Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  går i stå . HVORFOR ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) my56vw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej
min vw år 1956 går i stå efter ca 20 km. kørelse !!!!!!!!!
den started fint kørte godt , men efter ca 20 km . begynte den at nykke ved konstant fart. gaspedalen i bund så kom den igen , eller ned i 3 gear så gik det også . men da jeg var nød til at stoppe for rødt lys .kunne jeg ikke få den til at køre igen , den gik ud. og jeg kunne ikke starte den igen.
jeg prøvede om der var vakum i tanken, det hjalp ikke.
start motoren køre fint og der er gnist på tændrør.(tanken var fyldt op )
fik den slæbt hjem .og nu starter den fint igen...
men hvad er problemet, jeg tror det er benzin pumpen eller kaburater , hvor skal jeg starte med at tjekke ?
-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
benzin rør og benzin pumpe - er det ikke det - så spørg igen - der har lige for få dage siden været et lign indlæg - søg evt efter det

Og med rør , mener jeg det der går fra tanken om om til motoren - det er sikkert tæret op indeni






finder du problemet , så husk at skriv her hvad der var galt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) joe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kom noget karburatorvæske i, det har hjulpet på min. havde det samme problem for noget tid siden.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
joe skrev:
kom noget karburatorvæske i, det har hjulpet på min. havde det samme problem for noget tid siden.


ja prøv lige det inden du roder med det andet - det var jo selvfølgelig den mest åbenlyse løsning
OGS
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) my56vw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
minne benzin rør er kun 5 år gamle.
-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja men det er skidtet der ligger i dem ikke ;-) hehe
Hvis der fx er skidt i røret vil der kunne sige benzin ud til dine karbs men når du så kører et stykke tid kan de ikke få den mængde de efterspørger og så dør den...
(permalink) my56vw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har nu haft benzin pumben af og har blæst benzin rørene igenmen med tryk luft fra tank og frem til kaburator , benzin pumpe adskildt ( renset ) og har haft kaburator af og blæst ( ingen skidt der ) men har også et stort benzin filter lige under tanken , som jeg også har skiftet.... har hældt kaburator sprit på og den begynder at nykke efter ca. 15 min. men tager gasen hvis jeg går i 3 gear og pedalen i bund ...var ved at gå ud når jeg var nød til at stoppe.. men kom dog hjem..så hvad gør jeg nu ?
er det en ny benzin pumbe eller hvad ?
-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Måske det samme problem som jeg havde,
Efter råd fra Farmer skiftede jeg tændspolen, og har ikke haft det mindste problem siden. ( noget om at tændspolen bliver træt når den bliver varm, og derfor ikke laver en tilstrækkelig gnist.)
http://vwnettet.dk/forum/topic/309194

Mvh Kenneth
(permalink) my56vw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har gnist på tændrøerne . alle 4
-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ved du om der er nok ? hvis gnisten er for svag går maskinen ikke rigtigt
(permalink) partyman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har samme problem og har så sent som idag (efter en lettere gennemgang af ventiler og starter) på vej til arbejde fået fornøjelsen af dette irriterende motorstop.

Jeg vil med det samme gå hjem og skifte spole... har en enkelt eller 2 liggende, men er der en måde at teste dette problem på spolen? kan man splitte en ad og samle dem igen? eller kan man (selvom man ødelægger dem ved at skille dem ad) se om den har været fejlen?

Jeg holder jer lige up2date omkring min progress og hvad jeg tester.

ellers "my56vw", ka vi tage hinanden i hånden og opsøge nogle specialister :o) Så får jeg sq falck til at bugsere bilen til odense (jeg skal derover til kæresten i weekenden omkring st bededag). :o)

/Party
(permalink) my56vw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej partyman hjalp det at skifte tændspole ??????
og ja jeg har stadig samme problem .
-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) André Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har du tjekket platiner?, der var for lidt afstand på mine og så rykkede bilen også mærkeligt, efter at have justeret dem tilbage til 0,8mm kørte den fint igen, de uorginale skal justeres ofte da klodsen hurtigt bliver slidt, så husk lidt fedt på den
(permalink) partyman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey.

1) Jeg undersøgte benz tilførsel og den var ringe. så jeg fandt et filter under bagsædet der blev skiftet ud med et kobberrør.

2) Da det stadig ikke gav benz, tjekkede jeg det normale filter, ingen problemer, og jeg tjekkede pumpen. DER var der noget galt. Den vippe-tingest der sider i pumpen var blevet presset op i selve pumpen, så pumpen blev skiftet og derefter var der fin tilførsel.

3) Jeg tjekkede at stødstangen til benz pumpen var pænt og ren så den ikke kunne sætte sig fast i bakkelit'en under opvarmning.

4) Jeg undersøgte vaccum-ændringen i fordeleren, og den var fin.

5) jeg tjekkede at der var pudset fint af inde i selve fordeler-rotoren og fordelerlåget. Det skulle pudses LIDT, men heller få det gjort.

6) Jeg tjekkede forbindelserne i tændkabler, de var ok.

7) Ventiljusteringen blev gået efter og der manglede en af de fjedre der holdt vippearmen fikseret på aksen, så vippetøjet blev skiftet.

Jeg forsøgt her at gen-indstille karbureringen og det virkede ad h til, så...

8) jeg tjekkede tændingens-timing og den pegede ca kvart over 2, hvor den gerne skulle stå lidt i 12.

Efter indstilling stillede jeg igen karb. og derefter gik den fint, og har efter små 2-300km igen vist sig at være liiiidt svag til at snuppe gasses, men intet i forhold til før, og den går ikke i stå overhovedet.

- Jeg vil næsten antage at det er timingen der har rykket sig lidt igen, men det er ikke undersøgt og hvis nogen ved noget andet må det gerne fortælles :o)

Håber det kan hjælpe, ellers skriv igen så jeg ser en mail - så snakker vi videre.

/Party
(permalink) partyman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
...og tændspolen har jeg ikke rørt, så nej den var ikke mit problem (selvom jeg havde en anden spole jeg forsøgt med - men denne anden var HELT død...så den gamle kom tilbage på)

/Party

Reply

You must log in to post.