...
Holmen skrev:
Som jeg ser det: hvis den er registreret som en Porsche i USA og hvis det er hvad, der står på registreringsattesten, ja så må det vel være en Porsche, Ikk´?
Syddjurs skrev:
Det ville være meget nemmere, hvis det var en opkortet type 1 bund fra 59 med en 356 replika top. Det kan man få synet indenfor lovens rammer.
Det giver problemer når den bil man kører til syn ikke svarer til registreringsattesten. Det vil virke iøjnefaldende på de fleste synsfolk at en Porsche fra 1959 er bygget på en rørramme.
At en svagtseende eller uvidende synsmedarbejder syner en rørramme-replika af en Porsche, gør jo ikke replikaen til et Porsche produkt.
At man kan "snyde" myndighederne til at udlevere et sæt nummerplader til en replika, bliver bilen og ejerens handlinger heller ikke lovlige af.
Man (ejeren) vil altid senere kunne komme i klemme, da man ikke har en Porsche fra 1959 at hænge nummerpladerne på. Hvis man er indblandet i et færdselsuheld, hvor bilen undersøges af en bilinspektør, vil man have et forklaringsproblem, da det ikke er en Porsche, man er kørt galt i.
Det samme problem opstår til periodisk syn, hvis man ikke kan finde den samme svagtseende synsmand.
Der er også toldere, der tager på biludstilling og hvis der er penge i det, er de utroligt gode til at sætte sig ind i hvad der er hvad.
At det er en replika, man i første omgang kørte til syn med, hjælper ikke senere, da der er noget der hedder oplysningspligt. Det betyder at man (ejeren) selv skal oplyse myndighederne om hvad det er for en bil man ønsker registreret og om hvilke ændringer, der er foretaget på bilen. Det vil sige at man skriver under på tro og love at det er en 1959 Porsche, man ønsker registreret, når man udfylder den grønne blanket til motorkontoret.
Mvh Mads K
You must log in to post.