Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  flydende motor-renovering!?

Tags:
No tags yet.

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad er jeres mening om det her? Synes det virker lidt suspekt..

http://www.rvs-tec.dk/
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ikke noget jeg ville bruge - har engang for mange år siden prøvet noget jeg tror der hed SWEDOL - det var ikke et kønt syn da den motor blev adskilt - der sad ligefrem kager af det lort rundt om i blokken og oliekanalerne var nærmest halvt lukkede.
Så ikke mere hokus-pokus vidundermidler i mine motorer.
Men hvis der skulle være en der har en motor som han har lyst til at prøve med høre jeg da gerne om resultatet efter en adskilelse.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tjaaaa hvis man drikker det virker det helbredende på alverdens sygdomme også(gem pengene til en bytur istedet)
West
(permalink) munken Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hep!
Ja, det virker lidt for tyndt dokumenteret. Havde der været en tilbundsgående analyse af produktet udført af en anerkendt automobil-organisation havde det nok hjulpet lidt.

Analysen udført af en finsk EFG-lærer kan jo være det rene opspind. Og de flotte kundebreve beviser om ikke andet at placebo-medicin kan virke helbredende ;-)

Cheers
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ville ikke turde bruge det. Hverken til kunder eller mig selv. Lyder utroligt, at man kan lave et selvtænkende produkt, som selv finder ud af hvor det skal placere sig... hmm... Vil ikke bruge det.
Minder lidt om noget smøreost, jeg så i et supermarked for nogle få år siden. Det stod midt i forretningen, uden at være på køl. På osten, stod der "holdbarhed efter køb, max +5 grader C." Utrolig at osten ved hvornår den er købt...
Foretag i stedet en 'ordentlig renovering af motoren. Det mener jeg er det bedste man kan foretage sig...

Jan_vw





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) PBJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det omtalte produkt har jeg ingen erfaringer med, men jeg bruger et andet produkt fra Danco-oil der hedder tec.2000. Jeg er også meget skeptisk med hensyn til sådanne produkter, men efter en demostration hvor jeg selv fik lov at betjene apparatet til at tjekke oliefilmens slidstyrke måtte jeg bøje mig.

Det produkt jeg bruger genskaber ingenting og indeholder ingen metalpartikler, men binder sig "elektrisk" til metallet og er næsten ubrydeligt. Resultatet er hermed også nedsat friktion, mindre varme, bedre økonomi, bedre skiftemekanisme, mindre olieforbrug mv. Jeg må sige at produktet faktisk har vist sig at virke, måske knap så overbevisende som reklamerne fortæller, men alligevel ok. Der skal behandles ved hvert olieskifte og en behandling koster ca. 50 kr.

Min bobbel fra 68 køre med den orginale F motor og ukendt km. Der var en del mekanisk støj fra motor, og gearkassen brød sig ikke om hurtige gearskifte. Efter behandling med tec. 2000 er disse symptomer mærkbart mindre og motoren har faktisk et minimalt olieforbrug. Den er bestemt ikke blevet "renoveret" men jeg mærker ikke så meget til det slid den har.

Min bus med 2,0 motor kunne produktet dog ikke "redde". Den har et helt tosset olieforbrug og skal uden tvivl renoveres nu. Min variant med 1,7 motor fik også produktet i motor og gearkasse og her gav det samme resultater som boblen. Det hele var dog spildt da der pludselig var ved at knække en indsugningsventil mv. Jeg er ved at renovere den motor nu og den er totalt adskilt. Der dannes ingen "slam" eller belægning med dette produkt så vidt jeg kan se, i modsætning til historien om Swedol.

Jeg har kontaktet firmaet for at spørge lidt mere til det, men kan ikke rigtig få flere konkrete oplysninger selv om de er flinke nok. Det sælges ikke i butikker men via private forhandlere. Jeg er ikke sælger af produktet og kender ingen af dem der er. Jeg får ikke noget for at skive dette. Ville bare lige dele min erfaring med den slags produkter med jer. Hvis i ved noget om dette produkt, så skriv det endelig.

http://www.danco-oil.dk/

Preben
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kender ikke lige pågældende, men:

Inde på http://www.Caravelle.dk er der nogen der skriver om "diesel-kuren", hvor man erstatter en del af motorolien med diesel og lader den stå i tomgang et stykke tid. Tapper derefter af og skifter olie til ny, og motoren skulle så ret let have fået en blødere gang.
Dog ikke noget jeg har haft behov for endnu, da min T4 kører helt fantastisk, relativt lydløst og langt på literen, og mine luftkølede bobler heller ikke lige beklager sig så meget.

