Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Købes: Buggy/projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej jeg leder efter en buggy/Projekt
helst uden afgift. for jeg står med omkring 15.000.-
Så må jeg tage udgifterne løbene, i stedet for at spare det hele op.
For kan jeg næsten ikke vente mere, med at komme igang med at skrue.

Jeg takker på forhånd for et godt forum.
Har kigget på Blocket.se men de er enten for dyre, solgt, eller for langt væk.km 350+

Mvh Kenneth
(permalink) diphteria Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej kenneth

Sikke et tilfælde, for jeg står lige og skal flytte til Frankrig, og må derfor sælge mit projekt.
Sidste år købte jeg en 1303 som jeg har lavet alt det sure på, og nu bare mangler det sjove.
Bunden er opkortet, har fået nye bundplader, har fået nyt rammehoved, er blevet sandblæst, grundet og lakeret sort - det ser bare super godt ud, og er nu klar til at montere udstyr på.
Desuden har jeg splinterny, lige til at montere:
justerbar Forbro, komplet med bærekugler, pakdåser og det hele.
støddæmpere, gas, for og bag.
Skivebremser for med rustfri ankerplader, kalipre osv.
Tromlebremser bag med cylinder osv.
Racergearstang
Og fra donorbilen:
motor og gearkasse.
fælge med dæk.

Det hele står i min garage i århus, så tag en trailer med, og kom og kig på det.
Du skal få det hele for 12000 kroner - så har du endda lidt penge tilovers til karossen.

Hilsen Ulrik
tlf 51907577
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Karossen koster ca 8.000 hos Kit & Buggy service også i
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
og det diphteria har til salg fås ikke meget billigere. og slet ikke med alt det arbejde der ligger i det indtil man når derhen hvor han er nået:-)
(permalink) Nybegynder Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Jakob M]Karossen koster ca 8.000 hos Kit & Buggy service også i
(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja detlyder ikke så ringe
Jeg har hørt at en sænket forbro er bedre end en justerbar, kan det være rigtigt??

Der var ellers en komplet buggy i sverige for 7200 skr. men den er desværre solgt, ellers havde jeg jo haft karrossen der.+ ekstra dele.

Men hvordan er det med karros og opkortning af bund. jeg har hørt mange der tilpasser karrossen, for at få det til at passe sammen??

Hvad med ledningsnet til den "diphteria "du har til salg?
Eller kan det betale sig at købe et nyt fra kb eller bugservice?
(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så jeg kommer til at Mangle:

rat+ratstamme
ure
rude
div lygter og spejle
styrtbøjle
tank
karros
Dæk og fælge
sæder
maling
ledningsnet
kalleche
Afgift.

Er der noget som mangler?
(permalink) Jens Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så skal du bare prøve at se om du kan få denne til en god pris kan godt betale sig at hente


http://www.blocket.se/vi/9983366.htm?ca=23_15_s
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
schmedegaard skrev:
Ja detlyder ikke så ringe
Jeg har hørt at en sænket forbro er bedre end en justerbar, kan det være rigtigt??

Der var ellers en komplet buggy i sverige for 7200 skr. men den er desværre solgt, ellers havde jeg jo haft karrossen der.+ ekstra dele.

Men hvordan er det med karros og opkortning af bund. jeg har hørt mange der tilpasser karrossen, for at få det til at passe sammen??

Hvad med ledningsnet til den "diphteria "du har til salg?
Eller kan det betale sig at købe et nyt fra kb eller bugservice?


En sænket forbro er vel en justerbar! Ellers er centeret bare drejet og det giver jo de samme køreegenskaber i sidste ende ;)

Med hensyn til opkortningen, så skal bunden jo være kortet op ellers bliver det noget bøvl med synsmændene, dertil tror jeg det er begrænset hvorhenne man idag kan købe en lang buggykarosse.

Held og lykke med projektet

mvh

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) diphteria Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Som jeg skriver, så er bunden jo allerede kortet op, nye bundplader, sandblæst, lakeret og det hele. Med hensyn til ledningsnet, så vil jeg anbefale dig at købe et nyt - det er ikke så dyrt. Og desuden. Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig op at hente den dér karos straks efter du havde købt min bund.

Din liste ser vist umiddelbart fin nok ud, men der følger jo nogle dæk og fælge med min bund, som du ihvertfald kan bruge til at begynde med.

Ulrik
(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lange skrev:
schmedegaard skrev:
Ja detlyder ikke så ringe
Jeg har hørt at en sænket forbro er bedre end en justerbar, kan det være rigtigt??

Der var ellers en komplet buggy i sverige for 7200 skr. men den er desværre solgt, ellers havde jeg jo haft karrossen der.+ ekstra dele.

Men hvordan er det med karros og opkortning af bund. jeg har hørt mange der tilpasser karrossen, for at få det til at passe sammen??

Hvad med ledningsnet til den "diphteria "du har til salg?
Eller kan det betale sig at købe et nyt fra kb eller bugservice?


En sænket forbro er vel en justerbar! Ellers er centeret bare drejet og det giver jo de samme køreegenskaber i sidste ende ;)

Med hensyn til opkortningen, så skal bunden jo være kortet op ellers bliver det noget bøvl med synsmændene, dertil tror jeg det er begrænset hvorhenne man idag kan købe en lang buggykarosse.

Held og lykke med projektet

mvh



Nej det jeg mente var, at opkortning og karros ikke altid passer sammen. så der kan forkomme tilpasning.


(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
diphteria skrev:
Som jeg skriver, så er bunden jo allerede kortet op, nye bundplader, sandblæst, lakeret og det hele. Med hensyn til ledningsnet, så vil jeg anbefale dig at købe et nyt - det er ikke så dyrt. Og desuden. Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig op at hente den dér karos straks efter du havde købt min bund.

Din liste ser vist umiddelbart fin nok ud, men der følger jo nogle dæk og fælge med min bund, som du ihvertfald kan bruge til at begynde med.

Ulrik


Mener du at korrossen passer på din opkortning?
Den ser lidt anderledes ud! plejer "fronten" ikke at være løs, og hvad med vindspejl/ruderamme.

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
schmedegaard skrev:
Lange skrev:
schmedegaard skrev:
Ja detlyder ikke så ringe
Jeg har hørt at en sænket forbro er bedre end en justerbar, kan det være rigtigt??

Der var ellers en komplet buggy i sverige for 7200 skr. men den er desværre solgt, ellers havde jeg jo haft karrossen der.+ ekstra dele.

Men hvordan er det med karros og opkortning af bund. jeg har hørt mange der tilpasser karrossen, for at få det til at passe sammen??

Hvad med ledningsnet til den "diphteria "du har til salg?
Eller kan det betale sig at købe et nyt fra kb eller bugservice?


En sænket forbro er vel en justerbar! Ellers er centeret bare drejet og det giver jo de samme køreegenskaber i sidste ende ;)

Med hensyn til opkortningen, så skal bunden jo være kortet op ellers bliver det noget bøvl med synsmændene, dertil tror jeg det er begrænset hvorhenne man idag kan købe en lang buggykarosse.

Held og lykke med projektet

mvh



Nej det jeg mente var, at opkortning og karros ikke altid passer sammen. så der kan forkomme tilpasning.




forvent en masse tilpasning af karos. de er pikle skæve allesammen. og i det hele taget forvent en masse arbejde, hvis du kun vil give 15k...

hvis du skal lave noget på en buggy:
regn ud hvad det koster og hvor lang tid det tager... og gang det med to:-)
(permalink) Jens Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det eneste der passer som det skal er en god gammel Peter lindner de passer altid på bunden. men man kan ikke skaffe lindner karosser mere
(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
andreas4321 skrev:



forvent en masse tilpasning af karos. de er pikle skæve allesammen. og i det hele taget forvent en masse arbejde, hvis du kun vil give 15k...quote]

Forstå mig ret! man er vel altid lidt skæptisk når man ikke selv har haft fingrene med i det helt fra start.
og såå syntes jeg da ikke KUN det er 15K... ved godt det koster. men der er lang vej endnu fra en færdig bund til en kørene buggy.

så kan man kalde mig nærig eller handelsmand, men hvis man tager det første og bedste tilbud hele vejen igennem projektet, ender mit buget tæt på 100K

Jeg har altså set pæne helt alm buggy´er blive solgt for 35K dk indreg.
Og så siger i: Hvorfor har du så ikke købt en af dem..... Fordi da havde jeg ikke pengene... er det ikke det problem alle løber ind i.?
Og nu forlanger flere og flere 30-40K for en ikke indregistret bil/projekt og så meget er de ikke værd....

Og diphteria... dit tilbud er i og for sig godt nok, men leder bare efter ét hvor der måske også er karosseri med. så må jeg vel betale dét mere(andreas4321)!!!:-) c",
(permalink) diphteria Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Kenneth

Tag dig ikke af deres skræmmebilleder. Detaljerne løser sig altid. Den karos ser ud til at være et skidegodt tilbud, men man behøver jo ikke at købe det hele på een gang. Alle bunde bliver kortet lige meget op- nemlig 38 cm - og når de har den længde, så er det kun detaljer der skal til, for at få dem til at passe til et hvilket som helst buggykarosseri.

Du bestemmer selvfølgelig selv hvordan du vil gribe dit buggy-projekt an, men hvis jeg var dig, ville jeg hellere starte med at købe en bund der er i tip-top stand og med en masse splinter nye dele, så man starter med et perfekt fundament, istedet for at købe en gammel buggy hvor man alligevel skal skifte det hele ud, for at det kan leve op til ens kvalitetskrav.

Men nu hvor jeg tænker over det, kan jeg egentlig godt se at jeg har sat min pris for lav. Måske kører jeg selv til sverige og henter den karos istedet for...man fristes ihvertfald.



Hilsen Ulrik
(permalink) Jens Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det skal lige siges at det jeg skrev ikke var til for at skræmme ham men det var bare en konklusion.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg prøvede bare at dele ud af min erfaring...

hvis de dele er nye som diphteria skriver og bunden er så fin som han skriver, finder du nok aldrig noget så godt til samme pris... det er mega billigt og så er det med IRS bagtøj. (så kan man hæve og sænke bilen, stort set uden at ændre på hjulets vinkel)

alene de nye dele er 10000 værd. (sådan lige hurtig regning)

så er der alt arbejdet og ikke mindst sandblæsning og lakering.

det kan godt være dit projekt bliver dyrt i sidste ende, men så spiller det også max. hvor meget en buggy er værd afhænger af hvor god stand den er i. så en kan sagtens være 40000 værd uden afgift, hvor en anden kun er 30000 værd med afgift.
jeg købte end komplet buggy fra sverige uden afgift til en god pris... men til gengæld har jeg skiftet stort set alt hvad der kan skiftes. det eneste jeg ikke har skiftet er:
bunden. altså alle de pladedele der er i bunden.
bagaksler og akselrør. (de er faktisk også skiftet, men ikke nye)
torsionsstænger bag og torsionsblade for.
bærearme (bærekugler er skiftet)
ratstamme
karos.
så selvom den ikke er så pæn lige nu, kan den da godt sælges for en god pris.

diphteria: jeg kan sagtens forstå hvis du selv bygger videre... det er jo sjov:-)
(permalink) diphteria Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Du har ret andreas: Der er sgu ikke noget som at bygge ting. Og hvis jeg ikke stod og skulle flytte til Frankrig, så er der ingen tvivl om at jeg ville bygge videre selv.

En skam at kenneth ikke lige slog til - det havde ellers været dejlig praktisk for mig.
Men hvad siger I andre derude; er der nogen der vil give mere en 12000?

