Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Karmann Ghia - Back In Black - Nu med syn!

Tags:

(permalink) Hammer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fik lige givet den et skud sprøjtespartel på bagenden og instrumentbordet... så det er lidt nemmere for mig at se de steder den mangler spartel...
Billede000.jpg
Billede002.jpg

(permalink) bugservice Member
hej der er kommet nogle bærekugler hjem til jer
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
jo tak Dennis... det siger jeg lige videre...

-jeg fik også lige hældt en bøtte på fronten...
66__2_.jpg

Lidt gummihud har den også fået nu...
(permalink) niels-erik Member
Nice-Lækkert at se rigtigt plade arbejde udført i praksis!
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) tiguan Member
Hej lillehammer

Er det lige før den får farve ?
ej mangler stadg at at rette nogle steder kan jeg se efter kontrolfarven... men inden for en nogenlunde overskuelig fremtid skulle den da gene til maleren.. -men jeg regner med at rode lidt med motoren her det næste stykke tid, og så gemme karossen lidt... det kan også blive for meget af det gode.. :)
(permalink) martin Member
hej jeg har siddet og kigget lidt på dine billeder, det lader til at jeg ikke er den eneste der har fået den ide at lave en fed karmann... jeg er ved at lave en helt fra bunden lige nu er den i vende stativ, helt sandblæst, alt i bilen har stort været skåret ud, og bygget op igen af porsche stumper, hele bagenden er 911, bagsvinger 944 ..bremser 911.. motor 911 2,4 s med 190 hk. gearkasse 911 5 trin, hjul 18". skærme er bygget ud med ca 45 mm. i hver side.. alt er fuldsvejst, og skal snart til at fortindes.. jeg går igang med at male om ca. 14 dage.. bilen skal stå færdig ca. 1-6-07..

syntes det er rigtige flotte linier du kommer frem med, hjul, højde, skærme osv..'

hvis du vil snakke lidt er du velkommen til at ringe eller komme forbi jeg bor ved kolding. tlf. 22767712

mvh martin lorentzen..
karmann martin
(permalink) tiguan Member
Hej Martin

Den vil vi da også gerne se ! Har du ikke nogle fotos ?

mvh
hehe . . . ja jeg har ikke lige pengepungen til at bygge min på porsche dele, kunne ellers være sjovt... men jeg vil da også gerne se nogle billeder af din...

-min får lige lov til at vente lidt før den bliver malet... imens vil jeg gå igang med motoren, når nu de fleste dele er kommet hjem...
Billede020.jpg
Billede013.jpg

(permalink) Farmer Member
[quote=martin lorentzen]hej jeg har siddet og kigget lidt på dine billeder, det lader til at jeg ikke er den eneste der har fået den ide at lave en fed karmann... jeg er ved at lave en helt fra bunden lige nu er den i vende stativ, helt sandblæst, alt i bilen har stort været skåret ud, og bygget op igen af porsche stumper, hele bagenden er 911, bagsvinger 944 ..bremser 911.. motor 911 2,4 s med 190 hk. gearkasse 911 5 trin, hjul 18". skærme er bygget ud med ca 45 mm. i hver side.. alt er fuldsvejst, og skal snart til at fortindes.. jeg går igang med at male om ca. 14 dage.. bilen skal stå færdig ca. 1-6-07..

syntes det er rigtige flotte linier du kommer frem med, hjul, højde, skærme osv..'

hvis du vil snakke lidt er du velkommen til at ringe eller komme forbi jeg bor ved kolding. tlf. 22767712

mvh martin lorentzen..
Nå! Er din 2,4 Sér tunet ? Ellers plejer de ikke at give mere end ca. 170 hk. Medmindre det er en Carrera ;-) Og med uoriginal udst. blir det ofte endnu værre, især i mellem området. Bare spør´ Frank. Men det lyder da interessant.
T

20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SorenJ Member
http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=1988

