Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Femte gear muligt???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Er det muligt at købe et femte gear kit????
Og er det noget værd hvis ikke man ændrer resten af gearene???

Hvad koster det hvis det findes??? og hvor???
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Jesper Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Gene Berg lavede engang noget. Ved ikke om det stadig findes.

Jesper.
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Gene Berg Ent. laver stadig 5speed kit.
Blev udviklet så de første fire gear kunne være close ratio og femte var som normalt fjerde .
Prisen er ca . 15000kr
Prisen er for nyt mellemhus og div. dele + forlængelse af DIN spidshjulsaksel og DIN højgearsaksel
Alt andet der skal bruges står du selv for ,så inden du er færdig med at købe
tandhjul , lejer osv. så har du brugt langt over 20000kr.
OG kan du så selv bygge den ?
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det man kan få hos GB er for det første meget dyrt, for det andet bruger det det originale 4de gear som 5te.. der bliver bare tættere mellem gearene..
Godt hvis man skal accelerere hurtigt.
Man kan så vælge den højeste originale udveksling som 5te gear..

Min mening er at det ikke er pengene værd, byg/køb hellere en god 4 gears..
-------------------------------------------
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Som M-flow skriver.. Jeg skulle lige noget andet..:)
-------------------------------------------
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er der jo også den mulighed som andre før har gjort. Ombygge bunden (eller få en til at gøre det - der er nogle specialister i sverige til dette) med en porsche gearkasse. Den er 5 benet, og den er en DEL bedre:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/forum/topic/14423

Fandt lige linket her. Det er faktisk siden med den bund Jakob har/havde til salg jeg søgte, men den kan jeg ikke finde. Det er også et gammelt indlæg.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Brug pengene på en 4-trins med den ønskede udveksling i 4. gear.
-Jeg har ikke prøvet det selv, men dem der har kørt med pårsje-gearkasse plejer at sige at det er noget skrammel.
Desuden er er pårsjen gearet til at motoren skal have mange omdr, så det passer ikke rigtigt til en vw-motor.

Er det fordi du vil have motoren til at gå med lavere omdr, eller er det for at få lidt mere "close-ratio" du vil skifte til 5-trins??

Mvh
AndersHH
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
Brug pengene på en 4-trins med den ønskede udveksling i 4. gear.
-Jeg har ikke prøvet det selv, men dem der har kørt med pårsje-gearkasse plejer at sige at det er noget skrammel.
Desuden er er pårsjen gearet til at motoren skal have mange omdr, så det passer ikke rigtigt til en vw-motor.

Er det fordi du vil have motoren til at gå med lavere omdr, eller er det for at få lidt mere "close-ratio" du vil skifte til 5-trins??

Mvh
AndersHH

Det er både rigtigt, og forkert ;-) Idag er der et firma der laver næsehuse og gearstænger til netop type 1ére med Pårsje gearkasser. Det virker på det nærmeste ligesåfint som en alm T1. Men det er ikke ret godt til ræs. Der er Type 1 stadig suveræn. Men forskellen på en "bygget" T1 og en komplet 911 ombygning er i dag ikke ret stor når alt kommer til alt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eller køb denne: http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?38962
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ok mange tak for de hurtige gode svar.
Jeg tror bare jeg beholder min 4 gears gearkasse.
Er der nogen som har lavet om på deres egne std gearkasse altså ændret de foerskellige tandhjul/gear eller hva det nu hedder.
Og er der nogen ide i det.
Det er ikke fordi jeg skal lave en racervogn men er bare nysgerrig, har nemlig min egen std gearkasse skilt i atomer lige nu.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Doller Member
Skrev for 18 years siden | | | |
på billede nr 3 oppe fra eller P1000957.jpg der sidder et stort leje men hvad hedder den aksel der går igennem dette leje???
Der stod nemlig i Haynes at man skulle hamre forsigtigt på denne aksel med en plastikhammer for at få det skilt ad.
Det gjorde jeg så men det sad BARE FAST så jeg slog bare lidt hårdere med det resultat at jeg gjorde akslens ende lidt deform desværre.
Men den kom ikke fra hinanden, så jeg fik fat i en presse og fik så endelig skilt det ad.
Men mit spørgsmål lyder så:
Jeg skal jo nok bruge sådan en ny aksel ,hvor får jeg fat i den?????

Dette er taget fra mit andet indlæg:
http://vwnettet.dk/forum/topic/291695
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den øverste hedder højgearaksel og den nederste spidshjulsaksel.

De kan ikke købes mere. Jo måske sammen med andre udvekslinger og/eller andre kron/spidshjulssæt.

Du kan ikke lave gearkasse uden en presse og lidt værktøjer.
Man må ikke slå på kugle/rullelejer.
Kan du ikke redde gevindet med en gevindfil ?

Hvad laver du overhovedet inde i en gearkasse uden de grundlæggende forudsætninger ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den øverste hedder højgearaksel og den nederste spidshjulsaksel.

De kan ikke købes mere. Jo måske sammen med andre udvekslinger og/eller andre kron/spidshjulssæt.

Du kan ikke lave gearkasse uden en presse og lidt værktøjer.
Man må ikke slå på kugle/rullelejer.
Kan du ikke redde gevindet med en gevindfil ?

Hvad laver du overhovedet inde i en gearkasse uden de grundlæggende forudsætninger ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad sker der lige ?
Hvorfor kan man i øvrigt ikke slette et indlæg mere ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har engang hørt, det er mange år siden, fra en der på daværende tidspunkt havde været hos det danske forsvar, at de ved en fejl havde fået et femte gear til en jagtvognsgearkasse, i stedet for et fjerde gear, fra etellerandet sted ovre i staterne.
Jeg aner ikke om det er rigtigt eller forkert. Måske nogle ved noget om det, og kan fortælle lidt. . . . . . . . . . ?????

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Hye Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ingen problemer.
http://www.tafel-tuning.de/de/catalog.html

Kik under motor, men en smule dyrt.

Hye.
-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1

Reply

You must log in to post.