Farmer skrev:
Hvad er det for noget stop der brækker for dig ??? Det har jeg da aldrig nogensinde døjet med. Ikke engang da jeg lavede motorer til folkeræs. Bruger du Weblink ?
Send mig evt en mail. Det kan være jeg kan hjælpe dig af med det problem.
T
der sidder et stop på sådan en dellorto karburator som jeg bruger til at holde en retur fjeder samt som stop for spjæld akslen så den ikke kan komme længere end lodret stilling på spjældet. når jeg justerer gaskabel længden sørger jeg for at have en til at klampe pedalen HELT i bund og holde den der og så sætter jeg kablet fast således at der er ca 1-2 millimeter mellem stoppet og den flanche der rammer stoppet. således at der ikke er chance for at jeg knækker det af.... men det sker jo så aligevel. og jeg overvejer at det nok er fordi at bagenden prøver at løfte fronten hvorved at den flekser lidt sådan at der bliver længere hvorved at kablet bliver for kort og jeg kænkker tappen af, resulterende i at den går over maks og holder motoren fuldt åben. (godt at der er meget kort til sluk knappen og at det ikke er en nøgle eller lignende. så jeg kan få slukket for motoren.)
jeg kører med hexbar og delorto 40 DRLA
det første billede er af hvad der hvor der er knækket af(taget på den anden side af karburatoren hvor den stadig er der), det andet af der hvor den er knækket jeg havde forstærket den med en stål bolt og havde svejset lidt ekstra materiale på, den knækkede bare et størrere stykke af denne gang.
det er nok fordi at jeg laver de gearskift så hurtigt og klamper så hårdt ned på den at det enten er fordi at den flekser eller fordi at der er så meget hastighed på speedertrækket at det forsætter ind i stoppet og knækker det.