Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Peterwings´s split

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil sige både og. Det gode er at falsen hele vejen rundt er der og 3 ud af 4 fastgørelser til cargodørene er der. De skal bare lige graves frem. Det sidste kan købes som repstykke. Jeg ved mere når dobbeltbunden er skåret væk. Det er den forhåblig på fredag. Jeg er godt nok i stødet for øjeblikket. Der skal nok komme nogen flere billeder senere.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Peterwings skrev:
Jeg er gødt nok i stødet for øjeblikket.


Sådan! så er det bare at komme ud i garagen og få lavet noget.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan det passe at jeg har set den på bakken for ca 2år siden
-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Hej Peter,

Super dejligt at se at din VW depression er helt væk, og du har fuld skrue på værkstedet! Keep up the good work. Nu ikke noget med at gå død på halvvejen. Det er en fed bus du har og den skal ud og køre igen snart.

Hvad siger tidsplanen?
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hello Peter

Godt at din bus bliver til den dobbeltdørs bus, den vitterlig er.
Vi kan jo lege med Kåre, så kan vi løbe igennem 3 busser.

Er den egentlig født med sambataget?

Hvad med vinduet bag højre side klapdører, er det inde bagved?

Bliver spændende at se dit farvevalg?

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
noget af et projelt du har kastet dig ud i Peter - men hatten af for at du fører bilen tilbage til den oprindelig identitet , og lækkert du har fået styr på motivationen igen - har du et godt tip ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja kenny det kan godt passe du har set den ved bakken for et par år siden.

Allan ang. tidsplanen så håber jeg den er klar til Maj. Skal på ferie til Italien I den til sommer, så der skal den være færdig og gerne havde kørt lidt.

Den er født som 11 ruders og med soltag, men ikke de tagvinduer som sidder der. De er eftermonteret dog er der logget ud inde i bussen, så det er kun udvendigt der mangler. ang. den sidste rude så gemmer den sig inde i bussen. Pladen der er svejst i skal af og så skal det laves lidt i bunden af vinduet. Den er født med cargodøre i begge sider. Jeg er ikke helt sikker på den væg bag føren. Den er samlet af flere stykker plade. Jeg skal have fat i en plade hvor der kan sidde et reservehjul.

Ib det ser værre ud end det er, men det er stadig en stor mundfuld. Ang. motivationen sparkede jeg mig selv meget hårdt i skridtet, for ellers sad jeg stadig og så div bilbygge programmer. Og det bliver bussen ikke rustfri lækker af. Men det var hårdt at komme igang. Det hjælper også meget med skulder klap af nogle meget gode venner ( Lige en stor tak til Thomas og Otto for skulderklap og hjælp til nogle sværre beslutninger det hjælper meget på motivationen). Jeg var sku ved at opgive det med de døre, men er glad for at jeg har gjort som jeg har gjort.

Der kommer lidt flere pix om et par dage.

Imorgen står på det sidste arbejde på type3 klappen og de sidste små huller i motorrummet. Hvis jeg når det går jeg igang med at slibe kanter mm i det nye dørhul ogå.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er der lidt pix. God weekend
g.jpg
g1.jpg
g2.jpg
g4.jpg
g3.jpg
g5.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil også have t3 lem i min bus, det er da for nice.
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det ser sku GODT ud ...

... eller det vil sige *GGG* -- ja, du ved hvad jeg mener ...
kunne da være jeg skulle glide forbi dig en aften,
i kan jo ikke tage jer sammen til at komme herned til Danmark *LOL*

spørger :
er det dig selv der svejser ??? ...
det ser rigtil lækkert ud det du (i) har lavet til
at blæse varmluft ind i kassen fra fyret ...
hvis DET er standarten, så er det BARE at klø på ven ;-)


Mvh T.

som du kan se, skruer jeg STADIG luftkølet,
bare en Ural ;-) *GGG* .... den der MZ den virkede sku ikke i længden !!!

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jep jeg svejser selv. Ja T vi må snart ses, Det er lang tid siden efter hånden.

Type3 lemmen er fordi jeg ikke gider kravle rund på knæene mere. Man bliver jo ikke yngere.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Yngre ...

DU sexede --- ser da yngre ud HVER gang jeg ser dig ;-) *GGG*


Dejlig uge :-)
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker søde
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja foråret er på trapperne og jeg burde være fyldt med energi, men nej. Det er ikke fordi der er meget rust i hende, men lysten er der ligesom ikke rigtig. Har mange planer og idér men ikke rigtig lysten, og når lysten ligesom er væk bliver arbejdet ikke godt. Så nu afmelder jeg den og så må jeg se om der ikke til vinter kommer lidt mere lyst over det..... SUK.
Jeg vil dog lave lidt hen ad vejen men ikke det vilde. Køber nok mc inden for 14 dage så man kan få lidt luft til kraniet og klaret hoved.

Til alle jer andre Bare klø på.

Roger over and out.

Peterwings
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Peter
Det er jeg ked af at høre, du var ellers inde i en god stime. Dit arbejde ser rigtigt fint ud! Jeg tænkte på at montere en type 2 t3 lem ligesom din i min bay, men jeg tror den kommer i vejen for tankmåleren. Gør den også det på split?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis det er en lem fra en T3 (den firkantede bus) er den noget større. Min lem går havlt ind over tankmåleren. Jeg kunne nok godt havde rykket den lidt mere tilbage, men det syntes jeg ikke er pænt (det er nok en smagssag). Og den ville nok stadig lige gå ind over måleren. Men hold da kæft hvor det giver god plads til motoren og fyret.

