Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Reg.afgift da alt for høj på kitcar?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Hej var lige inde på skat.dk og fandt tidligere reg.afgift på kun 2 kitcar der inde.


Kitcar
WESTFIELS
01/02-1977
39605 kr i reg afgift



Kitcar
SPARTAN
CABRIOLET
17/11-1967
21375 kr i reg.afgift

Nogen der kender disse kitcar, de må jo være i DK, og har de så meget udstyr i sig, eller benytte knoldogskvat sig bare af at nogle lige præcis vælger en kitcar?

For når reg.afgift på en noget nyere bil, og med temmelig meget udstyr i tilsammenligning "kun" er 7-9000 kr.

Mitsubishi Galant 2,0 ca 1991 med ABS, el sædevarme, el ruder, AC, el soltag, fartpilot mm

Hvad skyldes den høje reg.afgift på de 2 kitcar, det er jo kun bunden som er fra den oprindelige bil?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du skal jo dokumentere hvad den har kostet at lave.
Der er jo nogen der praler af hvor dyr bilen har været. De betaler så en høj afgift.

Men ja det er alt for dyrt. Hvorfor tror du de er sjældne ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Turbo_Peter Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tror ikke det kan sammenlignes, de er begge rørramme biler.
Og bygget "på" ford basis.

Mvh Peter

PS!
Det er ikke altid til at gætte hvad der bliver vurderet efter.
Jeg fik vurderet en audi 2,3 Turbo sidste år. Det endte med at de ville have det samme i afgift, som jeg kunne købe to tilsvarende biler for i DK.
-------------------------------------------
Den må gerne larme, bare den går stærkt . . .
DSA - supporter ;O)
(permalink) Turbo_Peter Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Billeder fundet på nettet af 2 lignende biler.
WESTFIELS_90_1_1.jpg
Spartan_kitcar.jpg

-------------------------------------------
Den må gerne larme, bare den går stærkt . . .
DSA - supporter ;O)
(permalink) SGN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Er der ikke noget der hedder ombygningsafgidft, eller idendifikationsændring, som kunne betyder noget her ?
-------------------------------------------
Simengroup(a`)hotmail.com

60`er bobble project købes
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
simen skrev:
Er der ikke noget der hedder ombygningsafgidft, eller idendifikationsændring, som kunne betyder noget her ?


det er nærmere hvis du ombygger en bil tilstrækkeligt til at du opgraderer den fra en version til en anden bedre version som også er på markedet, udstyr, motor mv. hvilket kan betyde at du skal betale det i afgift som den model du har opgradeter din bil til, i afgift.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du skal jo dokumentere hvad den har kostet at lave.
Der er jo nogen der praler af hvor dyr bilen har været. De betaler så en høj afgift.

Men ja det er alt for dyrt. Hvorfor tror du de er sjældne ?



Skal man dokumenterer hvad den har kostet at lave? Synes Told sagde de ville have at vide hvad jeg havde givet for den. Men tænkte jo at købe et "vrag" i Sverige og gøre den i lige i synsmæssig stand og så komme til syn og Told med en kitcar uden lak på, og med hæfteplaster på hist og her, ja et rigtigt vrag, og så lave kabinen pæn bagefter. For ellers synes jeg man skulle betale efter standen når man tager kitcar over grænsen til DK. Og ellers dem som laver kitcar i for pæn stand før syn, kommer jo også til at betale høj registeringsafgift af sit eget arbejde her i DK.

Med hvorfor der ikke er så mange kitcar i DK er vel både at de er dyre i afgift, samt at man i princippet skal kunne lave alt selv. Og at de måske ikke er noget originalt anerkendt bilmærke. Og at nogle kitcarsælgere i dk sælger en ½ færdig bil til pris som en færdig lavet burde koste, og så iforhold til hvad en simpel anden standard bil kan fås til og klare sig i 2 år til syn?

Synes på et andet indlæg at det kun var VW type1 og 2CV der kunne godkendes som kitcar i DK? Men kan rørramme altså også? For dem laver og sælger svenskerne jo en del af, og bliver en bedre stiv bil.
Turbo Peter hvilken årgang og type er din Audi, og hvilket toldogskat sted fik du den vurderet?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har i sinde at få en kitcar på en veteran VW type 1 bund, eller rørramme hvis de godt kan godkendes alligevel, og så sætte en el motor i. Så er det en veteranbil som skal til syn hvert 8.år og der er nul 0 kr i vægtafgift, og nul 0 kr i reg.afgift ej heller moms eller told.
Jeg har pt nu en 12 KW motor 16 HK motor som i spids yder 80 HK. Og har til udsigt en elmotor på ca 35 KW og 200 HK i spids. Så en passende kitcar ser jeg efter.

Elbiler er jo fritaget for afgift, men så er der jo kæmpe miljøafgift på akkuerne, så dem skal man jo købe i udlandet!
Og tænk hvis alle købte elbiler, istedet for benzin og diesel, så vil afgifterne jo bare komme på elbiler istedet for. Så afgifterne er ikke fair og bare en dårlig undskyldning for at krase penge ind.

DK stat og knoldogskvat må vel stå i guinness rekordbog for verdenshøjeste skat? Og radikale holdninger om der er fx er jern eller glasfiber karrosseri over en bilbund!

Reply

You must log in to post.