der lækker noget benzin og det er vel ikke ok. der er en der har fortalt mig, at det vil der altid lække noget fra spjældaksen, når denne bevæges!!!!!!
Hvad er konsekvensen ved utæthed ved spjældaksen, udover benzinstank i moterrummet:-(
?
Se, det er jo lidt mærkeligt, for jeg har netop været udsat for akkurat det samme. Først var pakningen utæt mellem top og bund og senere viste det sig at der også dryppede benzin ud ved spjældakslen.
Jeg fik fortalt, at karburatoren derved suger falsk luft ind, hvilket kan bevirke at man ikke kan indstille karburatoren ordentligt. I mit tilfælde dryppede den ret så meget , især efter at motoren blev stoppet. Jeg kan dog ikke sige dig om det er "normalt", da det er den første VW jeg har, men jeg vil mene at det er unormalt at den skal dryppe med benzin, når man tænker på brandfaren. En VW afmærker jo sit territorium med olie
Jeg fik en anden karburator på og nu er den drypfri :o)
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Det kunne lyde som om svømmeren har besvær med at trykke nåleventilen helt i bund så den lukker for benzintilførslen når svømmehuset er fyldt op.
Prøv at skru øverste del af karbauratoren af, og prøv så at puste i benzinslangen samtidig med du vipper svømmeren op og ned. Du skal her tydeligt kunne mærke at ventilen lukker 100%. Er dette ikke tilfældet skal du tjekke om der er noget skidt i nåleventilen der gør at den ikke slutter helt tæt.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
har lige skiftet nåleventil,så jeg tror ikke det er det!!!!Men det er vel korrekt det som dr.hook skriver?
Er det en ny original Solex nåleventil ?
Hvis ikke, så ville jeg sætte den gamle i igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det er en nåleventil fra et rep-set,men der lækkede også benzin fra spjældaksen før. Jeg tror altså ikke den "løber"over, når speederen bevæges og moteren er slukket er den utæt, men hvad ved jeg..............
Hvis det er når speederen bevæges med slukket motor er det da bare benzinen fra acc.pumpen der løber ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote=kristian-k] Jeg tror altså ikke den "løber"over, når speederen bevæges og moteren er slukket er den utæt, men hvad ved jeg..............
Min var utæt lige efter jeg stoppede motoren, ikke imens den kørte. Når jeg stoppede motoren og kiggede ved karburatoren, var det faktisk ret meget benzin der løb ud ved spjælsakslen...sådan ca i 10-15 sek og derefter stoppede det igen. Der må ikke være noget slør ovehovedet der.
Jeg købte også sådan et repsæt, men bortset fra pakningen kunne jeg ikke bruge det til noget. Jeg satte nemlig min gamle Solex ventil i igen, da den ikke fejlede noget.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Altså det betyder altså ikke noget at der lidt slør ved spjældakslen.
Når motoren er slukket er der ingen benzin der kan løbe ud. Det er inde i svømmerhuset. HVIS der løber benzin ud skal man finde ud af hvor det kommer fra og IKKE hvorfor det kommer ud ved spjældakslen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.