Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ingen titel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Holmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
...
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
" Intermeccica roadsteren er bygget på en rørramme og ikke på boble bunden, hvilket giver meget bedre plads til fødderne"

hvilket desværre også gør at den nok ikke lige er til at indregistrer her i Danmark..

fed bil ellers...
(permalink) Holmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Holmen,

har set bilen, den er fed.

Hvad vil den koste synet, indreg. og på plader i DK?

Kigger meget i Tyskland pt. for at finde en, men såvidt jeg er informeret kommer man til at betale importafgift, hvilket svarer til 55-60 % af handelsværdien i DK.

For at omgå importafgiften er ideen at importere en fra Tyskland, skille bilen ad og sætte den på en VW bund med danske papirer, men det ville jo være nemmere hvis man kunne få en bil hjem der var billig i afgift, samlet og til at betale sig fra.

Ser frem til at høre fra dig.

vh

Ole
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"Schakenda, bilen er registreret som en ´59 Porsche, hvilket netop er pointen. Dvs afgift ca 15k. "

var ikke klar over man kunne omgåes reglen på den måde - men fedt fedt hvis man kan.

det er jo en fed bil - ser sq godt ud
(permalink) Holmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |


-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Holmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |

-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Holmen skrev:
Som jeg ser det: hvis den er registreret som en Porsche i USA og hvis det er hvad, der står på registreringsattesten, ja så må det vel være en Porsche, Ikk´?



Sådan er det desværre ikke. Du skal stadig kunne dokumentere eventuelle konstruktive ændringer fra originalen. Jeg kender en fyr der har præcis dette problem med en Coddington Rod som er registreret som en ford. Desværre mener det danske system ikke at rammen har "ford" udseende og så knækker filmen. Bilen skal igennem hele møllen for at få godkendelser hvilket ikke er "bare lige"..
(permalink) Syddjurs Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg vil gerne gøre opmærksom på følgende:

Hvis man anvender en registreringsattest på en bil fra 1959 til at indregistrere en bil fremstillet i 1991, gør man sig skyldig i dokumentfalsk og unddragelse af dansk registreringsafgift.
Det er muligt at man kan snyde en synsvirksomhed ved ikke at oplyse om bilens oprindelse, men det fritager ikke ejeren for straf efterfølgende, når Færdselsstyrelsen og Skat finder ud af den rette sammenhæng.
Der er i øjeblikket mange sager i gang hos både Færdselsstyrelsen og Skat, da der indenfor de sidste år er blevet indregistreret mange replikabiler på ukorrekt grundlag.

Uddrag fra Færdselsstyrelsens hjemmeside:

"Hvad hvis bilen er ombygget?
Hvis den brugt importerede bil er ombygget, skal der fremlægges samme dokumentation for ombygningen som for en tilsvarende dansk bil. Dette gælder uanset man evt. kan se i den udenlandske registreringsattest at bilen er godkendt med ombygningen i sit hjemland.

Kravene i udlandet til kollisionssikkerhed, luftforurening, støj mv. er nemlig ikke nødvendigvis de samme som de danske krav.

Kan jeg få godkendt en kit car fra udlandet?
Kit cars (hjemmebyggede biler) og lignende kan i praksis ikke godkendes i Danmark, da de danske regler om sikkerhed og miljø er de samme, uanset om bilen er masseproduceret eller fremstillet i få eller et enkelt eksemplar.

Kit cars vil i praksis dumpe på, at der ikke er udført de nødvendige kollisionstests, og oftest ej heller de nødvendige emissionsmålinger."

Mvh Mads K
(permalink) zico123 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Mads,

men hvis du anvender en dansk VW bund og flytter f.eks. karossen, bremser osv. fra en tysk speedster, så er der vel ikke nogle problmer, det bør vel være lovligt eller hva?

Derved er der jo ikke nogle problmer med papirene, det er jo en dansk bil, der er ombygget og vil jo svare til at man køber et kit og sætter på den danske bund.

Ole
(permalink) Syddjurs Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, hvis man har en opkortet VW bund som basis for kittet, er der ikke noget problem med bunden og karossen, (udover afgift på ombygningen og den sædvanlige dok. for opkortning af type 1 bund). Bremser, motor og andre konstruktive ændringer skal dokumenteres (TüV, Teknologisk Institut eller lign.) og eventuelt afgiftsberigtiges sideløbende med opkortningen. Det er ikke umiddelbart nok at den tyske Speedster har været registreret med ændringerne i Tyskland. Det har Færdselsstyrelsen også præciseret i:

"Hvad hvis bilen er ombygget?
Hvis den brugt importerede bil er ombygget, skal der fremlægges samme dokumentation for ombygningen som for en tilsvarende dansk bil. Dette gælder uanset man evt. kan se i den udenlandske registreringsattest at bilen er godkendt med ombygningen i sit hjemland."