Sorry hvis jeg leder tråden på vildspor, men der florerer altså mange "nemme" genveje til måske at få bedre motorgang og diverse fordele... Det bedste er vel grundlæggende at have orden i det hele og skifte olie efter foreskrifterne.

mvh
JAKOB
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det med dieslen har jeg set på en 1600 t1 (man kan vist også bruge petrolium). Det løsnede noget der lignede "slam" i motoren, og den lød bedre. Den kørte i tomgang i en lille halv time. Om motoren har godt af det ved jeg ikke, men det er ikke noget jeg vil gøre. Jeg har også hørt at man kan hælde lidt danskvand (UDEN SUKKER) i kaburatoren mens den køre. Det skulle efter sigende løsne det "sod" i forbrændningskammeret, men det vil jeg heller ikke gøre. Jeg mener ikke man skal "putte" noget i motoren der ikke høre til der.

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 18 years siden | | | |
heheh nej man har også hørt om bananer i gearkassen for at tage støj. Petroleumstricket er prøvet med en alfa-gearkasse og virkede fint.
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har også set produktet fra Danco-oil testet. Meget overbevisende.

Men jeg har ikke set eller følt nogen gavnlig virkning i de par motorer hvor jeg har prøvet det.

Jeg har set, eller rettere hørt, tydelig bedring af lejestøj i en gearkasse.

Swedol har jeg også hørt skulle klumpe som tidligere i denne tråd.

Nulon, hedder vist noget andet i dag, har jeg ikke set skader af. Men heller ingen positiv virkning. Det hedder Abcon i dag.
Det kører jeg /vi med i min kones gearkasse sammen med motorolie. (Polo)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Enig. Abbcon er et godt produkt til gearkasse additiv, feks. sammen med en tyndere olie, for at få mindre friktionstab. Ved ikke om det har en gavnlig virkning på motorer. Da min fader og jeg kørte Camry turbodiesel i perioden 87 - 94 begyndte jeg at bruge det (Nulon hed det dengang) da motoren hvde kørt omkr. 100000 km. Vi kørte 10000 km på ca. 40 dage, og det gik som regel væsentligt hurtigere end de gældende hastighedsgrænser. Motoren blev trimmet med en bedre turbo ved 70K og ydede 94 hk på Ketners rullefelt i Holstebro) Den holdt 473000 km. så stod strammehjulet på tandremmen stille en dag, (selvom den kun var 30K km gammel)så var det slut. Men den holdt stadig min. kompressonsgrænsen på de to cylindre hvor ventilerne ikke havde taget skade.

Een ting der var bemærkelsesværdigt da vi skildte den ad var, at der var væsentlig MINDRE sod og aflejringer i topstykket en d normalt i en diesel.
Dette på en motortype mange fordømte fordi den "ikke kunne holde" - Vores fik klø fra dag 10. Så måtte det være nok tilkøring. Men vi passede altid på at lade den varme ordentlig op inden den fik gas,og køle ordentlig ned, inden den blev slukket.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis ikke du havde købt et uoriginalt strammerhjul havde den nok kørt endnu
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Hvis ikke du havde købt et uoriginalt strammerhjul havde den nok kørt endnu

H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vi kan alle have forskellige erfaringer med aditiver afhængig af motorens/gearkassens opbygning og tilstand og fremgangsmåden iøvrigt, men det er nok de færeste af os, der kan udtale os om den kemiske process.

Ved ikke om nogen af jer er så "gamle", at I kan huske tilbage til midt 80'erne, hvor Nulon demonstrerede en Fiesta på Jyllandsringen, hvor de, efter en behandling, fjernede motorolie, ventildæksel og bundkar og lod den stå i tomgang, så vi kunne se det hele spille. Derefter kørte den en omgang på ringen uden at den satte sig. Givet kvaliteten af motorolie dengang, må det da sige nogen noget, eller hvad?

Der er røverhistorier alle vegne, er der andre end undertegnede der kan huske dengang?




Reply

You must log in to post.