Så er dit projekt også nået til udlandet.
Ring: 28118212
(permalink) T2 Grand Slam Member
Tjenare! Ny på forumet här.
Kul att se vad som händer med mitt gamla bygge, hade Ghian ståendes i över 15 år, hände lite med den i början men sen blev den undanställd pga andra projekt. När jag köpte den var den nerkapad, frontdel (utan skärmar och nosdel), bakdel, tak, var för sig. samt plattan var helt isärskruvad. Kapade isär ramhuvud och satte dit en kulbultframvagn, ca 2cm högre än org kulbult pga avståndet mellan rören skiljer (detta gör ju att man kan åka lika lågt som med den äldre modellen av framvagn samt att man får skivor fram). Samt svetsade dit en 4-link bakvagn. Hittade en frontdel från en nyare Ghia som skulle gå som race, så de skulle ha plastflipp istället. Tyvär så stämmer den ju inte med årsmodellen men frontdelar till lowlight ghias växer ju inte på träd så vad gör man...Sen punktades karossen ihop och den blev undanställd så i ett gäng år, när jag väl insett att man inte kan ha hur många projekt som helst så sålde jag (med lite sorg i hjärtat :() den till en klubbkompis som sedan sålde den vidare till dig.
Jäkligt kul att se att det blir ett riktigt ordentligt arbete gjort på den.
Har en bild nånstans där den ligger huller om buller nerkapad på ett släp, skall se om jag hittar den så postar jag upp den.
Keep up the good work!
[quote=T2 Grand Slam]Tjenare! Ny på forumet här.
Kul att se vad som händer med mitt gamla bygge, hade Ghian ståendes i över 15 år, hände lite med den i början men sen blev den undanställd pga andra projekt. När jag köpte den var den nerkapad, frontdel (utan skärmar och nosdel), bakdel, tak, var för sig. samt plattan var helt isärskruvad. Kapade isär ramhuvud och satte dit en kulbultframvagn, ca 2cm högre än org kulbult pga avståndet mellan rören skiljer (detta gör ju att man kan åka lika lågt som med den äldre modellen av framvagn samt att man får skivor fram). Samt svetsade dit en 4-link bakvagn. Hittade en frontdel från en nyare Ghia som skulle gå som race, så de skulle ha plastflipp istället. Tyvär så stämmer den ju inte med årsmodellen men frontdelar till lowlight ghias växer ju inte på träd så vad gör man...Sen punktades karossen ihop och den blev undanställd så i ett gäng år, när jag väl insett att man inte kan ha hur många projekt som helst så sålde jag (med lite sorg i hjärtat :() den till en klubbkompis som sedan sålde den vidare till dig.
Jäkligt kul att se att det blir ett riktigt ordentligt arbete gjort på den.
Har en bild nånstans där den ligger huller om buller nerkapad på ett släp, skall se om jag hittar den så postar jag upp den.
Keep up the good work!

Det lyder da rigtig spændende selvom jeg ikke er en haj til det svenske, men jeg vil da meget gerne se de gamle billeder hvis du kan finde dem !
jeg har fået blæst motor osv nu, og troede lige den var klar til at samle... indtil jeg så en knækket pinboldt i hver blokhalvdel... med lidt held fik jeg den ene op ved at svejse en anden boldt på, men den anden var ikke til at rokke, så det endte med at den måtte bores ud til sidst, som resulterede i at gevindet blev ødelagt, heldigvis var det det eneste gevind, hvor der var blokken var masiv længere nede... så nu har den fået et 3 cm dybere hul med nyt gevind i bunden, som passer med en af de længere pinboldte har samme højde som den korte der i forvejen sad der...

nu mangler bare nogle nye pinbolde, og en udstødnings ventil, som på en eller anden måde må have ramt stemplet og derfor er skæv og flækket... men det skulle være til at skaffe, så motoren kan snart blive samlet igen, og så får den lige en smule maling også..
Billede010.jpg
33312.jpg
Billede018.jpg
33312__2_.jpg

(permalink) T2 Grand Slam Member
Ok, maybe it is better I write in english. I found the pic. of the Ghia how it looked when I bought it...So it is very nice to see how much it has progressed since then. I'm going to look if I can find the other pictures from when I put it together.
The guy I bought it from sad something about that the body was imported from California and the reason for cutting it in pieces was to save space/money in the container....Crazy if you ask me.
Anyway, good work! And I hope I'll see the Ghia in real life when it is done.
/Micke
Gamla_Ghia_proj3.jpg

rigtig sjovt at se den sådan, den ligner jo næsten noget der kommer direkte fra junkyard'en...
-jeg havde også på fornemmelsen at det var fordi man ville spare plads, at den var skåret op... det har jeg også hørt om før...

foresten fandt jeg et stæmmejern og en gammel skruetrækker inde i det ene panel, da jeg lavede rust... det kan måske være de har tilhørt dig ?

-men det ser ud som om det ikke er det orginale tag heller... kan det passe..?

Jeg vil meget gerne se hvis du har flere billeder.. det er som om man er kommet meget længere med den, når man ser den sådan... :)
Grand Slam, du behøver ikke skrive på engelsk, jeg skal nok selv oversætte det...

Der er sket lidt med projektet igen... det er levet besluttet at den kommer på en anden bund med danske papirer, så jeg er gået igang med at klargøre den nye bund nu, mens jeg går og maler lidt på motor delene, men den 2k maling tørrer stadig ikke særlig hurtigt ude i værkstedet, selvom solen stille og roligt kommer frem...
Billede016.jpg
Billede026.jpg
Billede030.jpg
Billede007.jpg
Billede013.jpg
Billede023.jpg
Billede029.jpg

Motordelene er færdig malet.. -så den skal bare samles...

-og imens venter jeg på et par bundfiler... -og en ventil...
123123__7_.jpg

der er lige en lille pause på projektet, selvom jeg nu har fået et par bundfiler, og den manglende ventil.. jeg mangler nu også nogle stødstænger, fordi jeg ikke havde taget højde for længde forskellen på de nye løftere i forhold til de gamle..

-Men den egentlige grund til pausen, er at jeg nu er i færd med at lave rust i en gammel mercedes, for på den måde at få råd til et par kabutatore... eller dvs. min far skulle lave rust i den, men han gad vist ikke, så han tilbød mig et par nye dobbelt webere hvis jeg ordnede det... Såee' det gør jeg selvfølgelig... jeg håber dog at være færdig igen i løbet af ugen, så jeg kan komme tilbage til mit eget projekt...
(permalink) vwheino Member
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Mark S Member
Misundelse er en grim ting!
(permalink) munken Member
vwheino skrev:
Let it flow - let yourself go