Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gode råd søges til problemer med tændingsindstilling

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Min motor ville ikke starte idag. Fik den startet fint op igår efter en del problemer.

Så jeg tjekker lige hele molevitten en gang til...starter med platiner 0.4.
Når jeg så tjekker tændingstidspunkt med en prøvelampe, lyser lampen ikke, når platiner åbner og der kommer ingen gnist ved platiner.

Har sat prøvelampe på klemme 1 på tændspole og til stel og lampen er tjekket at den lyser, men ingen lys, når jeg tørner motoren (har sat tænding på). Tændspolen har 10.88 volt imellem klemme 15-1 og det er vel ok? Hvorfor er der ingen lys??

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Defekt tændspole (afbrudt) eller kondensator (kortsluttet) eller en dårlig forbindelse i området tændspole/platiner.

Martin
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HAr også prøvet dit problem. Jeg afmonterede platinerne og fik renset det hele godt og så i med dem igen - det hjalp.
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er 0,4 - ventiler 0,15 på kold motor.
Bruger du et helt rent søgerblad? Der må ikke komme feks olie på kontaktfladerne.
Hvor gamle er dine platiner? Skift dem hvis de har kørt mere end 15000 km.


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Det er 0,4 - ventiler 0,15 på kold motor.
Bruger du et helt rent søgerblad? Der må ikke komme feks olie på kontaktfladerne.
Hvor gamle er dine platiner? Skift dem hvis de har kørt mere end 15000 km.


John


Mine platiner er helt nye originale VW, som jeg monterede igår og de er uden olie på kontaktfladerne. Søgebladet var også renset.

Jeg kunne sagtens starte motoren igår efter at have monteret platiner.
Det er bare ligesom om det griber mere og mere med sig...først var det benzinpumpen der ikke ville pumpe, dernæste var det kaburatoren der var utæt i pakningen, så var den utæt nede ved speederakslen..ny karburator og platiner + tændrør igår og den kunne fint starte...nu idag kommer så næste problem med ingen tænding. Jeg synes det er meget mystisk at det går istykker natten over uden at være kørt med men det er måske ikke unormalt, når motoren har stået stille i 2 år.

jeg vil prøve at skifte kondensator og/eller tændspole.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du tjekket om det lille tændkabel fra tændspole til fordelerdæksel er sat helt i?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Har du tjekket om det lille tændkabel fra tændspole til fordelerdæksel er sat helt i?

John


Jeps, det er også tjekket ligesom stelforbindelsen på gearkassen. Jeg har nu igen prøvet at måle spændingen på tændspolen og den viste 0,0 v imellem klemme 15 - 1 (med ledninger og tænding på) ....når jeg så tager ledningerne af, får jeg 11.8 v på + ledingen til stel. Det må vel være tændspolen der er defekt?
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ved ikke noget om at måle volt på en tændspole - jeg plejer at måle ohm.
Hvis du har en anden tændspole så prøv den.
Du kan læse mere om tændspoler her:
http://vwnettet.dk/forum/topic/287304

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rens nu de platiner med et stykke rent pap eller tykt papir med noget acetone på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Rens nu de platiner med et stykke rent pap eller tykt papir med noget acetone på.



Det har jeg gjort Frank! :) ....men det har ikke løst mit problem. Det næste jeg prøver, er at skifte tændspolen.


-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Jeg ved ikke noget om at måle volt på en tændspole - jeg plejer at måle ohm.
Hvis du har en anden tændspole så prøv den.
Du kan læse mere om tændspoler her:
http://vwnettet.dk/forum/topic/287304

John

Har prøvet at måle min tændspole efter i ohm. Den målte i området som de tændspoler John har målt i hans tråd.

Prøvede derefter at måle kondensatoren....og der var også kondensator-udslag der. Altså målte både tændspolen og kondensatoren som de skulle.

Prøvede så at skille strømfordeleren ad igen...rense, justere platiner, så de var 100% ok. Samlede det hele igen, stille tænding (nu kunne det lade sig gøre da prøvelampen kunne lyse) og VUPTI motoren starter uden problemer! Hvad der præcis har været årsagen til at det ikke virkede ved jeg ikke. Meget mystisk...
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er slet ikke ualmindeligt at nye platiner lige skal renses et par gange. 1 ud af 10.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.