Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken Gearkasse???

Tags:
No tags yet.

(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu har jeg i et stykke tid gået og skvattet over en gearkasse og en forbro som begge er udstyret med 67'er fælge. Så var det jo jeg tænkte at det måske kunne være en 1500 gearkasse. Den skulle jo starte med AC, hvis jeg ikke er helt galt på den. Men der står ikke nogle bogstaver på den. Der er kun indentifikations koden og så partnummeret. Koden er 903867 og partnummeret er 113301103. Ovenover dette står der 39 og nedunder står der C.

Er der nogen, som kan hjælpe mig her??

Kristian
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
113301103 er bare reservedelsnummeret på den del af huset.
903867 er nok bare serienummeret.

Det kan jo være det er en ombytningsgearkasse hvor koden så ikke er blevet banket i.

C kan jo godt være en 1500 gearkasse der mangler et A hvis den kom i en type1, men hvis den skulle køre i en type3 mangler den et D foran.

Hvis du vil være sikker må du tage det ene sidedæksel af og tælle tænderne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
113301103 er bare reservedelsnummeret på den del af huset.
903867 er nok bare serienummeret.

Det kan jo være det er en ombytningsgearkasse hvor koden så ikke er blevet banket i.

C kan jo godt være en 1500 gearkasse der mangler et A hvis den kom i en type1, men hvis den skulle køre i en type3 mangler den et D foran.

Hvis du vil være sikker må du tage det ene sidedæksel af og tælle tænderne.





Faktisk kan man være heldig at skrue oliebundproppen ud og så "mærke" en tand op. Så drejer man bare diff. rundt og tæller indtil mærket dukker op igen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eller osse sætte den i 4. gear, blokere en aksel, derefter dreje højtgearsakslen feks. 100 omgange. samtidig med at en anden tæller omdr. på den "løse" aksel. Derefter er det jo bare frem med regnestokken.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rolf Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer skrev:
Eller osse sætte den i 4. gear, blokere en aksel, derefter dreje højtgearsakslen feks. 100 omgange. samtidig med at en anden tæller omdr. på den "løse" aksel. Derefter er det jo bare frem med regnestokken.


Nej Torben den går ikke !!! For på den måde skal man også vide om det 10/15 eller 11/17 tands hjul i diff'en. Når man blokkere den ene aksel vil diff hjulene dreje rundt og så får man en noget lavere udveksling end hvis begge aksler drejer med rundt og diff hjulene står stille.. Man skal også vide 4. gearsudvekslingen hvis man skal bruge "dreje 100 omdr" metoden
Jeg har nemlig prøvet det :)
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
My man. det har du for såvidt ret i. Men når man kender "100 omdr." kan du regne baglæns og derved finde ud af om det er 0,88/0,89 eller 0,93 4. gear. Betyder det andet end marginaler om det er 10/15 eller 11/17 _??? Det har jeg ikke haft problemer med, - endnu.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu er det snart hurtigere at tage dækslet af.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 18 years siden | | | |
17/11=1,54 og 15/10=1,5 marginal MEN den ikke blokkerede aksel rotere nu 1,5 gange stærkere end hvis begge aksler kører rundt og det ændre jo total udvekslingen ;(
Af med det dæksel :)
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Takker for svarerne alle sammen. Prøver at kigge lidt mere på den og vender tilbage med lidt mere info :)

Kristian

Reply

You must log in to post.