Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  AV - Bakelit i oliesumpen på nyrenoveret motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pharma Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Uh, ikke det kønneste syn jeg fik under weekendens olieskifte.

Motoren er indkøbt som en 1300 blok renoveret med nye 1600ccm cylindre/stempler/topstykker. Oliepumpen er blevet udskiftet under renoveringen. Motoren var netop samlet og sad i prøvestand, da jeg købte den. Jeg har kørt < 100km. Kører OK med god kompression. Men hvor kommer materialet fra? Er skidtet samlet forkert? Hvad er smadret?

Materialet er ikke magnetisk og minder om bakelit.

Hvad siger eksperterne?

MVH Ole
Olie1.jpg
Olie2.jpg
Olie3.jpg

(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er fra underlaget ved benzinpumpen. Af med pumpen, op med stumpen (der er tilbage) skyld rent, ny i, og skift olie en ekstra gang kort efter.

Jan






-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
50 øren ville jeg være mere bekymret over.. Sådan en kan nemt blokere oliekanaler og lign...
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Pharma Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kvikt svar som så ofte set på VW-nettet
Pump1.jpg
Pump2.jpg
Pump3.jpg
Pump4.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De to benzinpumper skal kører med to forskelige længder stødstænger som på billedet.
Den "skrå" pumpe sammen med den korte stødstang - den "lige" pumpe med den lange stødstang.
Den "skrå" pumpe er til når man har generator og den "lige" til dynamo (pladsproblem)
Det bakelit du viser på billeet, er det det du har taget fra din motor?
For det ser jo fint og helt ud - mon den som har samlet din motor har knækket et bakelit nede i blokken og ikke har kunnet få stumpen op - og måske har banket den ned i blokken i håb om at den ville komme med ud ved næste olieskift?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal ikke bide neglene ned over det. Skift olie og kør videre.. Det er meget almindeligt at bakelitten knækker ved afmontering, og sommetider er den eneste måde at få resterne ud at skubbe det ned i maskinen.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Pharma Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OK, så blev jeg så klog på fænomenet

Reply

You must log in to post.