Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ? til oliefilterstuds

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har sådan en fætter her liggende i gemmerne, som jeg muligvis vil sætte på min motor.
Jeg ved at den skal monteres på siden af generatorstanden med banjobolte og at filteret skal stritte ud mellem remmen (ved også at det viste filter ikke er det rigtige), men hvor skal jeg tilslutte hullet med den røde ring?
Er denne i øvrigt noget bras eller virker det efter hensigten?
oliestuds.jpg
DSC03876.jpg
DSC03877.jpg

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er et såkaldt "bypass" filter. Må jeg gi dig et godt råd. SMID DET EFTER EN INDBRUDSTYV istedet for at sætte det på din motor. Så gør den da i det mindste noget gavn, hvis du rammer ham.
Der er en grund til at de blev taget af markedet lisså hurtigt som de blev promoted. De DUR ikke. du kan på det nærmeste ligesågodt køre uden.
Så kort sagt, den er ikke bøvlet værd.

Hvis det er fordi du vil have filter på, men ikke vil/kan bore i blokken, så har jeg en anden og meget bedre løsning til dig. - Full flow uden at bore i blokken.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Omvendt har motorerne kørt i over 50 år uden andet en sien i bunden.

Når man skiller en motor ad er det ikke lejerne eller krumtappen der viser tegn på slitage pga. manglende filtrering. Hvis en VW dør pga. lejeskader er det enten fordi den har kørt uden olie, med olie i benzinen eller en for stor oliepumpe.
Når man har haft lejeskader på en renoveret motor er det pga. af forurening med sand, metalspåner eller lign.
Jeg ved godt at vi, også jeg selv, har bygget filtre på dem i mange år. Og jeg synes ikke det har givet andet end problemer i form af utætheder, sprængte filtre og slanger.
Hvis man alligevel skal have slanger ud til en oliekøler i fronten kan man ligeså godt filtrere det også. Ellers mener jeg ikke det er bøvlet værd.
VW fabrikken har kørt med samme konstruktion i over 50 år. Hvis et filter havde været så godt havde man nok bygget det på.
Men det var en anden tid. Mennesker købte en bil der var dyr i forhold til deres årsindtægt. Man vedligeholdte den. Skiftede olie og rensede sien som forskrevet.
De dovne tappede bare olien af på den midterste prop uden at rense sien. Den prop fjerner fabrikken så i 71- for at tvinge "mekanikerne" til at tage sien ud.
Hvis de samme mennesker for pokker så havde sprøjtet det aftappede olie op under bilen havde vi kunnet køre i dem endnu.

At bypassfiltermetoden ikke skulle hjælpe er nok også så meget sagt. Porsche har brugt det i mange år på 356.
Olien vil jo samlet set blive filtreret over tid.
Men det skal da kobles rigtigt til og ved man ikke hvordan er det måske bedre at lade være.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

VW fabrikken har kørt med samme konstruktion i over 50 år. Hvis et filter havde været så godt havde man nok bygget det på.
(/quote]
Arrhh, knapt. De sidste 10-12 år satte de faktisk filtre på ;-)

Og jeg må indrømme at jeg kun har monteret een af dem er, da de lige kom frem, fordi DET M
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.