Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  generator/dynamo

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bare for at være HELT sikker, så er dette vel generator???
og hvad er forskellen på remskiverne fra før og efter 66??
er_dette.jpg
er_dette_1.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jo det er en generator med indbygget laderelæ.
Det med remskiver ved jeg ikke, men der var mig bekendt ikke generatore i 66 - der var det dynamoer.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Forskellen på en 6 og en 12 volt er forsætningen. Altså ligesom ET på en fælg.

En 6 volt "går længere bagud"

Det kan godt være forvirrende at på engelsk hedder en dynamo "generator" og en generator hedder "alternator"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg takker!!
(permalink) Daddy_Cool Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad er årsagen til de slidspor man kan se at remskiven har lavet på generatoren?
Jeg spørger fordi jeg har selv en generator der har det samme.
Undskyld jeg skifter lidt emne men det er førstegang jeg ser det ud over min egen
generator.

René
-------------------------------------------
René
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kunne være én der ikke vidste hvordan man skifter/justerer kilerem eller man har brugt vold for at afmontere remskiven
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
remskiven har været flækket og "kørte derfor på generatoren!!!!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nååh ! Hvorfor flækkede den ? Var der ikke skiver nok på navet ? Eller var den forkromet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
TJaaa , ved det faktisk ikke rigtigt, 8 skiver var der på og den var ikke forkromet. Måske er den en der ved hvad det så kan skyldes?????????
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det der oftest sker er at man justerer/skifter kilerem mister nogen skiver. Så spænder man ikke på remskiven mere men på navet. Det kan så køre nogen dage før den ødelægger remskiven.
Den store skive under møtrikken skal klemme på remskiven.

Det kan også være blæseren der ikke er shimmet ordentligt og så heller ikke kan spændes fast.

Hvis man er rigtigt "heldig" har jeg engang set en jagtvogn hvor det hele havde rystet så meget at dynamokonsollet var knækket og olien sprøjtede ovenud at et stort åbent hul.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.