kunne godt have stået fast på at han bare kunne have tjekket den o.s.v men da det er en klub hvor vi skal hjælpe hinanden, og ikke snyde hinanden, så valgte jeg denne løsning, ville fandme selv være ked af at stå i en situation, hvor jeg havde fået købt noget, der ikke levede op til det jeg havde betalt for...

god dag curth

tlf: 26172817
(permalink) Rasser Member
Anonym skrev:

Jeg håber ikke du bruger din arbejdstid på at sidde og skrive det her, for så vil jeg sgu have noget afgift tilbage.... Hold da kæft der er vigtigere ting at tage sig til end at sidde og søge på internetforums efter "syndere" der ikke har betalt afgift af deres ændringer på bilen.
Latterligt
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) MortenP Member
Anonym skrev:

Så ved vi da, at en del af de skyhøje afgifter vi skal betale for vores biler, går til folk der på fast løn kan surfe på internettet og gøre livet surt for os.
Man må da håbe du hygger dig for VORES afgiftpenge, med dit meningsløse og ubrugelige arbejde.

Jeg håber ikke du bruger din arbejdstid på at sidde og skrive det her, for så vil jeg sgu have noget afgift tilbage.... Hold da kæft der er vigtigere ting at tage sig til end at sidde og søge på internetforums efter "syndere" der ikke har betalt afgift af deres ændringer på bilen.
Latterligt

der er mange ting i dette hvordan er du stillet hvis du kører din nabos lille datter ihjel når du bakker ud af din garage i en skamsænket vold tunet gammel vw
jeg tror ikke du kan betale det på et helt arbejdsliv når det gælder staten og penge de kan tjene så tag ikke fejl de vil gå langt f.eks. foto af folks biler og div gennem længere tid til dokumentation i en evt sag.derfor er denne side jo rigtig god til at bevise hvordan din biler er da der jo er masser af foto og glade historier om mange hk andre bremser osv..

(permalink) Rasser Member
Anonym skrev:

Latterligt

der er mange ting i dette hvordan er du stillet hvis du kører din nabos lille datter ihjel når du bakker ud af din garage i en skamsænket vold tunet gammel vw
jeg tror ikke du kan betale det på et helt arbejdsliv når det gælder staten og penge de kan tjene så tag ikke fejl de vil gå langt f.eks. foto af folks biler og div gennem længere tid til dokumentation i en evt sag.derfor er denne side jo rigtig god til at bevise hvordan din biler er da der jo er masser af foto og glade historier om mange hk andre bremser osv..

Nå ok så misforstod jeg dig. Jeg var slet ikke klar over at staten gjorde det for at hjælpe folk til at de ikke skulle stå med en kæmpe erstatningssag hængende om halsen.

Det lyder bare fuldstændig langt ude det du skriver - total koldkrigsspion agtigt. Håber det er et dårligt forsøg på en joke.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.