Hvad man også kan bruge en weekend på!!
hvad var det der skulle males om.... jeg er lidt et stort spørgsmålstegn med hensyn til det snak om himmel og forkert lakering - hvad gik galt ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Da bilen kom ned til mig spurgte jeg om hvordan kabinen skulle males (jeg køre jo ikke bobbel-så jeg ved ikke hvor meget der kan ses rundt om tagstoffet osv)
Beskeden til mig var at bare selve instrument bordet var pænt, så kunne jeg sprøjte "body" (stenslags beskyttelse) i resten af kabinen-For at dække div. svejsninger.
Desværre havde ejeren så en himmel, som kun dækkede selve taget indv. og så kan kanten hele vejen rundt,samt områderne omkring sideruder og bagruden ses.
Og det er jo ikke pænt, når der er body på.
Det har jeg fuld forståelse for, desværre havde jeg ikke tid til at male det om lige pt.Og mener heller ikke at det skulle males om for "min" regning-Jeg havde jo udførligt malet som jeg fik besked på.
Dette uheld, bekræfter jo så mig i min holdning at når jeg skal lave ældre biler-Så skal ejeren være med mindst den første dag-Men i dette tilfælde ville ejeren ikke være med!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det skal da ikke males om for din regning. Det skal du kun hvis du havde malet forkert men det har du ikke da du har gjordt som du fik bested på.
men godt male arbejde
Trumpf skrev:
Det skal da ikke males om for din regning. Det skal du kun hvis du havde malet forkert men det har du ikke da du har gjordt som du fik bested på.
men godt male arbejde
jeg kan ikke forstå at du komerter noget du ikke har set , jeg syndes i skul tage og tige stille , i har ikke set bilen , for manden har sat den her hos mig , men her er nogle billeder af noget af det manden skal betale for at få lavet om ,så jeg ved om det er pengene hvær,
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Trumpf skrev:
Det skal da ikke males om for din regning. Det skal du kun hvis du havde malet forkert men det har du ikke da du har gjordt som du fik bested på.
men godt male arbejde
du kan da umuligt udtale dig om lakeringen er fin!!!! billeder er da super taknemmelige hvad angår lakering( og dette er ikke skrevet for at jogge dig over tæerne Niels Erik for jeg har ingen forudsætning for at vurdere dit arbejde udfra billederne)
Jeg fatter det ikke! Jeg har altid sagt at hvis der er noget som ikke er i orden, ved mit arbejde-Så lad være med at betale-og lad bilen stå indtil det bliver iorden!
Til gengæld gider jeg ikke kritik senere hvis arbejdet først er godkendt.
Den eneste kritik jeg hørte var om stenslags beskyttelsen inden i kabinen-Som Jens selv havde bedt mig sprøjte på.
Så, Jens, dit indlæg er et slag under bæltestedet!
Husk at oplyse om gennemtæringerne i begge døre og forklappen-Som bare skulle spartles over-Men det er vel så også min fejl, Når det inden længe ruster igen?
Og da denne tråd er ved at få en ubehagelig drejning, skriver jeg ikke yderligere i den! Vil nogen mig noget, så skriv en PM
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
ATTENTION !!!! Bus is now out of gas, and your captain has jumped ship, please remove yourself from this vehicle and find other transportation. Please walk, do not run, there is room on the replacement bus !!!
This is the end of the line for the vehicle, move on please.
Det lader til at vi er tilbage ved sagens kerne. Folk vil generelt ikke betale for den kvalitet de vil ha'!!
Få lavet et ordentligt stykke pladearbejde, i stedet for noget der kun er næsten.
Få så sandblæst de svejsninger, så maling med mere kan binde derpå.
Og betal så det en ordentlig lakering koster!!
Det er der desværre ikke mange der vil. Jeg ved der er kunder til lakeringer til op mod 200 kilo. Lige som der er kunder der er villige til at betale 100 kilo eller mere, bare for pladearbejdet. De mennesker får den vare de ønsker. Fair nok.
