Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang T4 motorprojekt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har planer om at lave en t4 motor til mit buggy projekt.
Hvilken motor er bedst at bygge på, en 1700, 1800 eller en 2000.
Hvis jeg vælger at køre med de orig cyl og toppe, hvad vil så være et godt forslag til udst, carburering, fordeler osv???

Mvh Vuk.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er altid bedst at vælge motoren med flest kubik.
Den dyreste forskel på de tre motorer er krumtappen, som har mere slaglængde på 2L versionen.
99 % af 2L motorerne er bus motorer. De er egentligt "neddroslede" og lidt irriterende på kun 70HK.
Da jeg var ung skaffede vi altid en 2L busmotor og en 1,8L personvognmotor og byggede dem sammen.
Så tog vi krumtappen og plejlstænger fra 2,0, købte et nyt sæt cyl. til Porsche 914, som giver mere kompression og har smallere stempelringe, og brugte topstykker mm. fra 1,8´eren.
Så havde man 95-100 HK uden vrøvl og bekymringer fordi det jo egentligt var en std.motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Frank.
Hvilken blok bruger man 2,0 eller 1,8??
Hvorfor Cyl.sæt fra Porsche 914 (kan 1.8 ell. 2.0 cyl ikke bruges???)
Kan delene som du beskriver uden videre skrues sammen, eller skal der bearbejdes
i topstykker eller blokken???.

Tusind tak for din venlighed og svar./ Mvh Vuk.
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vuk skrev:
Hej Frank.
Hvilken blok bruger man 2,0 eller 1,8??
Hvorfor Cyl.sæt fra Porsche 914 (kan 1.8 ell. 2.0 cyl ikke bruges???)
Kan delene som du beskriver uden videre skrues sammen, eller skal der bearbejdes
i topstykker eller blokken???.

Tusind tak for din venlighed og svar./ Mvh Vuk.


cyl.sæt fra 914 fordi at det passer sammen med 2,0 krumtappens 71 mm slag og plejstængerne og er bare bedre mht kompressions forhold,

der behøves ingen bearbejdning af blok og topstykker. men afbalancering af krumtap med svinghjul på og afvejning af plejtængerne i forhold til hinanden, er ikke en dårlig ting. men ikke strengt nødvendigt.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eller 96 mm cylindersæt for lidt flere kubik. Medmindre den skal bruges i en bus, så ville jeg "nøjes" med 94 mm.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vil det sige man bruger 2.0 blokken???
914 cyl. sæt, hvor købes det??? Pris?. Og hvor mange kubik er det på???
Hvad med carburatorer, tænding og udst. Skal der noget spec. til for at det harmonere

Håber på flere gode svar / Vuk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vi brugte normalt personbilsblokken. Busmotorerne var sommetider anderledes i oliesysystemet. Om det betød noget ved jeg ikke, men den kendte vi.
Busmotorerne har som oftest også fået flere klø.
Blokkene er "ens" altså små detaljer er ændrede gennem årene, men det passer sammen.

Karburatorer og tænding fra 1,8 85HK. AN i kendingsbogstaver. Eller hvis ikke du kan finde dem så to Kadrons og en 009 eller 050 fordeler.
Afkortet std. type4 udstødning.

Og det bliver så 2L eller rettere 1971cc

Uha, bare det var mig der skulle lave sådan én igen. Wroomm !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er da bare at komme igang makker ! Du tør jo godt. ;-)
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Money-money-money, must be funny --
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kan i svare mig på det med 914cylinderne, hvor købes de og er det en kostbar omgang???

Mvh Vuk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer har dem til ca 4500 kr
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kan jeg bruge alfa karburatorer til en T4 motor som denne, og i så fald hvilke manifolde???

Jeg forstår ikke helt med 914 cylinderne. kan jeg ikke bruge de orig 2,0 cylindere.
Er det for at borringen er mindre i 914 cyl frem for 2.0 cyl, så de kan komme til at passe i 1.8 toppene, (omtalt tidligere på siden).

Mvh Vuk.
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nogen der kan svare mig på mit spørgsmål ovenfor???

Mvh Vuk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er fordi at 2.0 bustoppene er lav komprimerede og 914 toppene er "flattop." Du kan sagtens bruge std stempler hvis de er ok. Boring er den samme.
De weber idf kan du godt bruge hvis det er dem du tænker på. Farmer har både manifold og speedertræk + filtre til dem.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 18 years siden | | | |
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dvs. jeg skal bare have andre stempler i 2.0 motoren. Jeg behøver ikke bruge 1.8 toppene???

