Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 i en buggy hjælp! Og syn?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bjrn P Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en T4 1,8 motor komplet, som jeg vil have lagt i min buggy 1300 fra 70. Hvad mangler jeg til dette projekt? Jeg vil ikke bygge om til lodret blæserhus beholder bare det originale alu-hus. Jeg tænker på om der er andet jeg skal have fat i fx. kobling, trykplade, svinghjul eller andet for at kan montere?? gider ikke skille ad før jeg er sikker på jeg har hvad jeg skal bruge.
-------------------------------------------
Bjørn Poulsen
Mobil 40134323
060281@GMAIL.COM
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvis din 1,8 motor virker og du ellers finder dig en elektrisk benzinpumpe og laver en afblænding der hvor den originale sidder, da der ikke er plads til den pumpe på en t1 gearkasse med t4 på. så mangler du egentligt ikke noget. måske noget benzin slange.


du skal jo nok sørge for at det ikke er en 228 mm kobling, men på en 1,8 tvivler jeg på at det er det, hvis det er en personvogns 1,8. og ikke noget industri eller sammenbygget. men hvis det er et 228mm svinghjul så skal du have en automatic starter eller en high torque starter. da der ikke er plads til en almindelig starter med dette svinghjul, men forbered dig på at slibe meget ud i koblingshuset, ellers kan en 228 mm kobling ikke være der.
alternativt skaffer du dig noget 200 mm svinhjul med tilhørende trykplade osv.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du skal købe et nåleleje til sidde i svinghjulet som skal styre højgearakslen.
Der får man et maskinværksted til at dreje hullet op så det passer til lejet.
Så skal du bruge koblingsnavet fra en type2. En type4 passer ikke på højgearakslen.
Når din gearkasse er fra 70 er den nok med den gamle type trykleje der ikke er styret. Så skal du købe en koblings-trykplade til den gamle type trykleje. Den kan du kende på at den har en ring til tryklejet at træde på.
Alternativt kan du udskifte gearkassen til en nyere.
Eller måske bygge om til ny type trykleje.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du skal købe et nåleleje til sidde i svinghjulet som skal styre højgearakslen.
Der får man et maskinværksted til at dreje hullet op så det passer til lejet.
Så skal du bruge koblingsnavet fra en type2. En type4 passer ikke på højgearakslen.
Når din gearkasse er fra 70 er den nok med den gamle type trykleje der ikke er styret. Så skal du købe en koblings-trykplade til den gamle type trykleje. Den kan du kende på at den har en ring til tryklejet at træde på.
Alternativt kan du udskifte gearkassen til en nyere.
Eller måske bygge om til ny type trykleje.


det re rigtigt, det havde jeg sku glemt. det med nåle lejet.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja og det med tryklejet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bjrn P Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Mange Tak skal i have. Kan en buggy betales fri og synes med den i? Og hvilke papire skal jeg evt bruge? PS det er en AN motor
-------------------------------------------
Bjørn Poulsen
Mobil 40134323
060281@GMAIL.COM
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ang syn så er der ingen problemer, men der skal være skrivebremser på foran, ellers tror jeg ikke at de vil godkende den.
Det kan være at det kommer til at koste lidt ekstra med den større motor, men det er ikke sikkert.

Hvis ellers buggyklubben.dk var oppe at køre ville jeg sige at du skulle kigge under HowTo, der står hvad du skal bruge, godkendelser m.m.
Men webhoteludbyderen får altid den til at gå ned om fredagen (backup tror jeg, og så 'glemmer' de at starte SQL-serveren op), og de får først den om at køre mandag/tirsdag :(

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk

Reply

You must log in to post.