sprg. ang. syn seler, larm og sænkning
hej er der ikke nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:
fra hvilken dato er det at der skal være mont. seler i ? har en 69ér buggy, men der står ikke noget om dato på reg. attesten fra sverige, men har tænkt mig at skrive 1.1.69. og i så fald der skal seler i, skulle hofte seler være nok ikke?
hvor meget må man larme i DB? har pt. mont. et sæt bazooka (tror jeg nok de hedder) men de larmer nok lige i overkanten. Tricks og gode råd modtages meget gerne.
Kan man mont. en std. ødstødning på en buggy?
hvad er kravene ang. sænkning af en buggy?, er det højden til lygterne man skal måle eller hvad??
Håber ikke det er alt for meget, og på forhånd tak for hjælpen
virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Mener at det er fra 1-7-1969
Ved ikke hvor mange db, men den larmer for meget.
Ja du kan godt monter en standart udstødning.
Du kan sænke den så tosset du vil, men gør det efter syn.
MVH Jakob
Står der ikke noget på reg. attest kan du ikke umiddelbart bare selv bestemme dato´en... den kommer sandsynligvis til at hedde 31/12 1969.
Min Buggy havde heller ikke nogle dato på de Svenske papiere.
Så de fast satte datoen til d. 31-12-69.
Selerne er vel også for din sikkerheds skyld ??
Men har du mulighed for det, så skal du monter hofte seler bag i,ellers kan de skrive at der kun må være 2 personer i den.
Held og lykke.
MVH. Torben.
-------------------------------------------
Med VW hilsen Torben fra Dragør.
sparkdaek@gmail.com
Spark dæk kom sammen på Amager strand
Hej
Min er både blevet synet med standart og bazooka udstødning.( ellers fyld nogle grydesvampe i dem)
Dog har synsmanden kun ville godkende 3-punktsseler?
B
ok, mange tak alle sammen, den er desværre sænket og det der med grydesvampende holder det??
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
Da min bil skulle synes fik jeg af videm af teknologisk institut at sådan bil (bobbel 1972) max måtte larme 84 db +/-3 db
Grydesvampene dæmper helt sikker men for de ikke bliver blæst ud skal du sætte nogen gitter af en slags for !
Seler blev indført 1.10.69
med hensyn til lyd er det 84 + 3 db 7 m bag køretøjet ..
bazookaer er ikke noget problem. Det har jeg fået godkendt flere gange.
hvis du kan komme op på rampen til syn har jeg aldrig hørt dem beklage sig over bilen er for lav, men hvor lav er den egentlig??? MIne 2 bajaer var sænket en del og det blev ikke kommenteret
Lad være med at montere h-seler da det skærer i øjnene på synsmanden :-) hofteseler eller 3 punkt kan du vel holde ud at have i den lille time det tager :-)
hvis bilen fremtræder i pæn og ordentlig stand og den kan det en bil skal kunne, så skal du sgu ikke bekymre dig for meget.
Skulle du rende ind i en emsig synsmand (for de er da sikkert derude) kan du til enhver tid afbryde synet og få dine penge tilbage
Nej man kan ikke afbryde et syn og få sine penge tilbage.
Synsmanden kan afbryde et syn, og skal ikke betale pengene tilbage.
Synsmanden kan afvise et køretøj, f.eks. en bil uden prøveplader, altså uden nummerplader. Eller en bil der ikke kan starte og dermed ikke transportere sig selv. Så skal man ikke betale.
Men det første vi skal gøre er netop at kontrollere køretøjets driftevne.
Hvis først synsmanden har sat sig i bilen for at køre den ind i hallen eller for at prøvekøre, så fanger bordet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nu når vi er i gang med div. svar. Frank.
Jeg har en bay bus. 1971 jeg vil sætte en smallet forbro på, og drop spindler på. og sænke den. Er der en grænse for hvor lav bilen må være ? og hvad siges der til sådan en smallet forbro? Lovligt eller ikke lovligt? (Ikke hjemmelavet) Eller skal jeg vente med at sætte det på efter syn.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Smallet forbro og droppede spindler er lovligt hvis fabrikanten har fået den testet og kan dokumentere at bilen kører sikkert f.eks. overholder kravene til Merkblatt 751.
Det samme gælder ved sænkning over 40mm. Under 40mm er der ikke krav om dokumentation men synsmanden kan kræve det i tvivlstilfælde. Altså hvis synsmanden er i tvivl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ok. Tak frank.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Jeg var engang til syn med en mc for en kammerat. Han mente den larmede lige rigeligt og fyldt derfor potten med grydesvampe. Ikke nogen god ide; de kan jo brænde, så selvom de tog en del af støjen, røg den helt vildt meget.. De var heldigvis brændt ud da jeg kom i synshallen.
René
Hendrixxx? En sænket baja????
mange tak allesammen, men det ca. et år siden at den røg igennem syn, og da det regnede gad han ikek køre i den, og kl. var tæt på fyraften og trods ståluld i potterne kunne vi dårligt tale sammen i hallen, så han godkendte den bare for at komme hjem tror jeg. men det er klaret.
virring
Ps. Scharling
Tak fordi du lige precis spør om dette lidt offtopic, jeg står selv i samme dilema med min nye boble, men jeg havde nu besluttet at prøve med smal bro og drop spindler, melder lige tilbage når jeg har været til syn.
virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg