Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til at fejlfinde på en defekt benzinmåler...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Type1fra70 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Min type 1 fra 70 har et problem med benzinmåleren. Ved helt 100% tom tank, viser benzinmåleren, at tanken er 1/4 fuld, (det fandt jeg ud af, da vw'en satte ud med 140 km/t. på motorvejen :o( )

Der er monteret en ekstra stelledning til selve den elektriske benzinmåler i tanken, så det skulle ikke være et stel problem.

Jeg har haft afmonteret benzinmåleren fra tanken, for at trække armen helt ud i ydrezonerne, for at simulere tom og fuld tank, og den kan sagtens "vise" at tanke er helt fuld.

I min fejlfinding, har jeg haft afmonteret ledningen fra måleren til benzinuret, og der "lægger" viseren sig helt ned på "tom". (tyder ikke på at selve benzinuret er defekt)

Benzinmåleren, er en variable modstand, der ved fuld tank giver en modstand på ca. 9 ohm, og ved tom tank ca. 77 ohm, har jeg målt.

Så jo lavere modstanden er, jo mere er tanken "fuld", og jo højere modstanden er, jo mindre benzin er der i tanken. (mere eller mindre stel til benzinuret)

Derfor virker det som om et der "mangler" nogle ohm for at benzinuret kan vise helt tom tank.

Der er intet at se på selve måleren der gør, at den skulle være defekt.

Alle besvarelser er kært kommende, da jeg ikke rigtigt ved, om der er benzinmåleren der er defekt, eller noget andet.

Der må være andre her på vwnettet.dk der har haft ligende problemer.

(Billet er et demo billed, og ikke den aktuelle benzinmåler)

Ulrik...
2500114.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fandt det her fra Frank A:



Det er ikke en modstand. Det hedder en konstantholder. Den sørger for at tankmåleren ikke reagerer på om dynamoen lader lidt ( i tomgang ) eller meget ( ud ad vejen )
Ja det er tit den det er galt med.

Det første du skal gøre er at kontrollere at de to messingmøtrikker bagpå er spændte. Bare lige med en top og fingrene.
Hvis ikke det hjælper så hold ledningen til giveren på stel. Så skal den ret hurtigt vise fuld tank.
Hvis ikke så skift konstantholderen.
Derefter giveren.
På de gamle er det en blikdåse med en bimetalfjeder indeni.
På en Jeans, altså omkring 1973, er det et plastikhus med en pinolpære indeni.
Den kan også bruges på de gamle.
Konstantholderen sørger for at tankmåleren ikke bevæger sig så hurtigt som benzin skvulper og heller ikke varierer sammen med ladestrømmen.
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Type1fra70 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OK tak! Det vil jeg se på.. :0)

Reply

You must log in to post.