Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Potentiale ?????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Povlsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad tuningspotentiale har de forskellige motorer. Efter familieforøgelse overvejer jeg at droppe mc´en og lege med noget familien kan være med til.

Har været inde og kigge på nettet selv og faldt blandt andet over denne side.

http://www.remmele-motorsport.com/de/index_de.html

Men mindre og forhåbentlig billigere kan også gøre det.


Kører Boxer nu men det er subaru...

på forhånd tak
Povlsen.

(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Povlsen.... og velkommen til!

Det bedste du kan gøre er at give lidt specifikke oplysninger om:

Hvilken model VW er du interesseret i?

Hvor meget ved du selv (er du motorkyndig)?

Hvad er dit budget?

En luftkølet VW er som udgangspunkt ikke noget fartuhyre så for den uindviede vil selv en let tuning på en 1600 motor virke fantastisk.

Men for andre, måske især dig? som kommer fra en mc, skal der lidt mere til for at imponere.

En god lettere peppet 1600 kan vel laves for små 15.000 kr.

Skal du over 100 hk begynder pengene til gengæld at løbe stærkt...... regn med 25.000 og opad.

Evt. se på de motorer der er til salg herinde. Det er en rigtig god ide at købe en færdigbygget motor fra et anerkendt firma, hvis du ikke tidligere har rodet med de luftkølede fra VW...... og som regel billigst i længden.

Husk også på at f.eks. en bobbel kun vejer 750-780 kg, så det er som regel ikke nødvendigt med 140 hk. for at få et sug i maven
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var dog et frygteligt stort spørgsmål.

En Type1 motor, som i bund og grund sidder i Type1-2-3 er en skiderik fordi de første 25 HK kommer "let" med noget "amatørportning", ventilpolering og kompressionsforøgelse. Derefter koster det så jorden ryster.
De kan ikke med standardkrumtap tåle vedvarende brug over 5000 omdr. fordi krumtappen flexer og slår blokken i stykker. Dette afhjælpes med påsvejsning af kontravægte eller udskiftning til anden krumtap. Sidstnævnte som regel i tvivlsom kvalitet med hensyn til overholdelse af lejetolerancer og visse endda i støbejern. Den originale er i stål.
Motorblokken skal som hovedregel fornyes, men koster dog under 5000 kr.

Type4 motoren som sad i 411-412 og Type2 samt i Porsche 914. Findes originalt 1700-1800 og 2000cc.
914 2000cc ydede 100 HK Og det ville være mit valg i en bobbel til "sommerfamiliebrug"
Motoren er faktisk umulig at slå ihjel. Jo du kan køre den uden olie og det lykkes også for nogen at "renovere" dem og så ombygge oliesystemet så de enten er fulde af spåner eller ikke får smøring. Den er sej, men den kan dog ødelægges.
Blok krumtap, osv. er kraftigere. Ved tuning over 7000 omdr. ville jeg sætte en kontravægtet krumtap i.
Vælg seriøse leverandører af stumperne, som Remmele eller Fat Performance i USA. Sidstnævnte leaser racermotorer ud, så han ved hvad der går i stykker. B.A.S Ahnendorp har også rodet med det i mange år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Povlsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for Jeres svar. og lige et til???

Hvor dyrt er det at bygge selv kontra købe en færdig buggy??
altså er der nogen besparelse der er værd at tale om hvis man starter med en skrabet model(selvbyg) sammenlignet med en færdig buggy.

Man for jo også lyst til at eje en Karmann Ghia, når jeg ser Lillehammers :-)


Polvsen

Reply

You must log in to post.