Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  6v dynamo - skal den skiftes?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej VW-venner

Jeg formåede at løbe tør for strøm i min nyerhvervede t1 1200 fra 63.

Jeg satte et voltmeter til dynamoen, og den ladede med 6v i tomgang men kun 2,5-3v når den fik flere omdrejninger. Kulene ser fine ud.

Skal jeg skifte dynamoen ud? Eller skal jeg måske lave bilen om til 12v nu dynamoen alligevel ikke er perfekt?

Jeg håber I kan hjælpe mig til at blive klogere!

Flemming fra Randers
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dynamoen lader jo ikke mere end den får besked på af regulatoren (laderelæet)
Derfor skiftede vi også altid relæet først. Hvis ikke det hjalp skiftede man dynamoen. Fabrikken gav ikke garanti på en ny dynamo hvis den blev monteret sammen med et gammelt relæ.
Det er derfor jeg anviser at man måler på dynamoen UDEN relæet koblet til. Dvs. at de to ledninger D+ og DF er taget af.

At bygge om til 12 volt, er jo heller ikke uden problemer. Men du kan jo ligeså godt bruge penge på det, frem for at bruge penge på et 6 volts anlæg og så bygge om til 12 volt om et halvt år.
Det kommer også an på hvor original din bil skal være ??
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er nok en god ide lige at tjekke det der laderelæ som Frank skriver.

Hvis det var mig ville jeg nok starte med at skifte laderelæet (hvis det viser sig at være problemet) for at få bilen kørende igen hurtigt nu hvor der er godt vejr. :-) ...og så begynde at samle stumperne til at lave en 12v konvertering på sigt.

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Reply

You must log in to post.