Hvis vi skal sammenfatte nogle nøglepunkter fra denne historie, så har jeg bidt mærke i, at der er noget med rust i døre og klap, som bare skulle spartles over. Svejsninger der skulle skjules med body. Bare instrumentbordet er ok, så... Hvis maleren har fået opfattelsen af at resten så bliver dækket af andre dele, så er disse steder ikke så "maler"-krævende, som ellers.
Om vi har hørt sagen ordentligt, fra alle sider, er jo ikke godt at vide...
Kan vi ikke alle lære, at kunden, og den arbejdsudførende, skal ha' en klokkeklar aftale om hvad der skal laves på et køretøj. Gerne skriftlig, indeholdende hvilken kvalitet det skal være i, biller af hele forløbet. Kunden kan forlange at komme og godkende flere gange under udførslen, evt. skirftlig, o.s.v. ..... Dette ville jo mindske disse situationer en del...
Dette her er jo ikke et enkeltstående tilfælde, hvor der opstår uenigheder efter at arbejdet er udført. Desværre. Jeg har hørt det flere gange. Jeg har fortalt mange af mine kunder, at de skal tænke sig om, hvis de vil ha' noget i tip top kvalitet. Men nogle er alligevel uheldige at det blev til nogle ups-er.
Jeg håber at de implicerede parter i denne sag, finder en løsning på situationen.
Mvh Jan
Yankiebar skrev:
ATTENTION !!!! Bus is now out of gas, and your captain has jumped ship, please remove yourself from this vehicle and find other transportation. Please walk, do not run, there is room on the replacement bus !!!
This is the end of the line for the vehicle, move on please.
The End ! :-)
Har været nede hos Jens og se den, det er sådan en hvis vi havde lavet en sådan bommert i vores læretid så havde vi sku fået tæsk af mester, aldrig våd i våd med body, malingen slipper, slask så kan du lære det din dumme lærling, ja det var hans ord.
Nå men bedre held næste gang eller måske skulle du selv male den jens det gik jo meget godt med bajaen.
Nu må i styre jer. Jeg arbejder der hvor den bil er malet. Og det er den værste gang pladesmede fusk som nogensinde er kommet ind på værkstedet. Svejsningerne er rimelige, men en eller anden torsk havde stillet bilen udendørs i regnvejr, udnen grunder på svejsningerne.
Så alle svejsninger var ræve røde af rust, der var også buler, og gennemtæringer overalt. Og han var blevet lovet at den var klar til maler, HA fusk!
Maleren brugte ca 60 timer på den spand-og den blev ovntørret efter body-som jeg selv hørte at han fik at vide at den bare skulle have rigeligt af.
Selv vores chef mente at prisen var alt for lav i forhold til det arbejde som niels erik lagde i bilen, bare fordi at han vil holde hvad han lover. Og så ville i ikke være med til at lave den, så tingene kunne blive lavet som i ville, men bare hænge ham ud på nettet bagefter.
Hvis han aldrig vil male en bobbel igen, så er det denne bils skyld.
Skam jer.
malerlærlingen
Anonym skrev:
Nu må i styre jer. Jeg arbejder der hvor den bil er malet. Og det er den værste gang pladesmede fusk som nogensinde er kommet ind på værkstedet. Svejsningerne er rimelige, men en eller anden torsk havde stillet bilen udendørs i regnvejr, udnen grunder på svejsningerne.
Så alle svejsninger var ræve røde af rust, der var også buler, og gennemtæringer overalt. Og han var blevet lovet at den var klar til maler, HA fusk!
Maleren brugte ca 60 timer på den spand-og den blev ovntørret efter body-som jeg selv hørte at han fik at vide at den bare skulle have rigeligt af.
Selv vores chef mente at prisen var alt for lav i forhold til det arbejde som niels erik lagde i bilen, bare fordi at han vil holde hvad han lover. Og så ville i ikke være med til at lave den, så tingene kunne blive lavet som i ville, men bare hænge ham ud på nettet bagefter.
Hvis han aldrig vil male en bobbel igen, så er det denne bils skyld.
Skam jer.
malerlærlingen
60 Timer på 2 dage det er da overtid der rykker :-))
Anonym skrev:
Anonym skrev:
Nu må i styre jer. Jeg arbejder der hvor den bil er malet. Og det er den værste gang pladesmede fusk som nogensinde er kommet ind på værkstedet. Svejsningerne er rimelige, men en eller anden torsk havde stillet bilen udendørs i regnvejr, udnen grunder på svejsningerne.
