Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 W motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er blevet tilbudt hvad jeg ville kalde en type 4 motor.. Som nogen kaldte en pandekagemotor i gammel tid :)

Motorkoden er W, Er det godt eller skidt?? efter bogen er det en 1700cc med 80 hk. Den er med indsprøjtnng..

Manden der sælger siger det er en 2,0 L. med 115 hk... det findes da ikke? Og ikke med motorkoden W, eller gør det?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er ikke lavet t4 motor med 115 hk std. så vidt jeg husker. Så enten er motoren levet om, ellers er det en and...

Jakob
(permalink) PBJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej der findes ikke nogen 2,0 med 115 heste standard. Alle type 4 W-motorer er 1700 med 80 heste og indsprøjtning fra "fødslen". Mange motorer er selvfølgelig lavet om gennem tiderne, så man kan langt fra vide hvad der er inde i dem. Den kan udemærket godt være bygget om til en 2,0 uden du kan se det uden på. hvis den er bygget om til en 2,0 med 115 heste, så skal der være nogle gode stumper inden i, f.eks. topstykkerne fra en Porsche 914 2,0 + skrap knast mv. Se hvad der sidder på af indsprøjtning eller kabs, det vil give et godt prej om hvad der gemmer sig inden i. Har den stadig den orginale indsprøjtning monteret er det mindre sandsynligt, at det skulle være andet end en 1700 eller 1800. En 1700 w-motor er en fin motor at bygge videre på, men hvis standen er ukendt og den ikke kan høres i opstartet tilstand skal den selvfølgelig ikke være særligt dyr. Dog vil en sådan motor altid være noget dyrere end en gammel 1300 type 1 motor som jo tit kan fås til nogle få hundrede kr. i ukendt stand.


Preben
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay Tusind tak for god respons :)

Der er orginal indsprøjtning på. Men ham der har den er Newbie så han ved ikke noget om noget som helst så tvivler på den har været adskildt... men hvis det er en fin motor at bygge videre på er det bare perfekt :) Han vil trods alt kun have mine 1600cc toppe og mine solex Karbs med alt. Det er vel ikke for meget for langt..
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) PBJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Kan den tørne ? Prøv at ryk frem og tilbage i svinghjulet. Føles det som om der er slør eller er det minimalt. Kender han standen på motoren ? Er der styreboks med til den ?

Sådan en 1700 w motor er, som jeg nævnte, fin at bygge videre på. Blokken er meget stærk og kan holde til mange km. og tuning. Topstykkerne på sådan en er normalt også stærkere end type 1, men de kan selvfølgelig være slidte ved ventiler og styr. Der ses også revner i nogle toppe, men slet ikke i samme grad som type 1 toppe. En 1700 kører med 39 mm indsug og 33 mm udsug. standard. 90 mm boring og 66 mm slag.
Hvis du vil køre med større boring skal dine toppe åbnes og der kan også sættes større ventiler i. En populær motor bygget på en 1700 er en 1910 med 96 mm stempler/cylindre. Med 40 mm. kabs eller trimmet indsprøjtning skulle omkring 90-100 heste være en mulighed afhængig af toppene. Vil du lave den større skal der anden krumtap i. En 71 mm fra en busmotor passer lige over i og giver sammen med et 96 mm stempel/cylindresæt 2056 ccm. sådan en motor kan også godt laves for rimelige penge. Skal det være større eller kunne tage over 5500 omd. begynder det at koste. Folk der bygger 2,4 liters og 2,7 liters bruger rask væk over 50.000 kr. på sådan en, men så har de da også 150 - 200 heste at lege med :-).

Type 4 er dyrt, men det holder godt. Hvis den motor du kan bytte dig til er i rimelig stand inden i, kan du godt være heldig at blive billigt kørende, og så er det da både 80 sjove og billige heste du kan få der. Husk at skal den i en bobbel så skal der også købes et oprejst kølesystem der passer på type 4. Du kan heller ikke uden videre bruge det orginale indspørtningssystem uden at bygge det om. Det er sandsynligvis både billigere og nemmere med et par kabs her. Der skal også ekstern oliekøler mv.

Hvis dine toppe ikke er nye og dine kabs alm. brugte 32-34 kabs lyder det da som et rimeligt bytte. Det hele afhænger af standen på motoren. Sådan en 1700 type 4 er vel alt mellem 500 kr. og nogle få tusinde værd, alt efter stand og dokumentation.

Preben
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg Takker mange gange igen Preben.... Dejlig respons :)

jeg vender nok tilbage til dig når jeg for den hentet og kigget på :)

Tommy
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.