Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dårlig motorgang ved varm motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej
Har lige været ude at køre her i weekenden, Motoren starter fint når den er kold, køre fint de første 10-12 km, så begynder den at hakke og gå meget ujævnt. Når så den lige er kølet af igen køre den fint. Jeg har indstillet platiner og tænding. Renset karburator tændrør tændkabler mv.
Platiner og fordelerdæksel og tændrør er næsten nyt.
Svømmerstand ok
Skal der være en formodstand på tændspolen ? kan måle 13,8 v Der skal være 11 v ikke ?
Nogle bud på hvad der så er galt.
vw t1 1200 34 hk standard motor
Mvh Kenneth
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chokeren slår ikke helt fra ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej frank
Jeg har tjekket chokeren den slår godt nok fra, den står helt lodret
motoren kan stå og køre 15 min i tomgang og bare gå fint, hvis jeg så prøver lige at køre en tur på 5-6 km køre fint, men hvis turen blir ret meget længere begynder den at hakke vildt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det vil sige det ikke har noget med kold/varm at gøre ?

Benzinmangel pga. defekt pumpe, pumpestang, tilstoppet si i tank, filter, rust i rør, tilstoppet tankudluftning ?`

Det er ikke den klassiske med uoriginale platiner vel ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har læst snat alle indlæg på vwnettet. platinerne skulle være ok har hafte en pro tester på tændingen og der er ingen fejl.
Jo når motoren er kold køre den fint.og den pumper 1.dl bensin op i en flaske på et øjeblik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
prøv at tjekke om gummi stykkerne der sidder mellem strømfordeleren og kaburatoren dem der sidder på røret der danner vacum hvis de er utætte kunne det være det.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
gummi stykkerne er også ok
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis ikke I gider at svare, gider jeg heller ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo selvfølgelig gider jeg svare, jeg var bare lige ude og prøve nogle af dine forslag til hvad der kunne være i vejen med dytten.
Det er ikke tankudluftningen, ved turen lige nu kom det først efter 20 km indtil da kørte den bare super fint.
mvh Kenneth
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyder som om det er den klassiske med karburatoris. Kører du med karburatorsprit?
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det gør jeg ikke, er det nødvendigt her om foråret ?
her kl 15 i dag var der 14 graders varme
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det kan godt være nødvendigt!
Nogle motore har brug for karburatorsprit når der er 25 grader i juli måned.
Giv det et forsøg ...det er en nem løsning hvis det er det der er promlemet. :-)
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja det er en nem og billig løsning prøver straks i morgen
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Meld lige tilbage her i tråden hvis det var problemet.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Problem løst.
Jeg satte en anden tændspole på, og vupti den køre bare fint, bedre tomgang og alt.
Kørte lige en rask tur på godt 40 km. ikke et eneste hak eller noget. Så den gamle tændspole var nok blevet træt, og har givet en dårligere gnist når den bliver varm.
Mvh Kenneth
(permalink) Krib Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis din kondensator er blevet træt, vil dine platiner hurtig blive brændt pga. øget gnistdannelse over dem, men også din tændspole vil blive ekstra belastet og til sidst miste forbindelsen. Den kan blive rimelig varm, hvis kondensatoren er dårlig. Havde selv det samme problem på en 62'er.

Reply

You must log in to post.