Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  billeder fra dengang stonewash var hot

Tags:
No tags yet.

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg bliver nødt til at stille jer "gamle" et spørgsmål.

Er det helt forkert opfattet hvis, jeg synes at det ser ud som om de sene modeller var mere populære i slut 80'erne end de tidlige? Hvordan kan det være?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Får man ikke samme indtryk i dag, hvis man tager til træf hvor de vandkølede er velkomne?
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Får man ikke samme indtryk i dag, hvis man tager til træf hvor de vandkølede er velkomne?


Hvis du tænker Bugrun, så jo. Der er mange golfer og des lige.

Går man ud fra de billeder som ligger i denne tråd, er der kun 1 golf, men mange type 1 fra 68´-, samt 1302 og 1303.

På mig virker det til at de fleste i dag vil have pre 67´. Faktisk virker trenden til at være jo ældre jo bedre.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kævwer mand i var vilde dengang i 80'erne..!!

Skidesjovt at se.. :) Det må være ren hygge og nostalgi at se tilbage på.. Min egen ungdom var jo nærmest i midt og sidst 90'erne.. så det eneste der kan vække minder der, er technomusik skruet op på volume max.. ikke så meget sjæl i det..

Måske derfor man blir lidt blød i knæene når man ser oldschool 50 - 70'er kanertræf og jeres 80'er bobbeltræf..

Top dollar mayn..!


With love from Vejle.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej alle.

Erik Bendix her.

Jeg var medarrangør sammen med Dennis Hansen på de første Bug Bash derude ved Grøndalscentret på Bellahøj. Jeg var sågar også kofferencier. Ja det var tider.
Fedt at se alle de billeder fra den gang.
Lad os se nogen flere. Selv har jeg mistet alle billeder fra dengang ved en brand.
Min 1302 fra den gang er ifølge Dennis havnet på de evige rust marker.
Men gu havde vi de sjovt i det originale Cph. Aircoolers.
Kører forøvrigt stadig VW, men vandkølet.
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Erik!

Hvor fedt at du kigger forbi med en kommentar.
Selv var jeg med i VW Club Frederikssund, senere Bug Freaks næsten fra starten (og tidligere var vi bare 5 tosser fra Farum) som alle kom til Bug Bash og jeg kan således snildt huske din udemærkede indsats som konferencier.
Vi vandt hvert år i Bug Push!! hehe!

Those were the days ;-)

T
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) spaceman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Erik, fedt at se dig skrive herinde, jeg ved jo du har en del viden fra dengang, fordi du selv var med.
Jeg har jo osse fået fortalt en hel del om min split af dig, fordi du kender den fra "dengang" hvor "Totte" byggede den.
Jeg var jo ikke selv med dengang, da jeg cruisede rundt i gamle amerikanerbiler ;)

Så mangler vi lige at Gert "BettleBuster" osse stikker hovedet frem og fortæller lidt om dengang.

Så vil jeg lige vise min split frem som osse var med dengang, den blev bygget i '87-'88 og var osse dengang matsort.

Bjarne
Billede_399.jpg

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Bjarne

Du kan faktisk se din "Totte" split på flere af billederne fra Bug Bash årene i denne tråd.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Thomas-Gearheads]Hej Erik!

Hvor fedt at du kigger forbi med en kommentar.
Selv var jeg med i VW Club Frederikssund, senere Bug Freaks næsten fra starten (og tidligere var vi bare 5 tosser fra Farum) som alle kom til Bug Bash og jeg kan således snildt huske din udemærkede indsats som konferencier.
Vi vandt hvert år i Bug Push!! hehe!

Those were the days ;-)

T


Hej thomas

Det er ikke for at skuffe dig, men Aircoolers vandt Bug Push første år med Jacob Møllers ´53 er.

Mvh. Erik Bendix
(permalink) Mark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Erik

Du har vist ret i at i vandt det første år men så kom vi stærkt igen. ;-)

Det var tider.

Jeg har en masse billeder fra dengang men de er selvfølgelig af papir. Må finde en måde at få dem lagt på, her.

Herlig tråd.

Mark
-------------------------------------------
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
[quote=Thomas-Gearheads]Hej Erik!

Hvor fedt at du kigger forbi med en kommentar.
Selv var jeg med i VW Club Frederikssund, senere Bug Freaks næsten fra starten (og tidligere var vi bare 5 tosser fra Farum) som alle kom til Bug Bash og jeg kan således snildt huske din udemærkede indsats som konferencier.
Vi vandt hvert år i Bug Push!! hehe!