Det med at holde en pause er for at komme lidt væk fra bussen. Den kunne nok godt laves færdig på en måneds tid, men jeg kunne godt tænke mig at hygge lidt mere om den. Jeg vil stadig kigge efter stumper til hende her på nettet og komme/svare på spørgsmål (man er vel lidt VW narkoman).
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Peter
Hvordans tår det til? Er din lem fra en T3 bus eller en vw type 3?
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Mark.

Jeg har købt en Honda VFR får at komme lidt væk fra bussen og få lidt luft til kraniet. Det har hjulpet lidt og lysten er vendt lidt tilbage.

Lemmer er fra en type3, og rammen er meget nem at lave hvis det er.

hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) storm4710 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hey peter
hvordan har du lavet ophængene til den type 4 motor?

da jeg er meget intereseret i hvad man skal bruge til det
da jeg har planer om at lægge Turbo-Peters Type 4 I en
Splitbus(med skiver hele vejen rundt og forstærket gearkasse)

jeg synes din splitbus er virkelig flot
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej rødder og rødinder.

Ja jeg gik rigtig kold og begyndte at hade min bus noget så frygteligt. Så nu har hun stået alene i en god måneds tid uden at jeg har været derude. Det er af samme årsag jeg heller ikke har været her på vwnettet. Har de sidste par dage (måske uger) gået og har overvejet om det var det her som jeg ville skrue vidre på, eller om jeg skulle sælge og købe en vw caravelle T4 istedet....... Er sku stadig lidt i tvivl, men jeg får nok ikke sådanne en bus igen, SUK. Med det i baghoved gik jeg i mandags igang med at skille hele bussen ad, for at forberede den til sandblæsning. Hvis nogen overvejer at få en bus sandblæst og metaliseret så skal jeg af med ca 20000 inc. moms. I den pris er en gang sandblæsning, og så får jeg bussen hjem så jeg kan se hvad der skal laves. Når det så er lavet bliver den svirpet (blæst over hurtigt) og så metaliseret. Jeg har bestilt pladedele hos muslebus og de skulle gerne komme om godt en uge, og det er for ca 3000 inc. fragt. Da min bus er født med soltag og udsnit indvendingt til tagruder, mangler jeg kun at lave et tagvindu færdigt. Endvidre bliver der sat 2 ruder mere i, så den bliver til en 21 ruders med dobbelt døre i begge sider ( det er den født med). Ja det var så lidt om hvad der er sket siden sidst. Den skulle gerne blive strippet færdig i løbet af ugen, og så komme til sandblæsning efter sommerferie. Hvis jeg vælger at beholde den kommer den til at tage tid at lave, da jeg IKKE vil låne penge til den....

Storm4710 Jeg har lavet ophænget af firkant stål under motoren. Så har jeg haft motoren i bussen og hævet den 3 - 5 mm med en donkraft. Så har jeg svejst den på 2 vinkelbeslag som sidder samme sted hvor kofangeren sidder. Jeg har monteret motorbøjlen fordi en type 4 motor er noget tungere end en type1. Hvis du sætter type 4 motor i så glæd dig. Min køre bare pisse lækkert.

Hilsen Peter

PS. Når jeg er nået lidt længere så sætter jeg nogle billeder på. Og så lige en STOR tak til Thomas for hjælp med bussen, og både Thomas og Otto for at høre på mine beklagelser.....
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nå ja Storm hvis det er vil jeg gerne hjælpe dig med at lave en motorbøjle. Og Mark hvis du skulle have hjælp til at lave den ramme siger du bare til.

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Storm. jeg har fået fat i en motorbøjle fra en 80 ´er bus. kan evt taget et billede af den, den er ret let at modificere. Til peter, jeg tror først at den lem bliver en realitet til vinter men jeg vil værdsætte din hjælp.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mark du ringer bare når det er, så finder vi ud af det.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Peterwings skrev:
Hej rødder og rødinder.

Hvis nogen overvejer at få en bus sandblæst og metaliseret så skal jeg af med ca 20000 inc. moms. I den pris er en gang sandblæsning, og så får jeg bussen hjem så jeg kan se hvad der skal laves. Når det så er lavet bliver den svirpet (blæst over hurtigt) og så metaliseret. Jeg har bestilt pladedele hos muslebus og de skulle gerne komme om godt en uge, og det er for ca 3000 inc. fragt.


Godt at høre at du har fået lyst til at lave noget mere.

Sandblæsning og metalisering er det i Jyderup?
Har overvejet at lave det grove pladearbejde på min, og så få den sandblæst, og evt. metaliseret. Jeg regnede med at få det gjort i Jyderup, da det de lavede på Tonny`s Barndoor ser godt ud.

PS. Fik du den bestilt den ekstra stump til mig hos Musclebus?




-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeps det er jyderup der skal sandblæse min, og jeg har fået bestilt din pladedel. Den skulle være med det jeg får denne gang.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply »

You must log in to post.