Eller er det Marks forklaring jeg skal rette mig efter???

Mvh Vuk.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
1.8 toppene er vidst 93 mm men har større ventiler, ¨så jeg vil tro de skal bores ud.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu skal I stoppe !
Alle type4 er sammen diameter forneden på cyl. Altså hullet i blokken.
Oppe i topstykket er 1700 mindre end 1,8 og 2,0 som er samme diameter.
Man kan altså bruge et 1,8 topstykke på en 2,0 cyl. Det skal IKKE bores. Hvis man vil bruge et 1700 topstykke på 1,8 og 2,0 cyl. skal der bores.

Nej du behøver ikke bruge 1,8 topperne. Det var bare et godt råd fordi de har større ventiler.
Hvis ikke du vil gøre som jeg siger så lav en 1,8 personbilsmotor med 85 HK. Det kan ikke betale sig at bruge penge på en 2,0 busmotor med 70 HK, hvor resten, knastaksel, vippearmsaksler og det hele er opslidt. Det eneste du skal bruge fra bussen er krumtappen og plejlstængerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ok. Men passer lejesølerne fra 2.0 krumtappen så over i 1.8 blokken???
Er disse motorer med løse lejepander???

Mvh Vuk.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vuk. Køb en reparationshåndbog !!! Du ved jo tydeligvis intet om det du er på vej til at springe ud i. Vi kan svare dig fra nu af og en måned frem, og du vil stadig have spørgsmål.
- sæt dig nu ind i det grundlæggende for den pågældende motor du vil lave. Når du har den viden S
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vuk skrev:
Ok. Men passer lejesølerne fra 2.0 krumtappen så over i 1.8 blokken???
Er disse motorer med løse lejepander???

Mvh Vuk.


ja og ja

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Godt så. jeg troede ikke der var dumme spørgsmål, kun dumme svar.Men hvis ikke du vil af med din viden, så må du meget undskylde jeg spurgte.

Mvh Vuk
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vuk skrev:
Godt så. jeg troede ikke der var dumme spørgsmål, kun dumme svar.Men hvis ikke du vil af med din viden, så må du meget undskylde jeg spurgte.

Mvh Vuk


du skal ikke tage det som et slag i hovedet. men det er altså ikke en dårlig ide at læse lidt om emnet selv. at opsøge videnen i bøger...

frank deler gerne ud af sin viden, det kan jeg bevidne, men hvis han skal forklare dig hvordan du bygger motoren fra lejesøle til ventil fjeder. så kunne han jo have bygget den selv i mellemtiden.

og det er rigtigt der er ikke nogen dumme spørgsmål men der kan være for mange spørgsmål!. det at bygge en motor er videnskrævende... og du kan ikke forvente at få det hele serveret. det næste bliver at du spørger om nogen har en 2,0 bus motor og en 1,8 personvogsn motor som du kan få lov at få hvis du henter den selv...

kan du se pointen. det gør ikke noget at man selv laver noget benarbejde. det giver dig også tilfredsstillelse tilsidst når den er færdig at du selv ved hvorfor at du har valgt at bruge de og de dele.

der er intet galt i at spørge her på vwnettet. men jeg vil bare advare dig at på et tidspunkt bliver vi trætte af at svare på dine spørgsmål, ikke at de er dumme men vi tænker bare hvad du dog havde gjort uden internettet. og vi vælger jo selv om vi har lyst til at svare eller ej. håber at du kan forstår dette, du er jo ikke den eneste som kommer med disse spørgsmål

spørg om det som du umidelbart ikke kan finde svar på andre steder bøger google mv.

jeg har selv spurgt meget, men jeg føler mig som en snylter hvis jeg spurgte om alt på vwnettet. jeg har 7 vw bøger om motore ophæng mv. det er godt opslags værk som jeg vil anbefale dig at invistere i. her har de næsten dem alle: http://www.amazon.com
(permalink) Vuk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg regner ikke med at få noget foræret,(motorerne og flere dele har jeg).Jeg syntes også jeg har en del erfaring (måske ikke specifikt om T4 som andre har), men spurgte kun for at være helt sikker på at jeg ikke lavede nogle store fejl som kostede dyrt og skulle lave det om...
Håber da ikke det kun er dem med stor erfaring der kan snakke sammen, om man så har mange eller få problemer/spørgsmål.

Jeg skal begrænse mine spørgsmål...

Mvh Vuk
(permalink) Kiel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej. jeg har lige sat det til salg, du mangler !. nemt og billigt,, og det virker.
-------------------------------------------
Thomas kiel. tlf : 20705072

Reply

You must log in to post.