Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Identifikation af årgang, motor og udstyr på 1302 Cabriolet

Tags:

(permalink) stiowio Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej med jer!
Jeg har lige købt en 1302'er cab, og er HELT forvirret!

Jeg har nu tæsket utallige indlæg igennem, samt skam-surfet andre boble sider fra udlandet for at få en såkaldt totalforvirring renset ud af skallen. Jeg håber inderligt at der er en ekspert eller to herinde der vil hjælpe mig.

I bilens registreringspapirer (både danske og tyske) står der at det er en 1302 Cabriolet fra 1969. Men stelnummeret er 151 2 531 533, hvilket efter andre sider skulle indikere at bilen er fra 1971???

Der står også at motoren er en 1300, men dette motornummer: D 1161104 indikerer vel at det er en 1200, eller hvad?

Bilen har de store baglygter og har blinklys i kofangeren foran, fortæller det nogen noget? Der er ingen plast i instrumentbrættet, ren malet stål.

Well (nå) :-) Jeg håber at nogen vil hjælpe med lidt research

Søren Stig
Billede007.jpg

-------------------------------------------
Havde en 1971 VW 1302 S Automatic som min første bil. Fik den da jeg blev 18 i 1989 til 2000.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja en 71´er med en 1200 motor. Det er den ikke født med. Den kan da heller ikke slæbe bilen ka´den ?

1969 er en gammel tastefejl der engang er sket. Og Hva´så ? Den bliver bare veteran det tidligere.

Lygterne/skærmene fortæller ikke noget. De kan jo byttes i flæng. Men i 71 har den ikke de store baglygter. Den har dem der ligner et strygejern. Få evt. din kone til at hjælpe, jeg aner ikke hvordan et strygejern ser ud.

Da jeg var i lære var der en "1200 baglygte" fra 60 til 73. En "1300 baglygte" 68-73 Og i 73 altså august 72 kom 1303 baglygten.
Det kaldte vi dem, så vidste lagermanden også hvad vi ville.

At der så efterfølgende har sneget sig en masse engelske udtryk ind, kan jeg sku ikke finde ud af.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Strygejern - det er sådan en godt engelsk udtryk

Ellers en pæn bil som ser ud til at være i god stand. Skal motoren under alle omstændigheder ikke bytte til en større?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) stiowio Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for hurtigt svar Frank!

Det anede mig godt nok et der var noget lumsk med den spand! Jeg er såmænd også ligeglad med årstalsregistreringen, men jeg har tænkt mig at renovere bilen i bund, så jeg vil have den til at stå så original som muligt. Det bliver så bl.a. med strygejerns baglygterne (Måske nogen vil bytte skærme o.l.)

Hvad med oprindelig motorstørrelse, er jeg helt forkert på den hvis jeg mener at den må være født med en: 1600 idet det er en 1302'er?

Hehe, ja strygejernet er fin! Bilen ser rigtig fin ud, men der er lidt her og der i lakken, samt lidt med de s..... ruder der ikke helt styrer. Jeg tror vi løfter toppen af, og går i bund med den... Vi kan jo prøve om vi kan komme i nærheden af min nye hero, Scharlings flotte resultat!
-------------------------------------------
Havde en 1971 VW 1302 S Automatic som min første bil. Fik den da jeg blev 18 i 1989 til 2000.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
stiowio skrev:
strygejernet


Se det er et fedt navn til en bil. håber du laver er projektside om "strygejernet" så vi kan følge arbejdet.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) stiowio Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hehe... Jo, jeg skal nok forsøge at få stablet en projekt side på benene, om ikke for andet, så kan i da få noget at grine af! Det er sgu lidt træls med den motor! Jeg er spændt på at høre hvilken motor der oprindeligt hører til i modellen?
-------------------------------------------
Havde en 1971 VW 1302 S Automatic som min første bil. Fik den da jeg blev 18 i 1989 til 2000.
(permalink) kesa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej.der ligger en 1600 i den origenalt
mvh.keld
-------------------------------------------
mobil 23461746 mail:keldsandgaard@gmail.com
(permalink) stiowio Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fedt!
Det betyder vel at jeg må skifte til en 1600 uden bøwl, og endda må øge med 20%?
-------------------------------------------
Havde en 1971 VW 1302 S Automatic som min første bil. Fik den da jeg blev 18 i 1989 til 2000.
(permalink) Steven Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Du kan evt. bestille en dåbsattest til den i Wolfsburg, så er der mulighed for du får at vide hvilken motor den er født med, samt samle- og leveringsdato.
Det koster 35 Euro og tager ca. 2 måneder.

Hilsen Steven.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej,

Her kan du finde gamle brochurer fra dengang omkring '71:
http://www.veedub-docs.com/z_menue.php?typ=1&lang=e&res=1024&ref=ne

Der har jeg fundet meget god info om min rimeligt originale sene 1971 VW 1302 LS Karmann Cabriolet.

Man skal kunn elidt tysk for det fulde udbytte, men det må man vænne sig til med en gammel tysk bil ;-)


Angående strygejern: Så er det vist KUN baglygterne - altså de originale der omkring 1971, som folk mener ligner et stygejern. Det var noget andet, hvis det var en nyere Renault det drejede sig om... ;-)

Angående vinduer: De har det jo lidt hårdere end på en bil med jerntag da de ikke har så meget fast at støtte sig til, det tror jeg man skal vænne sig til som cab-kører.

Angående øgning af effekt: Så kan du blive vældig klog af at følge lidt med på sidelinien her inde.
- Og skulle du "komme til" at sætte for kraftig en motor i, sidder den jo kun med 4 bolte, så den "falder sikkert selv ud" inden du kører til syn...

mvh
JAKOB
(permalink) stiowio Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey
Tak for svarene! Jeg har tæsket manualen igennem, den er fed!
Jeg tror vi holder den lille symaskine for nu, og giver karossen hele armen. Så kan vi kigge efter den perfekte motor senere..
-------------------------------------------
Havde en 1971 VW 1302 S Automatic som min første bil. Fik den da jeg blev 18 i 1989 til 2000.

Reply

You must log in to post.