Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  str.fordeler e.t.c

Tags:
No tags yet.

(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her lige et par spørgmål fra en næsten nybegynder:
1. kan man monterer en str.fordeler forkert, når man skubber den ned og roteren står ud for tændingsmærket(i str-fordeler)til cyl 1 ,så skulle det vel være iorden eller hvad??

2.har probler med at stille tændingstidspunkt, har ignitor og når jeg prøver at stille tændingstidspunkt med tændingpistol(7,5 grad for top)falder omdr.så meget at den faktisk går i stå.
moteren hakker og skyder som besat, men starter fint!!!!
prøver at tænke hvornår den begyndte at "skabe"sig og det kunne måske være efter jeg havde str.fordeler ude!!

kan det tænkes at min tomgangsdyse er lidt stoppet og at det giver mig lidt problemer med at stille tænding, tomganshastighed skal jo ligge på 700-800 omdr når tændigen skal stilles???
Hvis der er nogle der kan give mig et par gode ide`r, vil jeg blive meget glad
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ved montering af strømfordeleren skal cylinder nr 1 være i topstilling i kompressionsslaget og kærven til fordelerdrevet skal stå vinkeltret på motorens længdeakse.
Desuden skal tændingsmærket på krumtapremskiven flugte med krumtaphusets samlingsfure. Anbring strømfordeleren og drej den til rotoren peger mod mærket for cylinder 1 på fordelerhuset. Bring fordelerdrevet i indgreb ved at dreje fordeleren lidt frem og tilbage.

Jeg tror ikke du har monteret den forkert da den kun passer ned i kærven på en måde - med mindre du har haft fordelerakslen oppe også.

Rens din karburator og lav så service på hele motoren.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja hvis motoren stod ved cyl. 1 da du tog den op, så kan du ikke gøre forkert.
Men hvis bare den falder ned på plads, så er du på sporet. Men du skal jo indstille tændingstidspunktet bagefter.
Man kan jo komme til at stille den på den forkerte side af afbryderen. Så står den 30 grader forkert. Det har jeg såmænd selv gjort engang med 20 års erfaring.
Ved du at det er 7,5 grad og ikke 5 grader EFTER top ? Det vil jo give 12,5 grader forkert.

Som John siger så skal du have drevet op for at det går helt galt.

Kan Ignitoren være forkert ? Der findes jo strømfordelere hvor aksel/rotor er forskudt 1/8 omgang. Så vil rotoren stå midt mellem to terminaler på dækslet når den tænder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.