Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Elnet problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her til morgen skete der noget underligt med min bil. Pludselig virkede blinklyset ikke + lyset i venstre bag er helt dødt, + sidst med ikke mindst, så når jeg trykker på bremsen, så lyser lampen til blinklyset inde i instrumentbrættet.

Hvad er problemet? Er det en stel der mangler et eller andet sted? I så fald, hvor skal jeg starte med at søge? Er der andre ting der kan køre dette?

Elnet er BESTEMT ikke min stærke side (hvis jeg har det overhovedet med hensyn til Bobler:)), så det skal helt klart være babysteps her:)

Tusind tak for hjælpen.

Michael
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så skal du starte med at kontrollere om der er stel til venstre baglygte.

Hvis bilen er original bør den sidde under dæmperpappet. Men mål nu ude i lygten først.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når du har tjekket stel diverse steder som Frank skriver skal du også måle alle sikringerne igennem. Det vigtigt at du måler om der er gennemgang på dem og ikke bare "kigger" på dem da det ofte ikke kan ses at de er gået.
Jeg vil mene at 80% af sådan nogle el problemer som det du beskriver skyldes dårlig stel, sikringer eller et dårligt relæ.

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Ole Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jep, tjek stel, og derefter sikringer.
Har selv oplevet på min at der skyldes ir på terminalen til sikringen.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har tænkt mig at fixe det imorgen - når der er dagslys:) Har extra baglygter hvis det er der den ligger begravet.:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sådan hver 20-30 år kan man med fordel smide de gamle sikringer væk.
Rense sikringsholderne med WD40 og en messingbørste.
Montere nye sikringer og sprøjte ledningsnet og sikringsholder ind i tynd rustbeskyttelse.

Sikringerne kan tære helt igennem i en ring der hvor de sidder i holderen. Det kan godt snyde og det hjælper så sommetider kortvarigt at dreje dem med fingrene.

Et sidespring: Jeg har brugt at udskifte sikringerne med et nummer større. Prøv at lægge mærke til hvor varme de kan blive på en længere køretur. Varmen kommer jo fra et spændingstab, som igen fører til svagere lys på f.eks. en 6 volts bil.
Det hjælper at køre med en kraftigere sikring, der jo har en tykkere tråd.
Det betyder ikke noget. De skal nok springe ved en kortslutning.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tusind tak for tippene.

Jeg startede med at skifte sikringer. Ingen forandring. Så checkede jeg baglygten. Ingen forandring. Så gik jeg tilbage til sikringsboksen, og checkede om der selve holderen måske var iret. Det var den. Så en gang cola, en vatpind og 7min33sec senere var problemet løst.:):):)
-------------------------------------------
Michael

Reply

You must log in to post.