Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  IRS bagaksel på en 64'er bund..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Martin Terp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu er jeg ret ny indenfor buggy'er - og jeg er sammen med Schuster herindefra ved at renovere en svensk buggy.

Ved at læse lidt her og der, er jeg kommet frem til at der findes 2 typer bagaksler (i store træk) - en svingaksel og en IRS. Men - hvad er forskellen helt præcist? Jeg har forsøgt med Google uden at blive klogere, så nu prøver jeg her... :)

Hvilke muligheder er for for at montere en IRS på en 64'er bund..? Er det ren plug'n play eller skal der mere til?

Vi overvejer at sætte en 1300-motor med gearkasse på den - men kan man istedet bruge gearkassen fra den originale 1200-motor?

Mange spørgsmål i et - men jeg håber der er nogle der kan opklare disse, for mig, mysterier... Det må også kunne komme andre til gode med samme tanker... ;-)
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 17 years siden | | | |
prøv at søge på irs konvertering....

http://vwnettet.dk/forum/topic/245874
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Hammer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
På min ghia er der bygget Irs bagtøj på... det er gjordt rimelig simpelt ved at ligge et snit fra den ene side til den anden langs med "finer endestykkerne" hvis man kan kalde det sådan... (se billedet)
-der er lagt en form for forstærkning henover svejsningen, hele vejen rundt om tunnelen...
det skal lige siges at det er en svensker der har gjordt arbejdet... -men det ser ud til at være i vinkel og det hele... såe'...
bund__3_.jpg

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/forum/topic/253593

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for svarene - jeg havde overset "IRS-guiden"... Ups! :-/

@LilleHammer: Tak for forklaringen og billedet - ddet var lige det jeg havde brug for... Det nemmeste må i så fald være, at finde en IRS-bagaksel og svejse på... Men - nu må vi se hvad dagen bringer... :-)
(permalink) Martin Terp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Tak for svarene - jeg havde overset "IRS-guiden"... Ups! :-/

@LilleHammer: Tak for forklaringen og billedet - ddet var lige det jeg havde brug for... Det nemmeste må i så fald være, at finde en IRS-bagaksel og svejse på... Men - nu må vi se hvad dagen bringer... :-)


Ja, og så skal man liiige huske at logge ind, når man svarer... ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Martin Terp]
Anonym skrev:

Ja, og så skal man liiige huske at logge ind, når man svarer... ;-)



nej Martin...det SKAL man ikke, men det er fint om man gør det
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvorfor bytte bagaksel da, har det væsenligt at gøre med køreegenskaberne i sving?
Eller bare ved højere hastigheder?
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kører bare lækkert, langt mere rolig og stabil

Reply

You must log in to post.