Those were the days ;-)

T



Hej thomas

Det er ikke for at skuffe dig, men Aircoolers vandt Bug Push første år med Jacob Møllers ´53 er.

Mvh. Erik Bendix



Okay okay...... godt ord igen, haha!
Men det er stadig fedt at mindes de gamle dage.

Første år jeg havde min 54'er med til Bug Bash, havde Mark og jeg lige sprøjtet den matgrå og den var stadig klæbrig i lakken da vi vred nøglen og kørte til Bellahøj.

Dejligt ukompliceret.....

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Thomas-Gearheads]
Anonym skrev:
[quote=Thomas-Gearheads]Hej Erik!

Hvor fedt at du kigger forbi med en kommentar.
Selv var jeg med i VW Club Frederikssund, senere Bug Freaks næsten fra starten (og tidligere var vi bare 5 tosser fra Farum) som alle kom til Bug Bash og jeg kan således snildt huske din udemærkede indsats som konferencier.
Vi vandt hvert år i Bug Push!! hehe!

Those were the days ;-)

T



Hej thomas

Det er ikke for at skuffe dig, men Aircoolers vandt Bug Push første år med Jacob Møllers ´53 er.

Mvh. Erik Bendix



Okay okay...... godt ord igen, haha!
Men det er stadig fedt at mindes de gamle dage.

Første år jeg havde min 54'er med til Bug Bash, havde Mark og jeg lige sprøjtet den matgrå og den var stadig klæbrig i lakken da vi vred nøglen og kørte til Bellahøj.

Dejligt ukompliceret.....



Tjaaa hvorfor gøre tingene mere besværlige end de er,en hurtig byge og afsted,lyden luften og pilsnerne er den samme uanset om det har kostet 3000 eller 100.000Kr

West
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 17 years siden | | | |
spaceman skrev:
Hej Erik, fedt at se dig skrive herinde, jeg ved jo du har en del viden fra dengang, fordi du selv var med.
Jeg har jo osse fået fortalt en hel del om min split af dig, fordi du kender den fra "dengang" hvor "Totte" byggede den.
Jeg var jo ikke selv med dengang, da jeg cruisede rundt i gamle amerikanerbiler ;)

Så mangler vi lige at Gert "BettleBuster" osse stikker hovedet frem og fortæller lidt om dengang.

Så vil jeg lige vise min split frem som osse var med dengang, den blev bygget i '87-'88 og var osse dengang matsort.

Bjarne


Hej Bjarne

Det skal lige siges at det kun er karossen der har været "Tottes" og den har varet "fersken" farvet imellem den har været matsort og der er lavet lidt om på instrumentbordet! Prøver lige at finde nogle billeder!

Dennis
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
[quote=Thomas-Gearheads]
Anonym skrev:
[quote=Thomas-Gearheads]Hej Erik!

Hvor fedt at du kigger forbi med en kommentar.
Selv var jeg med i VW Club Frederikssund, senere Bug Freaks næsten fra starten (og tidligere var vi bare 5 tosser fra Farum) som alle kom til Bug Bash og jeg kan således snildt huske din udemærkede indsats som konferencier.
Vi vandt hvert år i Bug Push!! hehe!

Those were the days ;-)

T



Hej thomas

Det er ikke for at skuffe dig, men Aircoolers vandt Bug Push første år med Jacob Møllers ´53 er.

Mvh. Erik Bendix



Okay okay...... godt ord igen, haha!
Men det er stadig fedt at mindes de gamle dage.

Første år jeg havde min 54'er med til Bug Bash, havde Mark og jeg lige sprøjtet den matgrå og den var stadig klæbrig i lakken da vi vred nøglen og kørte til Bellahøj.

Dejligt ukompliceret.....



