Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nyt hulmønster.. Nemmeste vej?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min bobbel er født 4x130 med tromler hele vejen rundt.

Jeg kunne godt tænke mig 5x205 på den istedet.
Er det nok bare at skifte tromler hele vejen rundt eller skal der mere til?
Hvad med bakker, ankerplader osv osv?

Kort sagt. Hvad skal jeg bruge for at konvertere?
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det kommer vel lidt an på hvilken bil de skal på - årg mm
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er en 1200.
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så sætter du bare 4 nye tromler på fra en bobbel fra 67 - så er den i vinkel ..

husk lige nye belægninger - og få tilpasset belægningerne

evt også nye forhjulslejer...


og skal du så gøre det helt rigtigt - får du svejset dit benzinlåg til - sætter en lang forklap på , og en lang bagklap - så ser den næsten ud som en rigtig 67er
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok...

Hvorfor ligepræcis en 67'er?

Jeg kan ikke bruge noget der er ældre?
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
så sætter du bare 4 nye tromler på fra en bobbel fra 67 - så er den i vinkel ..

husk lige nye belægninger - og få tilpasset belægningerne

evt også nye forhjulslejer...


og skal du så gøre det helt rigtigt - får du svejset dit benzinlåg til - sætter en lang forklap på , og en lang bagklap - så ser den næsten ud som en rigtig 67er


min bobbel 1500 fra 67(som blir en speedster)har altså 4x130 standard......
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Zster skrev:
Ok...

Hvorfor ligepræcis en 67'er?

Jeg kan ikke bruge noget der er ældre?



fordi den er den eneste bobbel der kører med samme fortøj og bagtøj som den bobbel du har nu - de ældre modeller er HELT anderledes - og det kræver en væsentligt mere tilbundsgående konvetering at lave det om - så 67 er det nemmeste og billigste .

og husk at køb noget nyt - brugt er sjældent ret meget værd
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=lotus-jonas]
Bornholmer skrev:
så sætter du bare 4 nye tromler på fra en bobbel fra 67 - så er den i vinkel ..

husk lige nye belægninger - og få tilpasset belægningerne

evt også nye forhjulslejer...


og skal du så gøre det helt rigtigt - får du svejset dit benzinlåg til - sætter en lang forklap på , og en lang bagklap - så ser den næsten ud som en rigtig 67er


min bobbel 1500 fra 67(som blir en speedster)har altså 4x130 standard......


JA - det er fordi det er en 1500 - er det en 1300 - så passer det lige på

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Turbo_Peter Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller brug et sæt som dem her !

Mvh Peter
Adaptor_4x130_til_5x205.jpg

-------------------------------------------
Den må gerne larme, bare den går stærkt . . .
DSA - supporter ;O)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Turbo_Peter skrev:
Eller brug et sæt som dem her !

Mvh Peter


uha uha - sikker da noget farligt noget , det er grimt - og virker ikke ret godt ..

det er en nem løsning - men ting kan også blive FOR nemme - nej drop dem..

de er lige til skraldespanden . godt de ikke sælger en livsforsikring med i købet ;-)

er man alligevel helt vildt med at køre med forfærdelige adapterere - så få da i det mindste lavet noget , der er bare en lille bitte smule kvalitet i - de der er direkte livsfarlige , en god kvalitet adapter vil nok koste det samme som at skifte til de rigtige tromler - også spørger jeg bare HVORFOR køre med adapter så ????

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hassan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du ka oz bare få boret nyt boltmønster i de originale tromler.. det virker udmærket og der intet der ska laves om..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hassan skrev:
du ka oz bare få boret nyt boltmønster i de originale tromler.. det virker udmærket og der intet der ska laves om..


ikke 5x205

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ahh IB nu er altså ikke alle adaptere der er dårlige, ved godt du har en vis aversion mod adaptere :). Hvis de bliver lavet ordenligt og med de rigtige tolerancer og korrekt sæde for hjulboltene(konus/kugle) så kører det faktisk ikke så ringe endda.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hørt !!!! Ja Rolf
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rolf skrev:
Ahh IB nu er altså ikke alle adaptere der er dårlige, ved godt du har en vis aversion mod adaptere :). Hvis de bliver lavet ordenligt og med de rigtige tolerancer og korrekt sæde for hjulboltene(konus/kugle) så kører det faktisk ikke så ringe endda.


rolf >>> det skrev jeg jo også

citat :

er man alligevel helt vildt med at køre med forfærdelige adapterere - så få da i det mindste lavet noget , der er bare en lille bitte smule kvalitet i , og her havde jeg specifikt de fine nogen DU laver i tankerne..

dem der er billede af har jeg set skæve og med smadret gevind for mange gange til at jeg tør anbefale dem til nogen som helst.

jeg mente bare med mit svar - at når det nu er så nemt at lave det rigtigt - hvorfor så la vær ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:


jeg mente bare med mit svar - at når det nu er så nemt at lave det rigtigt - hvorfor så la vær ???



Det var også det jeg fik ud af dit svar og du har fuldstændig ret i at de fleste adaptere man kan købe er noget skod... Ville bare lige sige at man kan godt lave adaptere der virker ;)
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.