Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Sikkerhedsseler til bagsædet

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fandeme fint Snibeke - tak.
Så er det bare om originalt er et skruehul/monteringsted der nede hvor selve rullen sidder? Men det kan jeg jo selv se efter på min egen.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) kristian-k Member
Jeg tror ikke der er et gevind til montering der(som på billedet)man skal nok igang med boremaskinen, har selv en vw fra 1975 og har lige skiftet tæppesæt i grissekassen-så ikke noget gevind. Skal selv igang, da jeg skal have en barnestol i som skal sidde bagudvendt.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Jeg tog lige et par billeder af hvordan det er lavet i min. Jeg aner intet om det, da jeg ikke har haft det skilt ad endnu. Men man slipper for at lave huller i himlen.
22022007_095.jpg
22022007_096.jpg
22022007_097.jpg

24430551 lars(a)ekstromit.dk
Tak for billeder - som du kan se i en Jeans ( som min er) er der ingen himmel ned af stolperne og der er lavet "hul" til seler deroppe i hjørnet.

John
combinaison.jpg

25709453
har du fundet ud af det????Der var vel ikke nogen gevind til montering af rullen eller hva`??
Det har jeg ikke fået set efter endnu - fik først gravet den fri af sneen her sidst på eftermiddagen :-)

John
25709453
(permalink) Klein Member
-ikke for at overtage denne "smøre", men vil lige høre med hensyn til seler i en 62'er. -vi holder jo nok ikke op med at køre vw, bare fordi vi får tvillinger. Kan man bruge "fly"-seler til sådan en barnestol, eller skal det være med rulle? -og hvor/hvordan monterer man den i bilen (den kære hr. Hitler glemte at lave huller for en sådan montering)...
(permalink) Frank_Andersen Member
Hvis man lige ser ordentligt efter så kan der godt være hul og gevind til seler i selv ret gamle biler. De kan gemme sig under loftbeklædningen. Bare mærk efter med fingrene.
Det er en fin løsning at skrue rullen fast i den tykke dobbeltplade på bageste inderskærm/kuglestykke. Og så en god plade på ydersiden.
Pas se lige efter udefra så man ikke borer hul midt i en kant, så man ikke kan bruge hullet.
Og man må godt lave sine egne. Der er ikke krav om godkendte selebefæstigelser før i 1980.

Er den viste bil ikke en tidligere isbil ? Jeg synes der løber nougat ud flere steder ?
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
når de søde tvillinger er helt små, skal de sidde i en barnestol der skal vendes bagud.
Jeg har endnu ikke set en stol,der kan dette til de helt små!! Når de bliver lidt(kan ikke huske kg) større og må sidde med fronten frem, kan man godt montere disse barnestole med en hoftesele!!
det var så mig!!
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
du skal have dine børn spændt fast med skråseler..har set crashtest med barnestol med mavesele, lad mig sige det diplomatisk det var ikke pænt..
De er designet til 3 punktseler
http://www.trm.dk/sw75332.asp
Tillykke med ungerne iøvrigt
(permalink) schakenda Member
når det kommer til børnen - så skal det bare være 112% iorden - der skal ikke ske de små poder noget...
det har også været en større post i mit speedster projekt at få ordenligt plads til mine børn og 3 pkts. rulleseler bagi......men det koster jo ikke gratis at ha en hobby
Der findes altså barnestole du kan spænde fast med en hoftesele og så sidder de søde små med en h-sele i stolen. Den jeg har er ok. Problemet er at når de er helt små, skal de sidde med ryggen til køreretningen, de stole skal spændes med en 3-punkts sele!!
Frank_Andersen skrev:

Er den viste bil ikke en tidligere isbil ? Jeg synes der løber nougat ud flere steder ?

Er det din bil der bliver hentydet til Snibeke? - Du må høre "Volmer" om han har været isbil førhen :-)

John

25709453
(permalink) Klein Member
Dvs. jeg kan smutte til en hugger og afmontere et par 3P seler, både til splitten(64) og boblen(62)... Det er bliver jo et helvede at se på... Nå, men, man kan jo nok ikke opdrage den til ikke at flyve ud igennem forruden, sådan lige til at starte med...

/Klein
har nu fundet ud af at der findes en barnestol(0-13 kg) til det helt små, der spændes med en hoftesele. Den kan købes i babysam(jalsø)på roskildevej(valby)Den skulle være rigtig god!!!!Den koster vist ca 1200 kr
Jeg har nu fået monteret rulleseler bagi på min Jeans 73.
Jeg lavede selv huller til rullen nede i inderskærm/kuglestykke på den måde som Frank skriver.
Og den blev synet med dem.

John
25709453
Sådan skal det være john,der virker og ser også meget godt ud:-)

Reply

You must log in to post.