Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie i Varmekasser???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Da jeg startede min 1300cc motor op i bilen for første gang, pissede det ud med olie og det kom ned i varmekasserne fordi jeg ikke have rørene sat på... Og nu når motoren bliver varm, ryger det helt vildt nede fra kasserne af, så hvis jeg satte rørene på så ville bilen jo blive fyldt med det...

Det kan da ikke passe jeg er den eneste med lidt olie på udstødningen i varmekasserne?? Hvad har i andre gjort? Eller har i nogen gode forslag til at få det helt rent dernede igen???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du stoppet olielækken? Det er vel bare at få så meget af det ud evt med noget bremserens, og lade dem stå åbne i "kabine-enden" og brænde olien af med en rask tur i bilen. Naturligvis uden at lede den forurenede luft ind i kabinen.
(permalink) Jesper Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor kommer olien fra? Det er ofte set, at det drypper fra utætte ventildæksler / pakninger. Skift pakningerne, og evt. dækslerne, og vask olien af varmekasserne.

Jesper.
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det bedste var nok bare at varme den godt igennem uden rør ind i kabinen...

hehe det er en lidt pinlig historie den med olien... Da jeg købte motoren var den komplet lige til at putte i og køre... Men jeg opdagede et lille køleskjold der var monteret sammen med oliekøleren som ikke var på min 1914. Og lidt betydning måtte det jo have så jeg tog oliekøleren af og skjoldet og satte så skjoldet på 1914'en...

Hvad jeg så glemte var at skrue oliekøleren fast (: Den blev bare sat på løst også fik jeg ellers monteret motoren og startet den op.. Den gik fint :) Lige indtil der lå en kæmpe pøl med olie under bilen og overalt i motorrummet... Haha Noget lort...

Men det lykkes mig faktisk at få sat møtrikker på og spændt dem, uden at løsne noget som helst på motoren eller ta den ud af bilen :) Lidt imponeret over mig selv var jeg ;)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Havde samme problem på min 1200 tilbage i firserne - det skyldes dog et utæt stødstangsrør.

Man kunne altid se, hvor jeg havde været - fulgte bare oliesporet. Var vist oppe på at bruge ca. en liter pr. 800 km....

Fik det lavet og malet dytten postkasserød med matsort crom i jeansstil. Og 3 måneder senere røg vi så i harmonikasammenstød i Hillerødgade i københavnstrup. Totalskade - ævv...

Mvh
Mr-M
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.