Frank_Andersen skrev:
Der er noget om det med farven på klodsen, det rodede vi også med i sin tid.
Men man blev træt af det og købte dem hos Bosch.
Med hensyn til kondensatoren, så beskytter den kontaktfladerne og det er ikke dem der er problemet.
De bosch platiner jeg købte af dig i lørdags Frank, de er med en fiberklods - og de andre "bosch" platiner jeg har haft har været med plsticklodser.
Jeg har altid smurt aksel før montage, og har kun en eneste gang oplevet at klodsen er blevet slidt ned.
Til gengæld har jeg mange gange oplevet tøven ved acceleration fra lave omdr. samt rolige mellemaccelerationer.... Igår skiftede jeg så endnu engang platinerne ud med et elektrnisk tændingskit (pertronix ignitor), og er du sindsyg en forskel det gør. Og så er jeg sådan set 120% ligeglad med om man kan være heldig at få platiner til at køre lige så godt, nu behøver jeg aldrig mere fejlsøge på tændingen.
Jeg synes tit man kan have problemer, som man tror er karburator relaterede, og det viser sig så at være platiner eller i sjældne tilfælde kondensatorer..... skift til elektronisk og i har en fejlkilde mindre at bekymre jer om.
Der er jo heller ingen tvivl om at havde man haft nem og billig adgang til elektronisk tænding dengang man lavede de gamle biler vi kører i - ja så havde man da også monteret det istedet for de upålidelige platiner (JA - de er det svageste led på vores motorer)!