De nye dele jeg snakker om, ER splinter nye - stadig i original emballage.


gentager lige tilbuddet:

Bunden er opkortet, har fået nye bundplader, har fået nyt rammehoved, er blevet sandblæst, grundet og lakeret sort - det ser bare super godt ud, og er nu klar til at montere udstyr på.

Desuden har jeg splinterny, lige til at montere:
justerbar Forbro, komplet med bærekugler, pakdåser og det hele.
støddæmpere, gas, for og bag.
Skivebremser for med rustfri ankerplader, kalipre osv.
Tromlebremser bag med cylinder osv.
Racergearstang

Og fra donorbilen:
motor og gearkasse.
fælge med dæk.

Det hele står i min garage i århus.
(permalink) schmedegaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dt kan være fordi jeg ikke er sat nok ind i tingene, men hvor meget er det så?
Komplet bund!? nu snakker andreas om IRS. det var jeg feks ikke klar over.

Er der mulihvis nogle billeder? så jeg kan danne mig et indtryk om hvor meget der egentlig føljer med.

Er der mulihed for at der er nogle der vil hjælpe mig med udspicifisering af hvad jeg yderligere skal bruge for at få den kørene?
Også hvor jeg måske kan få fat i dele som ratstamme... det troede jeg man gemte fra donerbilen??
Jeg tror måske jeg har misforstået indholdet af tilbudet.

Så vil jeg måske alligevel være intereseret, sådan som i fortaler for dette projekt c",
På forhånd tak og vw-hilsen fra kenneth
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er jo en hel anden histori.

først vil jeg sige at en god hjælp er søgefunktionen. hvis du støder på et ord du ikke kender.

den her bund han har til salg må være fra en 1302/3. det betyder at der er nogle andre og bedre hjulophæng hele vejen rundt.
foran = macpherson (ved ikke om det er sådan det staves:-)
bagpå = irs (uafhængig hjulophæng)

på et macpherson fortøj sætter man toppen af støddæmperne fast i karossen. det kan man ikke på en buggy, så derfor er der skiftet til et 12/13/1500 fortøj (med forbro)

det betyder at alt fra fortøj/styretøj skal skiftes. det meste er skiftet i det her tilfælde. resten kan du købe brugt. feks- rene_jensen. han har mange brugte dele.

det bliver et godt projekt, hvis du har tålmodighed og gerne vil smide nogle penge i det.
jeg ville jo ikke presse dig til noget, men her har du mulighed for at lave et projekt der kommer til at spille 100% men det kommer nok til at koste lidt.
det er jo udelukkende op til dig selv. der er jo en milliard måder at gribe et projekt an på.

ps. jeg tror de ting du har skrevet højere oppe passer fint.
(permalink) diphteria Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej kenneth og co

Selvfølgelig køber man ikke bare lige et projekt man ikke har set, så her er et par billeder som jeg lige har taget - man bliver jo helt nostalgisk af sådan en fotosession..


Hilsen Ulrik
Foto_32.jpg
2.jpg
3.jpg
Foto_34.jpg
Foto_35.jpg
Foto_38.jpg
Foto_39.jpg
Foto_40.jpg
Foto_42.jpg
Foto_44.jpg
Foto_46.jpg
Foto_47.jpg
Foto_48.jpg

(permalink) diphteria Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Davs,, ik fordi jeg vil blande mig i jeres handel. men er selv på jagt efter et projekt, og hvis du ik er intraseret i den bund kunne det måske være nået for mig,,
syntes ik lilge jeg kan finde prisen nogle steder få hvis du ik den solgt diphteria, må du godt sende mig en mail med pris og detaler om det. på Bobbel-op@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Davs,, ik fordi jeg vil blande mig i jeres handel. men er selv på jagt efter et projekt, og hvis du ik er intraseret i den bund kunne det måske være nået for mig,,
syntes ik lilge jeg kan finde prisen nogle steder få hvis du ik den solgt diphteria, må du godt sende mig en mail med pris og detaler om det. på Bobbel-op@hotmail.com

Reply »

You must log in to post.