Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  porsche 914 i bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej er nogen herinde der ved om en porsche 914 motor passer på min 1500 gearkasse fra 67???

(permalink) PBJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En Porsche 914 kørte orginalt med en VW type 4 motor. Den mest almindelige er en 1700 som findes med flere forskellige typenr. Den fandtes også i en 2 liters med typenr. GBxxxxxx. Sådan er motor yder 100 heste standard og er meget eftertragtet i dag. En 1700 har standard 80 heste. Begge motore passer passer på din 1500 gearkasse.
Der blev i øvrigt også lavet nogle 6 cylindrede Porschemotore til 914 så den kom til at hedde 916. Endelig lavede Porschebossen 2 stk. med 8 cylindret motor, altså en 918 til sig selv. Den har sikkert ikke været kedelig :-)

P.S. Motoren skal selvfølgelig bygges om til oprejst blæserhus for at passe på din bobbel. Du kan købe kit flere steder som er færdigbygget til formålet.

Preben
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Svinghjul skal skiftes til et fra en vw T4 motor, og så skal det modificeres med nåleleje.

Så kommer der hele historien med at ombygge kølingen så den rent fysisk passer i bilen..... men det er det hele værd.

Byg du bare løs.

Jeg har det sådan at dette var folkevognen fabrikken aldrig byggede:
50/60´er T1, skivebremser for, langgearet gearkasse, 2.0 L 914 motor med oprejst køling og så et par fede knive og ned med næsen. (Jeg er igang med at bygge den ;-) )
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:

Jeg har det sådan at dette var folkevognen fabrikken aldrig byggede:
50/60´er T1, skivebremser for, langgearet gearkasse, 2.0 L 914 motor med oprejst køling og så et par fede knive og ned med næsen. (Jeg er igang med at bygge den ;-) )


Uh... det blir Najs ! Den glæder jeg mig til at se live Rasmus... Er "knive" nu det hotte udtryk for hælge ? Eller er det bare et lokalt MIB udtryk ? Det er ihvertifald lige optaget i mit ordforråd :-)

M.

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
PBJ skrev:
En Porsche 914 kørte orginalt med en VW type 4 motor. Den mest almindelige er en 1700 som findes med flere forskellige typenr. Den fandtes også i en 2 liters med typenr. GBxxxxxx. Sådan er motor yder 100 heste standard og er meget eftertragtet i dag. En 1700 har standard 80 heste. Begge motore passer passer på din 1500 gearkasse.
Der blev i øvrigt også lavet nogle 6 cylindrede Porschemotore til 914 så den kom til at hedde 916. Endelig lavede Porschebossen 2 stk. med 8 cylindret motor, altså en 918 til sig selv. Den har sikkert ikke været kedelig :-)

P.S. Motoren skal selvfølgelig bygges om til oprejst blæserhus for at passe på din bobbel. Du kan købe kit flere steder som er færdigbygget til formålet.

Preben


ved hvor man kan köbe sådan et kit, og hvad prisen er??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
Svinghjul skal skiftes til et fra en vw T4 motor, og så skal det modificeres med nåleleje.

Så kommer der hele historien med at ombygge kølingen så den rent fysisk passer i bilen..... men det er det hele værd.

Byg du bare løs.

Jeg har det sådan at dette var folkevognen fabrikken aldrig byggede:
50/60´er T1, skivebremser for, langgearet gearkasse, 2.0 L 914 motor med oprejst køling og så et par fede knive og ned med næsen. (Jeg er igang med at bygge den ;-) )


hvor meger kräver den modificering med nåleleje??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvordan bliver motoren kölet standard??
jeg vil have en i min 356 speedster.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Konvertering til opret køling kan du finde mere om hos http://www.csp-shop.de - kig under T4 cooling systems. Der findes også en DVD der har en step-by-step anvisning på hvordan det gøres - godt nok med et DTM blæserhus, men metoden er den samme.

Lejet i svinghjulet er peanuts - bore et hul og banke lejet i - kan gøres af enhver maskinarbejder...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kmplet "oprejst" køling, kr. 2700 excls. et T1 blæsehus. Det er ikke med i prisen, da det er noget forskelligt hvilken model folk ønsker. T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har en 914 2,0 blok + de andre dele til et projekt ??
ring 44443400
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ang type 4 motorer, hvad er forskellen på en GB og en CV motor bortset fra indspjøtningen?

Mvh Henrik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Topstykkerne, knasten og køleblikket
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis den er luftkölet, så kan den vel godt ligge i en 356 speedster replica, uden at man bygger kölesystemet om????
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Topstykkerne, knasten og køleblikket

Stempler og kompression + nogle andre småting.

Og nej den kan ikke ligge der, som "flad" motor.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Anonym skrev:
Topstykkerne, knasten og køleblikket

Stempler og kompression + nogle andre småting.

Og nej den kan ikke ligge der, som "flad" motor.
T


Hvordan er "aftermarket" mahle cylinder/stempel sættene til denne motor (tænker på 94 og 96mm).... har stempelringen samme "tykkelse" som 914 2.0 eller er det som bus 2.0 ??

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok har et spörgsmål. når man bygger den om med doghouse, er der så plads til injektionsystemet????
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
øhh...når man bygger en type4 om til opretstående køling vil jeg da mene at det altid er UDEN dog-house. Eller har jeg misforstået noget?
Der er vel ikke noget fornuftigt at bruge hundehuset til eftersom der bruges ekstern oliekøler ...eller hvad?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Kmplet "oprejst" køling, kr. 2700 excls. et T1 blæsehus. Det er ikke med i prisen, da det er noget forskelligt hvilken model folk ønsker. T


Hvad med oliekøleren, hvor placere man denne, for der er vel ikke plads til en typ4
køler under et typ1 hus?

Er det noget med man kan få en dvd som beskriver ombygningen til oprejst køling?

Er der nogle som ligger inde med billeder over ombygningen??


Pu ha det var vist det.

Hilsen Henrik
(permalink) micha racing Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Kmplet "oprejst" køling, kr. 2700 excls. et T1 blæsehus. Det er ikke med i prisen, da det er noget forskelligt hvilken model folk ønsker. T


har du det hjemme ... kan du tag et foto og vise hvad der følger med

mvh trl
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) 1303Cab Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan også selv fremstille et opret køling system, du kan købe tegningerne til
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=micha racing]
Farmer skrev:
Kmplet "oprejst" køling, kr. 2700 excls. et T1 blæsehus. Det er ikke med i prisen, da det er noget forskelligt hvilken model folk ønsker. T


har du det hjemme ... kan du tag et foto og vise hvad der følger med

mvh trl
Ja, det er lager. der medfølger køleskjolde, generatorfod, remhjul generator, nederste remhjul samt oliepåfyldning.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
http://www.aircooledtech.com/type4_upright_conversion/

Som et tip vil jeg lige fortælle at en 6 volts remskive også giver den "forsætning" af dynamoen som er nødvendig for ombygningen der er vist.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.