Fik endelig startet min motor op efter at have stået i 2 år og den gik faktisk rigtig fint.
Nu har den bare den irriterende vane, at den ikke sådan lige vil starte igen.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Hej Gert
Et forslag kunne være: en dårlig nåleventil i karburator,hvis den ikke lukker helt tæt,står der og siver benzin ned i indsugningen og så vil bilen virke druknet når den igen førsøges startet.Min far havde det problem med sin 64er.
Hvis den kun er svær at starte når den er varm og let at starte igen når den er kold
kan det være din tændspole som er dårlig, taber gnisten når spolen bliver varm.
Tjek også for dårlig forbindelser i kabelsko ved tændspole.
Eller en benzinpumpe som har svært ved at suge/pumpe.
Lidt forslag,som jeg håber du kan bruge.
Vacumpumpe skriver du ????? der er ikke vacumpumpe på.
Mvh Per B
Per B, du er nok inde på noget af det rigtige mht en dårlig nåleventil. Har bemærket, at når motoren går ud står der dråber af benzin på speedertrækket ved kaburatoren. Jeg kan bare ikke lokaliserer hvor pokker benzinen kommer fra. Motoren lugter også af benzin, så det kunne godt tyde på at den drukner, når man slukker for den
Vil lige tjekke kabelsko på tændspole, men det skulle gerne være ok.
Benzinpumpen tror jeg ikke på, idet jeg netop har udskiftet den og problemet er det samme.
vakumpumpe...jamen jeg er jo motormongol! :)
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback