Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad vejre en buggy..

Tags:
No tags yet.

(permalink) manta cc Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor meget vejre en buggy... 400-500kg..
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er nok rigtigt, det kommer jo an på hvad man har monteret.
Jeg regner da med at lande på de omkring 500kg.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Buller Schultz Member
Skrev for 17 years siden | | | |
min vejer 540kg med halv tank benzin efter kongelig vægt
-------------------------------------------
bus 1974, safari 1962 (1982), bobbel 1970 har haft nu Boom trike 1600i

montana@bbsyd.dk
(permalink) manta cc Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay.... hvor langt kan man få den ned i vægt... hvis man rigtig spare...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg mener at have hørt at Danny`s buggy vejede omkring 400 kg-Min vejede 525 kilo dengang den blev vejet!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ang hvor langt ned i vægt man kan komme, kan ikke være ret meget.
Undervogn, gearkasse, motor, karossen vejer det de nu gør.

Her er hvor man måske kan hente et par kg :
Ud med forruden, letvægts alufælge, tanken, styrtbøjle, letvægts sportsæder, et meget lille batteri m.m.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min vejer 595kg, med T4 osv.

En T4 vejer jo lidt ekstra, men det er givet godt ud efter min mening.

Jakob
(permalink) manta cc Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay... men ca 500kg er der også meget fin... Så skal det bare en 175hk motor i røven på den... så er det en rimelig god vægt forhold....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du behøver slet ikk 175 hk for at sparke røv i sådan en...
Hvis du bare har over 100 hk på hjulene og 500 kg bil så er der altså ikke mange biler der følger med dig i starten. Det er først ved højere hastigheder at buggyerne ikke er så gode til at følge med...
Så hvis du vil sparke røv i lyskryds er en buggy super fed, men vil du lege "fast and the furious" på motorvejen skal du nok finde noget andet at køre i...

Jeg ved godt at det kun er teoretiske værdier, men synes nu det er meget sjovt at sidde og kigge lidt her http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
(teoretisk snakker vi 175hk/500kg = 0-100km/t på knap 4 sek)

Min buggy vejer 520kg med fuld tank og motoren leverede 102 hk sidste år... Så det er vel ca 5kg/hk hvilket jeg anser for værende ganske ok. Til sammenligning skulle vores gamle Ford have 240hk for at have samme forhold. Og buggyen har baghjulstræk og 4 lange gear istedet... Fordén har ingen chance, og Golfér og deslignende har også deres problemer... Men igen - mødes de på motorvej har buggyen ingen chance...

Jeg vil tro at en buggy bygget til race vil kunne laves på ca 400kg og så med en type4motor med omkring 200hk så skal den nok være sjov. Så kan du lege med de hårde drenge hehe... Og det er jo ikke engang et urealistisk set-up. Vi ser jo flere her i dk der kører med 200hk maskiner. Det eneste urealistiske er vel prisen på sådanne motorer hehe... Så er det "bare" at bygge en minimalistisk buggy uden alt det gejl man ikke behøver.
(permalink) Stuffe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hør her.. Hvordan har du fået de tal frem.. Det er nu ikke hvad den regner ud for mig!! Det bliver 9.84 sek....

(Jeg ved godt at det kun er teoretiske værdier, men synes nu det er meget sjovt at sidde og kigge lidt her http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
(teoretisk snakker vi 175hk/500kg = 0-100km/t på knap 4 sek)
(permalink) nuser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmmm, hvad er problemet, min gamle buggy vejede 575 kg,jeg havde en god 1600 med tarmslyng, gearbox fra en 12oo, 295*15 på baghjul (stor rulleromgang)den skulle kun kildes lidt for at komme først ved alle lyskurve også selvom det var "brian" i hans vilde golf eller bimmer, så hvis du har 100 hk i røven er det vist mere chufføren end bilen der er et problem, men ok hvis det er "striben" skal du nok *2 hvis du vil komme først, hvis det så er forbindelsen mellem speeder og gearbox der er problemet hjælper 300 hk ikke en s.....
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Stuffe skrev:
Hør her.. Hvordan har du fået de tal frem.. Det er nu ikke hvad den regner ud for mig!! Det bliver 9.84 sek....


Du skal kigge på 0-60mph tiden, 60mph=ca 100km/t. :D

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kan heller ikke se problemet.Idag med snæver udstødning har jeg vel kun ca 115-120 hk-Og har taget en vr6, på 201 meter.
Og uanset hvad min buggy har kostet mig, så er en vr6 sikkert væsentligt dyrere!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Stuffe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ups Så ikke det var miles.. Vil så sige, at der er nok ikke nogen tvivl om den skulle blive kvik fra 0-100. På min kommer der en alfa motor i. Og den skulle ca ude de 175 hk. Så det passede meget godt på min bil det eks. Synes bare det lyder vild. Men har heller ikke fået den ud og køre endnu med den i..
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De er hurtigere end man lige tror - og nej jeg har ikke noget problem med føreren af min bil hehe... Det er nok nærmere et spørgsmål om hvilke biler det er man ligger og leger med. Hvis vi snakker standartbiler har jeg ikke noget problem med at tage dem i starten, men der er altså også andre end os der tuner biler...
Så næste gang i ligger på siden af en pumpet Subaru eller en monstertunet BMW så se lige igen om jeres 1600ér med tarmslyng kan følge med... ;-)
God påske til jer...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Jeg kan heller ikke se problemet.Idag med snæver udstødning har jeg vel kun ca 115-120 hk-Og har taget en vr6, på 201 meter.
Og uanset hvad min buggy har kostet mig, så er en vr6 sikkert væsentligt dyrere!
Hilsen Niels Erik

Jeg nægter at tro at den udstødning begrænser din effekt til 115-120 hk.

Tag nu John Elnefs T1 62´ cal looker, han kører med en 2176ccm motor og en 1½" udstødningsmanifold. Hans giver 140hk!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) manta cc Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det lyder til man kan lave en rimelig syg vogn til lyskrys ræs.... Det må jeg heller...

Reply

You must log in to post.