Så er det blevet vinter og min gamle 1300 motor skal have en omgang.
Mest fordi den trænger til det, men også for at jeg forhåbentlig kan blive lidt mere dus med hvordan en luftkølet motor fungerer.
Planen er at få den skilt ad og evt se om det er 1600 cylindersæt der er på. (bem det var det ikke :(
Derefter skal den renses og have skiftet lidt pakninger. Jeg regner også med at få sat lidt bling bling crome på den. Jeg har dog fået fortalt at det man køber, måske ikke er det bedste crome man kan købe som eftermontering. Jeg har dog bestemt at jeg tager chancen, bilen kører kun når det er rigtig godt vejr (altså ikke har regnet mindst 2 dage og solen skinner fra en skyfri himmel)
Her lidt billeder af hvordan motoren ser ud før den bliver heven ud...
Jeg er meget overrasket over hvor hurtigt det var at afmontere sådan en luftkølet motor bandit, ca 15 min så var den ude! :O
Mest fordi den trænger til det, men også for at jeg forhåbentlig kan blive lidt mere dus med hvordan en luftkølet motor fungerer.
Planen er at få den skilt ad og evt se om det er 1600 cylindersæt der er på. (bem det var det ikke :(
Derefter skal den renses og have skiftet lidt pakninger. Jeg regner også med at få sat lidt bling bling crome på den. Jeg har dog fået fortalt at det man køber, måske ikke er det bedste crome man kan købe som eftermontering. Jeg har dog bestemt at jeg tager chancen, bilen kører kun når det er rigtig godt vejr (altså ikke har regnet mindst 2 dage og solen skinner fra en skyfri himmel)
Her lidt billeder af hvordan motoren ser ud før den bliver heven ud...
Jeg er meget overrasket over hvor hurtigt det var at afmontere sådan en luftkølet motor bandit, ca 15 min så var den ude! :O