Jeg må indrømme jeg er lidt sent ude, da jeg har haft min bus i en del år nu.
Når men til det. Den er fra det herrens år 1966 og 99% rustfri ( har lige fundet et hul på størrelse med en tommeltot, og der er nok et eller to mere)
Siden jeg købte hende er der lavet en del om, så som:
Anden forbro så den er sænket ca 200mm
Lavet om til straight axel med en AO gearkasse fra in Ghia.
Jeg har lige mont. krydsboret skiver fra CSP, samt lavet bremserne om fra 1 kreds til 2 kreds.
Så er der kommet nye fælge på som er repro sprintstar med 185/65 15" bag og 185/50 15" for.
Så har jeg skiftet mit speedometer ud med et porche.
Der er mont. en gl. omdrejningstæller fra porche også.
En dag i kbh hvor jeg holdt ved rådhuspladsen har der været en idiot og skåret en flænge i mit soltag (sådanne en nar). Dette gjorde at jeg lavede et tag af pexiglas i en træramme (jeg skal have lavet det rigtige tag igen, men det er lige lidt andet der kommer i første række på bussen). Så altså et "glastag". Der var sku lidt varmt i Italien sidst sommer.
Så har jeg måtte lave mit fyr om for at få plads til at mont større motor. Udblæsningsstudsen på fyret er drejet 180 grader. Fyret er så blever flyttet op, og ud i inderskærmen som sæ`følig har måtte tilpasses til fyret. Der er bagefter lavet en kasse til at føre den varme luft ind i bussen (den gl. passede jo ikke mere). Derefter passede tanken ikke i bussen mere, så den er også blevet tilpasset. Hvad man dog ikke gør for at tøsen kan blive som man gerne vil have det......
Motoren er en std. 1600 som lige har fået 36 idfèr på, og mangler lige den sidste just.
Lidt planer for fremtiden:
Sandblæsning og metalisering
En ny gang lak. Siger ikke mit farvevalg da der nok vil være en del delte meninger. Der er nogle få som kender dem men kun en håndfuld.
Så vil jeg have lagt en lem i fra en type3 så jeg også kan komme til motoren fra oven.
Lavet min kabine om
Til sidst og ikke mindst skal der laves en Type4 motor til hende. Hvor stor en ikke helt besluttet endnu men mellem 2L og 2.4L.
Efter hånden som de "sidste" ting bliver lavet skal jeg nok tage nogle flere pix.
Hilsen Peter.
Når men til det. Den er fra det herrens år 1966 og 99% rustfri ( har lige fundet et hul på størrelse med en tommeltot, og der er nok et eller to mere)
Siden jeg købte hende er der lavet en del om, så som:
Anden forbro så den er sænket ca 200mm
Lavet om til straight axel med en AO gearkasse fra in Ghia.
Jeg har lige mont. krydsboret skiver fra CSP, samt lavet bremserne om fra 1 kreds til 2 kreds.
Så er der kommet nye fælge på som er repro sprintstar med 185/65 15" bag og 185/50 15" for.
Så har jeg skiftet mit speedometer ud med et porche.
Der er mont. en gl. omdrejningstæller fra porche også.
En dag i kbh hvor jeg holdt ved rådhuspladsen har der været en idiot og skåret en flænge i mit soltag (sådanne en nar). Dette gjorde at jeg lavede et tag af pexiglas i en træramme (jeg skal have lavet det rigtige tag igen, men det er lige lidt andet der kommer i første række på bussen). Så altså et "glastag". Der var sku lidt varmt i Italien sidst sommer.
Så har jeg måtte lave mit fyr om for at få plads til at mont større motor. Udblæsningsstudsen på fyret er drejet 180 grader. Fyret er så blever flyttet op, og ud i inderskærmen som sæ`følig har måtte tilpasses til fyret. Der er bagefter lavet en kasse til at føre den varme luft ind i bussen (den gl. passede jo ikke mere). Derefter passede tanken ikke i bussen mere, så den er også blevet tilpasset. Hvad man dog ikke gør for at tøsen kan blive som man gerne vil have det......
Motoren er en std. 1600 som lige har fået 36 idfèr på, og mangler lige den sidste just.
Lidt planer for fremtiden:
Sandblæsning og metalisering
En ny gang lak. Siger ikke mit farvevalg da der nok vil være en del delte meninger. Der er nogle få som kender dem men kun en håndfuld.
Så vil jeg have lagt en lem i fra en type3 så jeg også kan komme til motoren fra oven.
Lavet min kabine om
Til sidst og ikke mindst skal der laves en Type4 motor til hende. Hvor stor en ikke helt besluttet endnu men mellem 2L og 2.4L.
Efter hånden som de "sidste" ting bliver lavet skal jeg nok tage nogle flere pix.
Hilsen Peter.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk