Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bedre køling

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kan ikke en skid tysk men fandt dette på en tysk vw side.

Tænkte at en tysk kyndig person her indefra kunne oversætte hvis der er noget "godt" i dette indlæg.


Bessere Kühlung
Ein paar Grad bessere Motorkühlung lassen sich erzielen indem man einfach ein rechteckiges Loch unter das Nummernschild schneidet und das Nummernschild mit Distanzscheiben ca 1,5 bis 2 cm von der Haube entfernt. Vor allem Motoren mit geschlossenen Hauben profitieren von dieser Ma
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
For at sænke tempraturen nogle grader kan man skære et firkantet hul bag ved nummerpladen og hæve den fra bagklappen med nogle afstandsstykker(1.5-2cm) Skulle være godt ved lukket klapper. Man kan også lave et hul under nummerpladelygten. om vinteren tager man afstandsstykkene ud igen. Man må ikke kører med halv åben klap, den trækker den varme luft med ind igen. Bedre er at stille på sine hængsler i toppen. Hvis man kun kører om sommeren med bilen kan man fjerne klappen til luftregulering i blæserhuset og termostaten.

Det var det jeg kunne få det til.

Hye.
-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) pnofects Member
Skrev for 17 years siden | | | |



? Hvis man kun kører om sommeren med bilen kan man fjerne klappen til luftregulering i blæserhuset og termostaten.
?

hvad er det for en klappe der tales om? nogen der evt har et billed.

håber ikke jeg stjæler denn tråd!

mvh jon
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hul bag nr. pladen har vi brugt i 30 år, især på klapper uden gæller. 4-5 2" huller og så hævet nr. pladen 3-4 cm. Den med at udelade flapsene, skal man liige være lidt varsom med. Det er bedst de er der, hvis motoren hvedsageligt køres med relativt få omdr. >3500. Derover ser det ud til at der er en lille forbedring i kølingen uden flapsene. Men det hele kan jo være ligemeget når folk så sætter nogen af de der skod (JP) 30 hk blæsehuse på. Så kan den sku ikke køle ordentligt alligevel.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"Den med at udelade flapsene, skal man liige være lidt varsom med. Det er bedst de er der, hvis motoren hovedsageligt køres med relativt få omdr. >3500"

Hvis jeg forstår dig rigtigt er det så for at få motoren så hurtigt som muligt op i normal arbejds temperatur. Undgå den køler for meget og dermed kold motor og mere slid?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja og nej. det er jo termostaten der sammen med flapsene sørger for det. I dag klan man desværre ikke få ordentlige lufttermostater mere, så man kører jo med flpsene åbne hele tiden. medmindre man har en termostat der dur, forstå´s.
Det jeg mener er, at flapsene hjælper til med at lede "langsom" luft ud til toppene.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) pnofects Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I Haynes VW beetle 1300 og 1500 s 48 skriver de således:



Whenever the fan housing is removed - for what ever reason- the opportunity should be taken to examine the condition and operation of the airflaps inside. If these stick shut at any time the engine will overheat. If they are in a very poor condition end the expense of renewing them does not appeal, the best thing to do is to remove them altogheter. Their function is merely to shorten the warming up time and only in extremely low temperatures (well below freezing) is the engine likely to run cold.

Jeg har netop afmonteret min thermostat og flapsene i blæserhuset (bem: dog inden jeg havde læst Farmers sidste indlæg)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De spjælde har aldrig givet problemer. Alting kan samles forkert men ellers ikke.
Hvor Haynes får det fra forstår jeg ikke.

Hvis ikke man kan få ting til at virke er det jo også nemmest at smide det væk. Det er jo en udbredt holdning til de gamle folkevogne at man kan gøre ting bedre end fabrikken.
Man må jo tro at de har gået og gjort forkert i 50 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En måde at tjekke en termostat på er ved at smide den i ovnen ved ca 80 grader og se om den "hæver" ikk?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg plejer at smide dem i en gryde med vand og et termometer.
Vand er smart for det kan ikke blive mere en 100 grader i en gryde.
En anden og hurtig koger er en EL-keddel. Men så får man ikke så god tid til lige at se om den begynder ved 80 grader f.eks.

I øvrigt så åbner en termostat sig typisk når den er defekt og derfor sker der ikke motorskader.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.