dårlig motorgang ved varm motor
Hej
Har lige været ude at køre her i weekenden, Motoren starter fint når den er kold, køre fint de første 10-12 km, så begynder den at hakke og gå meget ujævnt. Når så den lige er kølet af igen køre den fint. Jeg har indstillet platiner og tænding. Renset karburator tændrør tændkabler mv.
Platiner og fordelerdæksel og tændrør er næsten nyt.
Svømmerstand ok
Skal der være en formodstand på tændspolen ? kan måle 13,8 v Der skal være 11 v ikke ?
Nogle bud på hvad der så er galt.
vw t1 1200 34 hk standard motor
Mvh Kenneth
Chokeren slår ikke helt fra ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej frank
Jeg har tjekket chokeren den slår godt nok fra, den står helt lodret
motoren kan stå og køre 15 min i tomgang og bare gå fint, hvis jeg så prøver lige at køre en tur på 5-6 km køre fint, men hvis turen blir ret meget længere begynder den at hakke vildt
Det vil sige det ikke har noget med kold/varm at gøre ?
Benzinmangel pga. defekt pumpe, pumpestang, tilstoppet si i tank, filter, rust i rør, tilstoppet tankudluftning ?`
Det er ikke den klassiske med uoriginale platiner vel ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har læst snat alle indlæg på vwnettet. platinerne skulle være ok har hafte en pro tester på tændingen og der er ingen fejl.
Jo når motoren er kold køre den fint.og den pumper 1.dl bensin op i en flaske på et øjeblik
prøv at tjekke om gummi stykkerne der sidder mellem strømfordeleren og kaburatoren dem der sidder på røret der danner vacum hvis de er utætte kunne det være det.
gummi stykkerne er også ok
Hvis ikke I gider at svare, gider jeg heller ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jo selvfølgelig gider jeg svare, jeg var bare lige ude og prøve nogle af dine forslag til hvad der kunne være i vejen med dytten.
Det er ikke tankudluftningen, ved turen lige nu kom det først efter 20 km indtil da kørte den bare super fint.
mvh Kenneth
Lyder som om det er den klassiske med karburatoris. Kører du med karburatorsprit?
Nej det gør jeg ikke, er det nødvendigt her om foråret ?
her kl 15 i dag var der 14 graders varme
Ja det kan godt være nødvendigt!
Nogle motore har brug for karburatorsprit når der er 25 grader i juli måned.
Giv det et forsøg ...det er en nem løsning hvis det er det der er promlemet. :-)
ja det er en nem og billig løsning prøver straks i morgen
Meld lige tilbage her i tråden hvis det var problemet.
Problem løst.
Jeg satte en anden tændspole på, og vupti den køre bare fint, bedre tomgang og alt.
Kørte lige en rask tur på godt 40 km. ikke et eneste hak eller noget. Så den gamle tændspole var nok blevet træt, og har givet en dårligere gnist når den bliver varm.
Mvh Kenneth
Hvis din kondensator er blevet træt, vil dine platiner hurtig blive brændt pga. øget gnistdannelse over dem, men også din tændspole vil blive ekstra belastet og til sidst miste forbindelsen. Den kan blive rimelig varm, hvis kondensatoren er dårlig. Havde selv det samme problem på en 62'er.