Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  64

Tags:

125
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er efterhånden godt på vej med dette projekt og derfor synes jeg det er på tiden at lave en lille projekt tråd.

Bilen er en købt i Sverige (Malmø) i Januar 2007. Michael (Retro bug) må hellere forklare historien om hvor bilen kommer fra og hvordan den kom til Malmø.

Lidt om bilen:
Den er fra 1964 og er helt original, men den ene undtagelse at der er monteret fabriksrenoveret motor på et tidspunkt. Den er utroligt flot og alt på den spille virkeligt fra indtræk til krom. Oven i det kører den som en drøm, producere masses af varme og har nye bremser hele vejen rundt. Alt sammen meget godt. Så vidt jeg ved er jeg 3. ejer af bilen.

4.jpg
2.jpg
1.jpg
3.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Da jeg købte bilen viste jeg godt at der skulle laves et par huller i siden af det ene panel. Det viste sig dog hurtigt at bunden at varmekanalen og bunden ved donkraftbeslagene var rustne. Derfor var der, i min verden, ingen vej uden om at pille toppen af bunden og få det lavet ordentligt.
5.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der var smurt utrolige mængder af undervognshandling over alt, hvilket jeg efterhånden har fået skrabet af. Der er indtil nu omkring 25 kg af det og jeg er ikke færdig med det endnu.
6.jpg
7.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De karosseriet skulle løftes af bunden viste bilen sig at være blevet rustlavet før. Dette havde hvilken jeg eller sælger opdaget. I bedste svensker tradition var top og bund svejst sammen. Faktisk har jeg til dato endnu ikke pillet et karosseri af som ikke var svejst sammen til bunden. På den anden side var der ikke en eneste bolt som var rustet fast og de kunne derfor uden problemer skrues ud
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg startede derefter med at lave hjørnerne af bunden ved donkraftbeslagene. Jeg kunne sikker have købt de pladedele, men jeg orkede ikke at bestille, vente og ikke mindst tage tidligt fri fra arbejde for at købe dem. Oven i det er det sgu sjovere at lave dem selv. Som det ses af billederne er hjørnerne bygget op af flere dele hvilket dog ikke har noget betydning for styrken eller den generelle holdbarhed. Til at lave hjørnerne har jeg brugt en sikkemaskine, pladebukker, ambolt og ikke mindst min gode pladehammer
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Efter hjørnerne gik jeg i gang med at lave siden af varmekanalen. Her havde jeg et repstykke, men frem for at skære det i stykker kunne jeg ligeså godt lave en ny stump selv. Den reparation var lige til og det blev da også ganske udmærket.
17.jpg
18.jpg
19.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bunden af varmekanalerne i venstre side viste sig at være mere rustne end først antaget. Oh well, sådan er det altid. Ved at skære de gamle stykker ud kunne jeg måle op og med sikkemaskinen lave nogle repstykker som er meget tæt på den originale form. Jeg valgte at lave de originale gevind stykker/monteringer i varmekanelerne blive da jeg på den måde er helt sikker på at toppen og bunden passer sammen igen bagefter. Det havde været nemmere at skære stykket helt ud, bolte et nyt stykke varmekanal på bunden, sætte karosseriet på og så svejse det nye stykke på plads. Det er dog lidt svært lige at flytte karosseriet over på bunden alene.
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Varmekanalen i højre side var langt mindre angrebet en venstre. Her skulle de blot laves et lille stykke af siden og et stykke af bunden. Ingen ben i det, men nu er jeg at være en smule træt af at ligge på ryggen og få svejsegløder i skoene og brændende igennem min jakke.
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Efter at have lavet alt rusten i bilen opdagede jeg et lille hul bag undervognbehandlingen. Dette bliver selvfølgelig også lavet.
32.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Udstødningen viste sig også at være gennemtæret flere steder og måtte vige pladsen til en ny. Da jeg begyndte at tage den af opdagede jeg at de sad en underlig slange på forvarmerøret. Desværre fik jeg ikke taget nogle billeder af den
33.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Da forbroen og spindlerne skulle have frisk fedt opdagende jeg at top og bundbolte hoppede når jeg trykkede fedt ind med min lufttryks fedtsprøjte. Efter at have hevet lidt i hjulet kunne jeg konstatere at top og bundbolte er slidt op og skal skiftes. De er så det næste som skal skilles ad og renoveres.

Det er så langt jeg er med bilen nu, men forhåbentligt får jeg snart malet de overfladerustne steder og de reparationer jeg har lavet så jeg kan få top og bund samlet igen.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er som altid fedt at følge dine projekter!

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Nils Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så kommer du måske til at køre i en luftkølet i år? Men lad os nu se ;-).

Ser godt ud dit projekt, jeg må snart komme over og få en lille kop kaffe.
-------------------------------------------
Har haft 1303, vw 181, T1 1965
men kører nu Camper T2
tlf. 22 77 24 21
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ser godt ud Søren

West
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nils skrev:
Så kommer du måske til at køre i en luftkølet i år? Men lad os nu se ;-).

Ser godt ud dit projekt, jeg må snart komme over og få en lille kop kaffe.


Jeg satser på den kommer på gaden i år, men der skal lige betales afgift, nummerplader og forsikring inden og de penge kniber det med i øjeblikket.

Kaffe er der dog stadig på lager så du kigger bare forbi.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser jo ud som om det skal lykkes for dig at få en på plader. Ellers må du jo bare lave dem selv med sikkemaskinen.

Det kan være jeg kan hjælpe dig med manifolden. Ligner meget den jeg har fået i overskud.

Lars
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser sgu lækkert ud søren. Især med de hjemmelavede pladedele som faktisk ser ud til at passe.
Hvad bruger du til at skære rusten væk med? Lufttryk-sav?

-Mark
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En ganske almindelig vinkelsliber. I alt bruger jeg vel en 3-4 slags forskellige skære- og slibeskiver. De 1mm skæreskriver man kan få er faktisk rigtigt gode til at skære rusten væk. 2,5 mm skæreskiverne bruger jeg til at slibe med, sammen med med lamellskiver.

Jeg har også sådan en sav, men vinkel sliberen er bare nemmere at arbejde med når man skal passe på ikke at skære røret inden i varmekanalen over.

De pladedele jeg har lavet her er meget tæt på at være 100% match. Nok mest de sidste jeg lavede, da jeg der havde prøvet det nogle gange.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Søren



Har selv lige erhvervet mig en T1 1964 De luxe 6V (2 april 2007)hentet i Jylland,skal selv igang med at splitte den ad,det er et projekt dog med lidt mere arbejde end i din,jeg er nok først på asfalt i 2008,altid interessant at høre om projekter,selvom folk spørger:hvad vil du med sådan noget gammelt l...,man skal nok være lidt speciel for at kaste sig ud i noget halvantikvarisk....!god arbejdslyst

Allan Nevermann Frederiksberg
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Søren



Har selv lige erhvervet mig en T1 1964 De luxe 6V (2 april 2007)hentet i Jylland,skal selv igang med at splitte den ad,det er et projekt dog med lidt mere arbejde end i din,jeg er nok først på asfalt i 2008,altid interessant at høre om projekter,selvom folk spørger:hvad vil du med sådan noget gammelt l...,man skal nok være lidt speciel for at kaste sig ud i noget halvantikvarisk....!god arbejdslyst

Allan Nevermann Frederiksberg
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nevermann skrev:
projekt dog med lidt mere arbejde end i din


Det kommer der hurtigt. Jeg har min del af rigtigt rustne projekter, så det er rart med en rimelig sund bil for engang skyld.

Men frem med billederne af dit projekt.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er S
-------------------------------------------
Michael
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En update eller mangel på samme.

Trods mange dage på værkstedet er der ikke sket det store da tiden er gået med at lave noget på Johns bil http://vwnettet.dk/forum/topic/302189 og alle mulige andre underlige ting man liiiige kommer til at lave.

Dog er der blevet smurt lidt Esbjerg maskinemalje på bunden og fundet et indsugningsmanifold hos Peter (PCBovals)og en udstødning i bunken af skrammel (som bare har at være tæt). Om 14 dage skulle karosseriet gerne tilbage på bunden så jeg kan få gjort bilen synsklar.
IMG_3666.jpg
IMG_3668.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Super fremgang der.. og god inspiration til en nybegynder der sidder med plade arb
..-:)

Hvis den udstødning ikke er tæt kan en af dem jeg har på en af motorerne vel bruges.

See you.!
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
PcbOvals skrev:
Hvis den udstødning ikke er tæt kan en af dem jeg har på en af motorerne vel bruges.


Super Peter. Det er noteret, jeg dobbelt tjekker lige den jeg har fundet.
-------------------------------------------
Ring: 28118212

125

Reply »

You must log in to post.