Så alle svejsninger var ræve røde af rust, der var også buler, og gennemtæringer overalt. Og han var blevet lovet at den var klar til maler, HA fusk!
Maleren brugte ca 60 timer på den spand-og den blev ovntørret efter body-som jeg selv hørte at han fik at vide at den bare skulle have rigeligt af.
Selv vores chef mente at prisen var alt for lav i forhold til det arbejde som niels erik lagde i bilen, bare fordi at han vil holde hvad han lover. Og så ville i ikke være med til at lave den, så tingene kunne blive lavet som i ville, men bare hænge ham ud på nettet bagefter.
Hvis han aldrig vil male en bobbel igen, så er det denne bils skyld.
Skam jer.
malerlærlingen
60 Timer på 2 dage det er da overtid der rykker :-))
det var så mig
Anonym skrev:
Svejsningerne er rimelige, men en eller anden torsk havde stillet bilen udendørs i regnvejr, udnen grunder på svejsningerne.
Så alle svejsninger var ræve røde af rust
sjovt....jeg troede grunder ikke var vandtæt....
60 Timer på 2 dage det er da overtid der rykker :-))
Den første weekend brugte han ca 20-22 timer, mandag og onsdag hver ca 5 timer, og lørdagen blev til 15 timer.
Og så betalte niels erik mig ,for ellers var bilen ikke klar til den lovede tid, for at rette de 4 skærme, det tog ca10 timer at rette de såkaldte nye skærme.
Og grunder er sgu da bedre end ingenting på svejsninger og bart metal
Men det bruger man måske ikke på gamle biler? det bruges da på de nye
Jeg syntes i er tarvelige herinde
maler lærlingen
Vi er vel ikke så "heldige", at der forefindes nogle billeder af det såkaldte pladearbejde vi kunne se ?? Ville være lettere at få den afklaret i en fart så.
Jan
de ha ikke nåde at gøre med pladearbejde de her
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
De hvad for nogle?????
Ikke det jeg spurgte på!! Men der findes måske ikke nogle billeder af det jeg spurgte om??
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Nybegynder skrev:
Har været nede hos Jens og se den, det er sådan en hvis vi havde lavet en sådan bommert i vores læretid så havde vi sku fået tæst af mester, aldrig våd i våd med body malingen slipper slask så kan du lære det din dumme lærling ja det var hans ord.
Nå men bedre held næste gang eller måske skulle du selv male den jens det gik jo meget godt med bajaen.
tak nybegynder den bliv sku god baja
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
uanset hvad, så rager det vel egentlig ikke os at jens og niels erik har et mellemværende. De er jo i fuld gang med at ordne det selv
Anonym skrev:
60 Timer på 2 dage det er da overtid der rykker :-))
Den første weekend brugte han ca 20-22 timer, mandag og onsdag hver ca 5 timer, og lørdagen blev til 15 timer.
Og så betalte niels erik mig ,for ellers var bilen ikke klar til den lovede tid, for at rette de 4 skærme, det tog ca10 timer at rette de såkaldte nye skærme.
Og grunder er sgu da bedre end ingenting på svejsninger og bart metal
Men det bruger man måske ikke på gamle biler? det bruges da på de nye
Jeg syntes i er tarvelige herinde
maler lærlingen
Hey lærling jeg blander mig ikke i kvaliteten af arbejdet det må Niels og Jens selv rode med for det rager jo ikke os andre, det var bare en lun" bemærkning til overskriften Hvad man også kan bruge en weekend på!! du skrev så 60 timers arbejde EN WEEKEND ER P
Hmmm.... Jeg har også set arbejdet sammen med Peter "buggy 84" og må ærligt indrømme at jeg nok var meget skuffet efter som jeg selv har mødt Niels-Erik og så bagefter set hvad han kunne fremtrylle af maler arbejde....
En af mine venner der også er maler har også udtalt efter at ha set den omtalte bil, at den burde males om UB. og med det samme!
Men jeg er jo også bare jyden der syntes så meget! ! !