Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor indstilling med Dobbelt Weber

Tags:
No tags yet.

(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej

Har fået lagt min nye motor i buggyen, og den har været startet op men køre ikke optimalt.. Den skal selvfølgeligt indstilles ikke mindst de 2 dobbelt weber karburator.. Skal ned til min bil i weekenden som står i Varde, og helst kører derfra i bilen.. Skal ærligt sige at jeg aldrig har haft weber og derfor heller ikke ved hvordan de skal indstilles, så ville høre om nogen evt. kan hjælpe?? Har en autotrailer så bilen kan flyttes..

Har prøvet Farmer men han har desværre ikke tid..

Behøver ikke være 100 % indstillet bare at den kan køre okay, da jeg har en aftale med farmer sidst i april

Håber at høre fra nogen. Det kan selvfølgeligt ske mod betaling

Mvh
Bjake
05042007.jpg

(permalink) warp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du sender din mailadresse til mig i en PM så har jeg en dansk guide til at justere et sæt webere. Det virker nok lidt omstændigt i starten, men er ikke kompliceret når det kommer til stykket.
Jeg vil mene at du kan få dine karbs til at kører nogenlunde i løbet af en halv time hvis du følger guiden. Og i længden er det noget nemmere at kunne justere dem selv. :-)

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lyder skønt, tak for hjælpen..

Dog vil jeg stadigvæk gerne have kontakt til nogen i området som har styr på sagerne :) Kom frit frem, vil sætte stor pris på det
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Alle den slags simple karburatorer skal indstilles på samme måde. Om der er 1-2 eller 4 er lige meget. Så stiller man bare 4 gange.
Bagefter skal de så følges ad ved at indstille speedertrækket.
Hvis du indstiller tomgangshastigheden skal du ALTID have en kugle knappet af, så de to karburatorer ikke har forbindelse med hianden.
Hvis den er med 009 fordeler skal du starte med at have styr på den. Den kan godt drille.
Hvis din fordeler starter avanceringen ved f.eks. 975 omdr. og du vil køre 1000 omdr. i tomgang. Så hver gang du tænker HA !! der er den. Så stiger den lige 200-500 omdr. i tomgang fordi fordeleren stiller på fortændingen. Så hjælper det ikke at rode med karburatorer.
Hvis du fornemmer at den skal køre 1000 omdr. i tomgang, det kommer an på knasten. Så kan du ikke styre karburatorerne før du indstiller fordeleren til først at starte avanceringen ved 1025-1050 omdr.

Ligger min gamle beskrivelse ikke stadig under FAQ ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her er Franks gamle indlæg om opstart af nybygget motor.

Opstart
Denne gang vil jeg prøve at komme med nogle råd og sure opstød om opstart og
indstilling af en ny motor med 2 eller 4 karburatorer, samt indstilling af tændingen på
modificerede motorer.
De færreste har gjort sig ret mange tanker om hvad der skal ske i det øjeblik man har
sin nye motor klar til start. Det er let nok at ringe til Kit og buggy eller Bugservice og
købe knastaksel og karburatorer mm. Mange tænker ikke på at man måske kunne
bruge noget af det VW i sin tid fandt ud af var godt. Jeg har set flere fornuftigt
byggede
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Her er et indlæg skrevet af VWMorten om synkronisering af karburatorer.

1: Sørg for at benzinsystemet er iorden: tank, tankstuds slanger, filtre, rør og pumpe, hvis ikke du er 110% sikker på at der kun kommer rent og rigeligt benz til karburtorerne så er det der dine første mange timer skal foregå.

2: clean karburatorere (på bordet) check at alle dyser er rene. og check at alle accelerationspumper sprøjter ens ned i boringerne (fyld kammeret med sprit eller benzin og "giv gas"

3: Grundjuster karburatorene (mens du har dem på bordet) -skru luftskruerne ud til spjældene er helt lukkede og skru dem så 3 omgange ind (på begge karburatorer).
skru co-skuerne helt i bund (uden at stramme) og skru dem derefter 3 omgange ud

4: check at indsugningsmanifoldene sidder perfekt mod topstykket så de ikke kan trække falsk luft

5: juster ventiler, check tændingen

6: modificer speedertrækket, returfjedre osv til det trækker 100% ens på begge karburatorer, og der ikke er "slup" nogensteder

7: start motoren, lad den blive varm, pil speedertrækket af karburatorerne og juster den til en tomgang der er til at høre på ved at skrue luftskruerne ind eller ud (samme antal omgange ind eller ud i begge sider)

8: check med synkrotesteren at karburatorene suger det samme i begge sider, og finjuster evt på luftskruerne.

9: skru co-skruerne ind en af gangen ½ omgang af gangen, lyt om den falder i tomgang? -hvis den ikke gør, så giv den en ½ omgang mere, ellers en ½ omgang ud. dvs du skal finde netop det punkt hvor co-skruen får motoren til at ændre omdrejninger, fortsæt til du har været alle co-skruer igenem
Check derefter med synkrotesteren en gang mere og korriger om nødvendigt

10: sæt speedertrækket på, og få det på en eller anden måde til at holde motoren lidt over tomgang 1500-2000, check igen med synkrotesteren st begge karburatorer suger ens, hvis de ikke gør trækker dit speedertræk skævt, og skal justeres og eller modificeres.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Alright takker mange gang for alle der har skrevet, de gamle vejledninger har jeg også liggende, så det er super.. Mangler dog stadigvæk en kontakt i området man kan tage hen til som back-up hvis alt andet går galt hvilket det forhåbentligt ikk gør :)

Som sagt skal jeg derned i morgen og rode med det men hvis den stadigvæk ikke køre søndag vil jeg gerne hav en forbindelse som kan hjælpe mig :)

You see my point

Mvh
Bjarke
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ring 60226024 saa kigger vi paa det, jeg bor i Aarhus..

Mvh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak dit nummer er gemt i den gyldne bog :)

Bor som sagt i århus men min bil står pt i varde, nogen dernede fra som kan hjælpe hvis det kommer til at knibe ?

Mvh
Bjarke

Reply

You must log in to post.