Hejsa.
Jeg har siddet og søgt lidt om emnet. Er der lavet en how to?'
Hvis der ikke lige er, er der så ikke en der lige kan ridse det op for mig?
Bilen er en 53.´med 1300 motor.
Gearkasse bliver vel en 1300, den der sidder på nu er den originale med ligeskårne tænder. Og den larmer så jeg ikke kan høre mig selv tænke, eller motorens dejlige summen.
Bunden er en 53´er.
mvh. Jesper
Du skal købe skiftehuset og skiftestangen til en type2 61-67 og så det forreste gearkasseophæng.
Det kan vist købes efterproduceret i dag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvis du vil beholde din bund 100% original skal du bruge følgende:
T2 næsehus
T2 hockeystav
T2 foreste motorophæng (et T1 kan godt bruges, men så skal der drejes et par bøsninger idet T2 næsehuset har 10mm huller og T1 ophænget har 8mm bolte)
Derudover skal du sørge for at den nye gearkasses udrykkerleje er til den type trykfod som du kører med. Trykfod med ring skal have udrykkerleje uden føring og trykfod uden ring skal have udrykkerleje med føring.
Duus
Arhh! jeg var for langsom...
Det er fristende at bygge ophænget på torsionsrøret fra en nyere bil, men den går ikke.
Gearstangen sidder i en anden højde, der hvor den går ind i karrosseriet.
Hvis man så centrerer den så den ikke skrumler op under karrosseriet, så sidder motoren i en forkert vinkel så udstødningen ikke får plads.
Ved at bruge delene fra den gamle type2 passer det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tusind tak for beskrivelserne.
Jeg må lige på markedet og lave en indkøbsliste. JEg skal lige finde ud af om gearkassen er med lange eller korte aksler så jeg får den rigtige. Så må jeg jo hellere huske at lave en how to når jeg kommer til det, så vi kan få udviddet sektionen lidt.
mvh. Jesper