Der kan ofte stå tilføjelser på et tysk FahrzeugBrief (registreringsattest), men det vil Færdselsstyrelsen ikke acceptere som gyldig dokumentation. Det hænger sammen med at man nogle steder i Tyskland kan få "fabrikeret" et FahrzeugBrief med alle mulige ændringer, når blot den tyske synsmand kan få lov til at skrive "Nur für Export" på FahrzeugBrief.

Problemerne opstår, når man ikke tager udgangspunkt i en eksisterende bil, men derimod bygger sin egen helt fra bunden. Så bliver man pludselig fabrikant med alle de forpligtelser der hører til.
Mvh Mads K
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mads, der er en enkelt detalje som gør dette til et hypotetisk problem. Hvis der på reg attesten står at den er fra 59, så er det et eller andet sted fuldstændig ligegyldigt om du ved at den er opbygget senere. Det er reg attesten du skal bruge - altså hvis reg attesten passer til bilen (og ikke at der fx står Boble på reg og bilen er en Buggy). Hvis der på reg attesten står Porsche fra 1959 så kan du jo ikke gøre mere.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Syddjurs Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ville være meget nemmere, hvis det var en opkortet type 1 bund fra 59 med en 356 replika top. Det kan man få synet indenfor lovens rammer.
Det giver problemer når den bil man kører til syn ikke svarer til registreringsattesten. Det vil virke iøjnefaldende på de fleste synsfolk at en Porsche fra 1959 er bygget på en rørramme.
At en svagtseende eller uvidende synsmedarbejder syner en rørramme-replika af en Porsche, gør jo ikke replikaen til et Porsche produkt.
At man kan "snyde" myndighederne til at udlevere et sæt nummerplader til en replika, bliver bilen og ejerens handlinger heller ikke lovlige af.

Man (ejeren) vil altid senere kunne komme i klemme, da man ikke har en Porsche fra 1959 at hænge nummerpladerne på. Hvis man er indblandet i et færdselsuheld, hvor bilen undersøges af en bilinspektør, vil man have et forklaringsproblem, da det ikke er en Porsche, man er kørt galt i.
Det samme problem opstår til periodisk syn, hvis man ikke kan finde den samme svagtseende synsmand.
Der er også toldere, der tager på biludstilling og hvis der er penge i det, er de utroligt gode til at sætte sig ind i hvad der er hvad.

At det er en replika, man i første omgang kørte til syn med, hjælper ikke senere, da der er noget der hedder oplysningspligt. Det betyder at man (ejeren) selv skal oplyse myndighederne om hvad det er for en bil man ønsker registreret og om hvilke ændringer, der er foretaget på bilen. Det vil sige at man skriver under på tro og love at det er en 1959 Porsche, man ønsker registreret, når man udfylder den grønne blanket til motorkontoret.

Mvh Mads K
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Syddjurs skrev:
Det ville være meget nemmere, hvis det var en opkortet type 1 bund fra 59 med en 356 replika top. Det kan man få synet indenfor lovens rammer.
Det giver problemer når den bil man kører til syn ikke svarer til registreringsattesten. Det vil virke iøjnefaldende på de fleste synsfolk at en Porsche fra 1959 er bygget på en rørramme.
At en svagtseende eller uvidende synsmedarbejder syner en rørramme-replika af en Porsche, gør jo ikke replikaen til et Porsche produkt.
At man kan "snyde" myndighederne til at udlevere et sæt nummerplader til en replika, bliver bilen og ejerens handlinger heller ikke lovlige af.

Man (ejeren) vil altid senere kunne komme i klemme, da man ikke har en Porsche fra 1959 at hænge nummerpladerne på. Hvis man er indblandet i et færdselsuheld, hvor bilen undersøges af en bilinspektør, vil man have et forklaringsproblem, da det ikke er en Porsche, man er kørt galt i.
Det samme problem opstår til periodisk syn, hvis man ikke kan finde den samme svagtseende synsmand.
Der er også toldere, der tager på biludstilling og hvis der er penge i det, er de utroligt gode til at sætte sig ind i hvad der er hvad.

At det er en replika, man i første omgang kørte til syn med, hjælper ikke senere, da der er noget der hedder oplysningspligt. Det betyder at man (ejeren) selv skal oplyse myndighederne om hvad det er for en bil man ønsker registreret og om hvilke ændringer, der er foretaget på bilen. Det vil sige at man skriver under på tro og love at det er en 1959 Porsche, man ønsker registreret, når man udfylder den grønne blanket til motorkontoret.

Mvh Mads K

Ja lad os da for guds skyld modarbejde hinanden,og gøre tingene MEGET bsvære end de i forvejen er
West


Reply

You must log in to post.