Er der nogen der kan fortelle mig, hvor mange hk man kan få godkendt i en t2 latebay fra 72 m org 2.0 t4, eller hvor jeg kan få det oplyst, jo jeg kender godt regelen om de 20% men er også klar til evt afgift.
mvh johnny
Så længe du holder dig til en orginal motor, ville jeg ikke ikke bruge ret meget tid på at få noget godkendt. En standard type 4 kan jo blive pænt frisk med de rigtige dele indeni :-)Bliver det hele lidt for vulgært for synsmændene, så har du sikkert de orginale kabs. liggende og så stopper "festen" hurtigt igen. Hvis du vil bygge om med anden fabrikat motor og den slags så er der nok ingen vej uden om alle godkendelser, men hold dig da endelig til en lidt sjovere orginalmotor :-) og så længe du tuner NA. skulle det så vidt jeg ved heller ikke give de store problemer og da slet ikke hvis du ikke "bore" op. En trimmet standard type 4 med et par gode kabs. og en god udstødning mv. kan sagtens vække din bus til live uden det koster en reje i afgift helt lovligt, om de så skilte den af i atomer og så hvad der var indeni. Min egen 2,0 køre med 40 mm webere og intet andet og den trækker pænt fra land selv om den er slidt og bruger olie. Godt nok køre jeg med lavere 1600 gearing, men alligevel :-) Afgift af anden motor aner jeg intet om, men det er vel alt fra nogle få tusinde til det næsten "umulige"
Preben
Har prøvet 2.0 og den trækker da rimeligt fra land, men ikke nok, går og leger med tanken om en ca 150 - 200hk, jeg kan jo bare gøre som så mange andre og skifte motoren ved syn, men syntes at det kunne være fedt hvis man kunne få det godkendt, med de ændringer af bil og afgifter der evt måtte være. men hvem kan fortælle mig hvormeget og hvad der skal gøres / betale
mvh johnny
Hej Johnny.
Jeg går og roder med samme ider. Jeg prøvede at starte en tråd med det samme for noget tid siden, men jeg fik ingen svar. Jeg har (godt nok i sommers) snakket med en gut i tyskland der muligvis kan hjælpe med tuv. Jeg tror det er den eneste/bedste vej til sådanne godkendelser (ret mig hvis jeg tager fejl). Jeg ved at han selv har lavet skivebremser til sin bus og fået dem godkendt. Og når jeg siger selv lavet er det gør det selv. Han her selv drejet skiverne, nav mm. Kaliberne er fra en audi.
Jeg skal bare lige tage mig sammen til at skrive til ham.
Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk