Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Træt af uoriginale platiner!

Tags:
No tags yet.

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu er jeg blevet træt af uoriginale platiner der brænder af hver anden dag!

Hvor kan man købe gamle originale Bosch platiner i Nordjylland?

Eller er der en bedre løsning med elektronisk tænding til min 1200 helt standard motor?

Det skal bare virke.

Mvh Rasmus

(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ville montere noget elektronisk tænding. Koster lidt i indkøb men det er i sandhed fit and forget.

Mvh dRjENSEN
(permalink) AC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har 1 Sæt Electronic Ignitor system ( så sliper du får platiner )
Pris Sæt 425,- + fragt til salg
c963_1_b.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey AC.

Ved du om det passer lige i min Bosch 0 231 147 002 fordeler?

Lyder som det jeg lige mangler.
(permalink) AC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mathiasen skrev:
Hey AC.

Ved du om det passer lige i min Bosch 0 231 147 002 fordeler?

Lyder som det jeg lige mangler.


Ja det skulle den gøre !!!

AC
-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) MANDARINEN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det var jo så ikke svar på hvor i køber de orignale ??

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
MANDARINEN skrev:
det var jo så ikke svar på hvor i køber de orignale ??



HEHE lige mine ord..
John Pedersen kunne være et bud til en der ved det, men han holder vidst påskeferie fra vw-nettet
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv Brd. Møll i Hjørring ( Hvis de stadig er VW-forhandlere )
Bosch - Har de ikke en afdeling i Hjørring? Det er da vær at undersøge om de kan skaffe det.
Ja har påskeferie men vwnettet slipper man da ikke helt af den grund :-)

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mathiasen skrev:
Nu er jeg blevet træt af uoriginale platiner der brænder af hver anden dag!
Måske du skulle forsøge dig med en ny kondensator?

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den er ny... Men også uoriginal. Alt tændingsgrej blev fornyet i forbindelse med renovering af motoren, men alligevel er platinerne brændte efter et par timers motorgang. De sad også helt skævt på kontaktfladen.. Crap

Løsningen er AC's elektronik :D PM til dig AC
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kørte hele sidste sommer med et sæt uoriginale......
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg havde samme problem skiftede 4 gange inden for 2 dage, først da jeg tog et sæt BRUGTE original platiner, kørte bilen som den skulle ...
elektronisk tændning bliver også mit næste skridt , ingen tvivl om det !
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
kørte hele sidste sommer med et sæt uoriginale......


Ja.. Man kan altid være heldig. Men efter flere sæt skæve/ujævne kontaktflader
gider jeg ikke rode mere med det lort.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den Pertronix afbidedet længere oppe passer med 90 % sikkerhed IKKE i en 002 fordeler. Dem med Vacumdåse skal have en aden udgave.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyder lidt utroligt, med så mange problemer. Har mange der kører på uoriginale platiner, uden problemer...

Jan






-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det med at uoriginale platiner ikke holder er et gammel problem som vi også så da jeg var lære i 1975-78, så det er ikke nyt.
Om de træder skævt betyder nok ikke så meget. Det vi så var at plastikklodsen blev slidt alt for hurtigt, eller smeltede, hvad ved jeg, på 8-14 dage, 500 km.

Jeg har tit hjulpet andre på vej til/fra træf som lige har serviceret deres motor før de kørte hjemmefra.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo ikke godt. Klart. Dog må et lille forsvar være, at mange glemmer at smørre den lille klods. Og ja, så smelter den hurtigt væk.

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skrevet direkte af efter original vw værkstedshåndbog.

Kontrol af kondensator.
Kondensatoren har stor betydning for opnåelse af
den krævede tændspænding. Den formindsker
samtidig gnistdannelsen ved afbryderkontakterne
og forhindre derved at disse brænder for tidligt.

En defekt kondensator giver sig til kende ved
stærkt forbrændte afbryderkontakter, svage tændingsgnister
i forbindelse med startvanskeligheder,
eller ved fuldstændig svigtende tændingsgnist.
Ved udskiftning må der kun anvendes kondensatorer
af den foreskrevne type, da andre typer kan have indflydelse
på afbryderkontakternes levetid.

Kontrol
På et morderne kondensatorprøveapparat er det muligt at undersøge kondensatoren for gennemslag, isolationstab og tilstrækkelig kapacitet. Har man ikke et prøveapparat til rådighed,
Går man frem på følgende måde.
1. aftag strømfordelerdæksle.
2. Drej krumtappen til platinerne er helt åbne.
3. Aftag ledning ved tændspolen.
4. Tilslut en 6/12 voltprøvelampe med den ene pol til klemme 1 på tændspolen, og den anden pol på ledningstilslutningen til fordeleren.
5. Sæt tænding til. Hvis prøvelampen lyser, er kondensatoren kortsluttet til stel og skal udskiftes.
6. Aftag prøvelampens ledning, og monter ledningen 1 fra fordeleren til tændspolen
7. Løsn tændkabel 4 fra fordelerdækse, og hold den i en afstand af 10mm fra stel
8. Drej motoren rundt med tændingen sat til. Springer der ingen gnist i den foreskrevne afstand skal undersøgelsen gentages med en ny kondensator.
Mvh Kenneth
(permalink) MANDARINEN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej
jan hva ska den lille klods smøres med ?
kim
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
MANDARINEN skrev:
hej
jan hva ska den lille klods smøres med ?
kim



det fedt der følger med når du køber dem , der er ikke ret meget - men skal heller ikke ha ret meget , plejer lige at rense akslen af med en klud væddet i rense bensin - også lige smøre den med det fedt der ligger i pakken - er dog ikke helt sikker på at der følger fedt med de uorginale platiner ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har nu heller ikke oplevet de store problemer med uorginale platiner. Faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har haft originale.
det eneste jeg går efter er at plastik-klodsen skal være brun og ikke lys.
De sidste 7-8 år har jeg bare købt dette mærke ved enten Bak&Uhrenfeldt eller mit lokale værksted.
Dudoko som er made in germany:

Mvh John
ATT00012.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ring til Jan Koed i st. merløse

han sender.

tlf: 57 80 14 55
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er noget om det med farven på klodsen, det rodede vi også med i sin tid.
Men man blev træt af det og købte dem hos Bosch.

Med hensyn til kondensatoren, så beskytter den kontaktfladerne og det er ikke dem der er problemet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Der er noget om det med farven på klodsen, det rodede vi også med i sin tid.
Men man blev træt af det og købte dem hos Bosch.

Med hensyn til kondensatoren, så beskytter den kontaktfladerne og det er ikke dem der er problemet.




De bosch platiner jeg købte af dig i lørdags Frank, de er med en fiberklods - og de andre "bosch" platiner jeg har haft har været med plsticklodser.

Jeg har altid smurt aksel før montage, og har kun en eneste gang oplevet at klodsen er blevet slidt ned.

Til gengæld har jeg mange gange oplevet tøven ved acceleration fra lave omdr. samt rolige mellemaccelerationer.... Igår skiftede jeg så endnu engang platinerne ud med et elektrnisk tændingskit (pertronix ignitor), og er du sindsyg en forskel det gør. Og så er jeg sådan set 120% ligeglad med om man kan være heldig at få platiner til at køre lige så godt, nu behøver jeg aldrig mere fejlsøge på tændingen.
Jeg synes tit man kan have problemer, som man tror er karburator relaterede, og det viser sig så at være platiner eller i sjældne tilfælde kondensatorer..... skift til elektronisk og i har en fejlkilde mindre at bekymre jer om.

Der er jo heller ingen tvivl om at havde man haft nem og billig adgang til elektronisk tænding dengang man lavede de gamle biler vi kører i - ja så havde man da også monteret det istedet for de upålidelige platiner (JA - de er det svageste led på vores motorer)!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) AC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Den Pertronix afbidedet længere oppe passer med 90 % sikkerhed IKKE i en 002 fordeler. Dem med Vacumdåse skal have en aden udgave.
T


Jeg har lige monteret et sæt i en fordeler med vacumdåse,og det spiler bare
den heder godt nok ikke 002 til sidst men 0 231 170 034 en org. VW

AC
-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk

Reply »

You must log in to post.