Frank_Andersen skrev:
Du skal jo dokumentere hvad den har kostet at lave.
Der er jo nogen der praler af hvor dyr bilen har været. De betaler så en høj afgift.
Men ja det er alt for dyrt. Hvorfor tror du de er sjældne ?
Skal man dokumenterer hvad den har kostet at lave? Synes Told sagde de ville have at vide hvad jeg havde givet for den. Men tænkte jo at købe et "vrag" i Sverige og gøre den i lige i synsmæssig stand og så komme til syn og Told med en kitcar uden lak på, og med hæfteplaster på hist og her, ja et rigtigt vrag, og så lave kabinen pæn bagefter. For ellers synes jeg man skulle betale efter standen når man tager kitcar over grænsen til DK. Og ellers dem som laver kitcar i for pæn stand før syn, kommer jo også til at betale høj registeringsafgift af sit eget arbejde her i DK.
Med hvorfor der ikke er så mange kitcar i DK er vel både at de er dyre i afgift, samt at man i princippet skal kunne lave alt selv. Og at de måske ikke er noget originalt anerkendt bilmærke. Og at nogle kitcarsælgere i dk sælger en ½ færdig bil til pris som en færdig lavet burde koste, og så iforhold til hvad en simpel anden standard bil kan fås til og klare sig i 2 år til syn?
Synes på et andet indlæg at det kun var VW type1 og 2CV der kunne godkendes som kitcar i DK? Men kan rørramme altså også? For dem laver og sælger svenskerne jo en del af, og bliver en bedre stiv bil.
Turbo Peter hvilken årgang og type er din Audi, og hvilket toldogskat sted fik du den vurderet?