Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1.8 bus motor Hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mrzacho Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Jeg har købet en buggy der fik jeg denne motor med .. men jeg kende ikke noget til vw
Men jeg fik af vide det var en 1.8 bus med to solex 24 mm kab på..
så vil jeg lige høre om den er noget ved at tune eller det den fin nok til buggy??
buggy der er en 1500 på nu

nogle ide hvad jeg skal gøre??

SA550620.jpg

-------------------------------------------
Horsens

Mob:50888901
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er en fin motor at bygge videre på. Men den ser ud til at kunne bruge nogle af de lange sedler. En bus version af en 1,8 har lav kompression. Du skal som noget af det første spare sammen til et 1800S eller 1910 big bore sæt. Hvis den har stået længe, ville jeg ofre et pakningssæt på den og skille den ad og rengøre den før næste opstart. Så kan man ved samme lejlighed tjekke alle lejer, (som nok ikke fejler noget, men alligevel) Afh. af temperement og pung kan man jo så skifte knastaksel når man er derinde. Eller måske bare find en god std fra en "E" eller "S" motor Et sæt 40 mm Weber/Dellorto samt en god udstødning, og du har en formidabel motor.

Her:http://morepower.dk/images/100%20hp%202,0%20T4%20001.jpg kan du se hvad sådan en (dog i 2,0 udgaven) ca. giver af hk og moment. En 1800 m. std knast og ellers nulret lidt gir typisk omkr. 90 hk og 155-158 NM i en lidt mere "progressiv" kurve.

Hvis det er, har jeg måske en brugt knast der kunne egne sig til din motor.
T

- HEY, så lige lidt mere på dit billede. Det er da vist en CU motor (!) Altså en 2,0 bus. Så er det lidt anderledes, men kan stadig noget der kan laves sjovt.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mrzacho Member
Skrev for 17 years siden | | | |
oki

lyder godt.. jeg er igang med at skille den af .og vil pakke den om. de kit 1800s eller 1910 big bore sæt koster de ikke 9000 kr hvis det er dem jeg tænker .. og ja penge det bliver jeg nød til og spare op til for skal betale afgift på buggy her til mej.. knas.. hvis du har en fin en så kan vi nok finde ud af noget.. j

Her er noget der stod på motor

4 si 12

o7101 102 c
wwo

Hvis det kan hjælpe
Farmer
-------------------------------------------
Horsens

Mob:50888901
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
9000 (?) Narhh det er hvis du skal have dem med højhastigheds J&E og så i en større boring. Så blir de lidt dyrere.
Men når det nu er en 2,0 skal/kan du jo slet ikke bruge de sæt. Så hedder det 2,0 flat top cylindersæt til kr.2400, Eller 96 mm cylindersæt med AA stempler til kr. 4000.-
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mrzacho Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Oki.. det er en pris jeg kan over komme..

Hvad er forskællen på 2.0 flat top og 96 mm cylindersæt med aa stempler??

havde du knast du ville sælge?
-------------------------------------------
Horsens

Mob:50888901

Reply

You must log in to post.