Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

 

Tags:
No tags yet.

(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:

Hvad er det for noget stop der brækker for dig ??? Det har jeg da aldrig nogensinde døjet med. Ikke engang da jeg lavede motorer til folkeræs. Bruger du Weblink ?
Send mig evt en mail. Det kan være jeg kan hjælpe dig af med det problem.
T


der sidder et stop på sådan en dellorto karburator som jeg bruger til at holde en retur fjeder samt som stop for spjæld akslen så den ikke kan komme længere end lodret stilling på spjældet. når jeg justerer gaskabel længden sørger jeg for at have en til at klampe pedalen HELT i bund og holde den der og så sætter jeg kablet fast således at der er ca 1-2 millimeter mellem stoppet og den flanche der rammer stoppet. således at der ikke er chance for at jeg knækker det af.... men det sker jo så aligevel. og jeg overvejer at det nok er fordi at bagenden prøver at løfte fronten hvorved at den flekser lidt sådan at der bliver længere hvorved at kablet bliver for kort og jeg kænkker tappen af, resulterende i at den går over maks og holder motoren fuldt åben. (godt at der er meget kort til sluk knappen og at det ikke er en nøgle eller lignende. så jeg kan få slukket for motoren.)
jeg kører med hexbar og delorto 40 DRLA

det første billede er af hvad der hvor der er knækket af(taget på den anden side af karburatoren hvor den stadig er der), det andet af der hvor den er knækket jeg havde forstærket den med en stål bolt og havde svejset lidt ekstra materiale på, den knækkede bare et størrere stykke af denne gang.

det er nok fordi at jeg laver de gearskift så hurtigt og klamper så hårdt ned på den at det enten er fordi at den flekser eller fordi at der er så meget hastighed på speedertrækket at det forsætter ind i stoppet og knækker det.
drla.jpg
drla__1_.jpg

(permalink) Hagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Pænt goddag

Jeg var nede og se lidt ræs ved holeby. Dejligt at se lidt luftkølet give den gas. Det du har skruet sammen kørte/køre da meget fint, Niels. Den anden buggy (den røde) kørte sgu også ganske fortræffeligt.... Dejligt.. Men lidt flere luftkølede vw havde sgu været rart... Jeg må vente til jeg er færdig med min uddannelse... man kommer ikke langt på SU... Men det var sgu rart at lidt vw køre fra nogle japser...hehe
-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nå nu er det lavet igen indtil videre.

jeg har sløjfet stål forstærkningen. også fordi at denne gang forsvandt stumpen sku, sidste gang lå den nede mellem indsugningsmanifolden og topstykket. men den er bygget op igen ved svejsning og efterfølgende håndslibning med en fil. den er blevet forstærket med alu på bagsiden så der er lidt mere gods til at holde og så bliver der inden længe sat et stop mere på så den ikke kan komme op og knække tappen af.
P4012444.jpg

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tigerdyr skrev:
Pænt goddag

Jeg var nede og se lidt ræs ved holeby. Dejligt at se lidt luftkølet give den gas. Det du har skruet sammen kørte/køre da meget fint, Niels. Den anden buggy (den røde) kørte sgu også ganske fortræffeligt.... Dejligt.. Men lidt flere luftkølede vw havde sgu været rart... Jeg må vente til jeg er færdig med min uddannelse... man kommer ikke langt på SU... Men det var sgu rart at lidt vw køre fra nogle japser...hehe



Den køre fint.Ja men den stopper ved 6000 omd, selv om min knast giver mulighed for at nå 7000 omd. Min udstødning er kun med 33mm indv. hul-CSP skriver at min knast (fk10) skal have 42mm rør,( 1 3/4")så det skal der lige spares sammen til.
Nogen som har sådan en udstødning liggende-som jeg evt kunne låne til 402m ræs den 5 Maj?? Udseenet er ligegyldigt-Det er bare for at se om der er nogen mærkbar mereffekt i større rør-Inden jeg kaster 7-8 kilo efter en ny udstødning.
Da mine tider er de samme som sidste år, gætter jeg på at der ikke er mere end 115 hk i motoren lige nu-Der burde være minimum 150hk, med det setup jeg har (når men ser bort fra manifolder og udstødning)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
he he jeg kører allerede 1 5/8" men det er jo 41.2 mm og 1 3/4" er faktisk 44.4 mm.

hvis du ikke finder noget så må jeg vel svejse noget til dig. :D rustfri vandrør i 42 koster ca 200 kr meteren fik jeg lige at vide af fader. men jeg har ikke bøjninger og ved faktisk ikke hvor man kan købe det, og hvis jeg skal lave bøjninger ved at skære lige rør over i vinkler og så svejse det sammen igen så bliver det ikke særligt optimalt og det komme til at tage lang tid.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg takker for tilbuddet-Nu må vi se hvad der sker.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
cardude skrev:
nå nu er det lavet igen indtil videre.

jeg har sløjfet stål forstærkningen. også fordi at denne gang forsvandt stumpen sku, sidste gang lå den nede mellem indsugningsmanifolden og topstykket. men den er bygget op igen ved svejsning og efterfølgende håndslibning med en fil. den er blevet forstærket med alu på bagsiden så der er lidt mere gods til at holde og så bliver der inden længe sat et stop mere på så den ikke kan komme op og knække tappen af.

Hvis du rykker den tap der af med jævne mellemrum er der et eller andet helt galt med din opsætning. det har jeg ALDRIG oplevet. Ikke engang på folkeræsere og autocrossere. Off hand mener jeg faktisk heller ikke der skal være et stop for fuld gas op mod den. den skal kun håndtere returfjederen. Men jeg skal lige op og se på en vergaser inden jeg kommer med hævet sværd.

- har du "kun" skiftet udstødning siden sidste år, eller har den fået andre anabolske stereoider ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
cardude skrev:
nå nu er det lavet igen indtil videre.

jeg har sløjfet stål forstærkningen. også fordi at denne gang forsvandt stumpen sku, sidste gang lå den nede mellem indsugningsmanifolden og topstykket. men den er bygget op igen ved svejsning og efterfølgende håndslibning med en fil. den er blevet forstærket med alu på bagsiden så der er lidt mere gods til at holde og så bliver der inden længe sat et stop mere på så den ikke kan komme op og knække tappen af.

Hvis du rykker den tap der af med jævne mellemrum er der et eller andet helt galt med din opsætning. det har jeg ALDRIG oplevet. Ikke engang på folkeræsere og autocrossere. Off hand mener jeg faktisk heller ikke der skal være et stop for fuld gas op mod den. den skal kun håndtere returfjederen. Men jeg skal lige op og se på en vergaser inden jeg kommer med hævet sværd.

- har du "kun" skiftet udstødning siden sidste år, eller har den fået andre anabolske stereoider ?
T



050 fordeler har gjort meget! ellers ingen ændringer, og sidste år sad udstødningen der også bare uden en potte på (og derfor måske med for lidt bagtryk) dæktrykket er hævet fra 1 bar til 1,8 bar ellers det samme setup.

karburatorene er jo som så mange andre drla fra en alfa romeo og der var noget speedertræk ting på fra starten af, det brugte den tap som stop for fuld gas og som holder til returfjederen og samme flanche var også til at justere tomgangs luften med. så den blev sidende på begge karburatore. også fordi at speedertrækket var lidt ufuldstændingt på det punkt mht tomgangs justering (der manglede en flanche) så det originale alfa blev sidende sammen med dele fra hex bar speeder trækket. men det sker ikke igen nu, jeg har lavet et anden mekanisk stop til at forhindre det, og det er kun sket en gang før. hvis det sker igen vil jeg da overveje at fjerne den del af flanchen som bruges til stop for fuld gas, hvis du siger at det aligevel er unødvendigt.

Reply

You must log in to post.