Tjaaa hvorfor gøre tingene mere besværlige end de er,en hurtig byge og afsted,lyden luften og pilsnerne er den samme uanset om det har kostet 3000 eller 100.000Kr

West

Så sandt som det er sagt West......... og så skal der hentes hot rod projekt på søndag!!!! glæder mig som en gal.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) otsaku Member
Skrev for 17 years siden | | | |
baja´en med de små flamme bagpå - billedet på side 1 - den står ud ved Kadow i Dragør. Den ligne sig selv endnu dog lidt medtaget.

bash
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) spaceman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Cisse´s Far]
spaceman skrev:
Hej Erik, fedt at se dig skrive herinde, jeg ved jo du har en del viden fra dengang, fordi du selv var med.
Jeg har jo osse fået fortalt en hel del om min split af dig, fordi du kender den fra "dengang" hvor "Totte" byggede den.
Jeg var jo ikke selv med dengang, da jeg cruisede rundt i gamle amerikanerbiler ;)

Så mangler vi lige at Gert "BettleBuster" osse stikker hovedet frem og fortæller lidt om dengang.

Så vil jeg lige vise min split frem som osse var med dengang, den blev bygget i '87-'88 og var osse dengang matsort.

Bjarne


Hej Bjarne

Det skal lige siges at det kun er karossen der har været "Tottes" og den har varet "fersken" farvet imellem den har været matsort og der er lavet lidt om på instrumentbordet! Prøver lige at finde nogle billeder!

Dennis

Hovsa jeg fik ikke lige fulgt med i denne tråd, ja det så jeg (altså at den har været fersken) da der blev lavet rust i den og jeg ved osse godt at der har været op til flere bunde på den siden - det kunne være superskønt, hvis du kunne finde nogle billeder af den fra den gang den var fersken - eller andre billeder for den sags skyld, da det er lidt sjovt med noget historie på sin bil.

Bjarne

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
otsaku skrev:
baja´en med de små flamme bagpå - billedet på side 1 - den står ud ved Kadow i Dragør. Den ligne sig selv endnu dog lidt medtaget.

bash


Blev i en periode i ´80erne ejet af Michael Mærks, hvis far havde skoda forretning på Jagtvej. Lige over for Jagtvej Skole.
-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Er dette ikke Michael Bergs gamle ovaler som vandt på Bug Run # 1 ?
Senere købte Johnny fra Frederiksund den.

http://vwnettet.dk/pictures/9/7/18179/vw3.jpg?1172258302

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja, det billede er bare super, det repræsenterer vores hobby så godt..... bilerne og så en masse mennesker der hygger sig!
Har vist også lidt billeder fra dengang, skal bare finde en scanner.
H.
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hehe... fed tråd... og mange Baja`er... ;-)

Er der forresten nogen der ved hvem der idag ejer den Baja der er øverst på dette billed???

trak nemlig de her oplysninger på biltorvet.dk så den må jo kører rundt der ude et sted!

Håber ik det er den John P her slagtet :-/


Registreringsnummer: MS43823
Betegnelse: VOLKSWAGEN 1302
Type: Personbil
Stelnummer: 112247**** (?)
Typegodkendelsesnummer: (intet)
Dato for første indregistrering 28-03-1972
Dato for seneste godkendelse ved syn: 17-03-2008
Dato-udgangspunkt for kommende periodisk syn: 28-03-1972

Mvh. Bo

...
gamle_vw_pics5.jpg

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
scan0002.jpg

(permalink) Doktor Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=Big hands]
Kan godt huske artiklen der omhandlede den orange cal-looker. Ham gutten som skulle på udstilling med den for 1. gang havde købt et par kasser flotte orange appelsiner som pynt - og han har så lige lavet 1 wv-logo med dem

Er jeg den eneste der tænker over hvad det egentlig er der blev sigtet på med kameraet her? he heh

08.jpg

-------------------------------------------
Status på VW-opsparing: Mål: 35.000,- Opnået: 500,-
Mangler: 34.500,-
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Doktor skrev:
[quote=Big hands]

Kan godt huske artiklen der omhandlede den orange cal-looker. Ham gutten som skulle på udstilling med den for 1. gang havde købt et par kasser flotte orange appelsiner som pynt - og han har så lige lavet 1 wv-logo med dem

Er jeg den eneste der tænker over hvad det egentlig er der blev sigtet på med kameraet her? he heh



Det er Jacob Møllers ´53 Ovaler og til venstre står Per Rasmussens ´69 Looker.
Det var på Herning Custom Car Show. Hvem tror i der var med til at lave VW logoet ???
Vi udstillede sammen med Dennis VW Bug Service og havde også Villys gamle mint grønne roadster med.
Vi var fulde hver aften.
Det var tider !

Jeg tror forøvrigt at Jacob fik en 3 præmie i ´50er bils klassen !

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
scan0001.jpg


Reply »

You must log in to post.