Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Engelsk hjul m.m.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lavet en nr. plade lygte til min oval... ikke at det er noget særligt. Den er lavet i 2mm alu.
nrlys1.jpg

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der går stadig et lille stykke tid inden mit engelsk hjul er klar, men indtil nu har lavet en "engelsk" hammer.

Den fungere meget simpelt og virker som en hammer og en håndklods. Den nederste del kan skiftes et modhold med mere krumning.

Rammen kunne sikkert godt have været lavet kraftigere, men indtil nu har der ikke være problemer med at den var for "blød". Det er med fuldt overlæg at rammen ikke er større da jeg er gået efter en model som er til at pakke væk når man ikke bruger den. Føler jeg der bliver behov for noget større må jeg bygge om.

Jeg har bygget den således at værktøjerne kan skiftes ud med hjul således at rammen også kan anvendes som engelskhjul. Som I kan se er det kun de øverste hjul som er fabrikeret nu, men resten skulle jeg gerne have sidst på måneden.

Værktøjerne er lavet i arnestål som er hærdet og det lader til at de holder uden problemer. Hjulet på det engelske hjul er lavet i stål 60 og er ikke hærdet endnu. Jeg tro måske jeg vil have det i drejebænken en gang til da jeg ikke er helt tilfreds med overfladen endnu. Herefter vil det nok være godt få det hærdet.

Før konstruktionen blev helt færdig har jeg afprøvet den, med godt resultat, da vi fabrikerede siden af en meget rusten tank på en Harley Davidson VL fra 1930 (jeg kan desværre ikke lige finde billederne af den lige nu).

IMG_3767.jpg
IMG_3730.jpg
IMG_3732.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det lykkedes lige at finde et par billeder af hvad den tank som er lavet på maskinen.
IMG_0208.jpg
IMG_0214.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Besucht uns hier:
geile_fuesse für private livecams :-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
man kan ogse kæbe den hås http://www.dvsalg.dk de kalder den sikkemaskine

Reply

You must log in to post.