Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Konvertering fra 6 til 12 volt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Går i overvejelser med at konvertere mit projekt T1 1964 1200 De luxe fra 6 til 12 volt modtager gerne erfaringer godt/skidt fra andre der har konverteret.Endvidere en komplet liste over stumper og hvad jeg evt.må påregne at betale,nypris brugt.

-Der skal asfalt under i 2008 ;0)

Nevermann
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hejsa. Jeg har 12v 180mm svinghjul, 12v starter, og 6->12v og helt ny konverteringsstarterbøsning du kan få for 500,-
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg tager ca 5000 alt incl mont i din bil
MVH Dennis
og der er igen dårlige erfaringer kun gode med 12v
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
bugservice skrev:
jeg tager ca 5000 alt incl mont i din bil
MVH Dennis
og der er igen dårlige erfaringer kun gode med 12v


Hej Dennis
No hard feelings,du lever jo af det...men tak for "tilbuddet"er nu mere ovre gode brugte dele ;o)
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hejsa. Jeg har 12v 180mm svinghjul, 12v starter, og 6->12v og helt ny konverteringsstarterbøsning du kan få for 500,-


Hvad med relæer pærer og viskermotor...?
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Relæer og pærer skal skiftes - viksermotor, der skal en modstand i mellem eller skift til en 12v visker motor.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Mette skrev:
Relæer og pærer skal skiftes - viksermotor, der skal en modstand i mellem eller skift til en 12v visker motor.


Hej Mette

-Og hvad kan det så koste i menneskepenge...?
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad bruger man en viksermotor til?
*LOL*
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Mr-M det er da sådan en der vikser rundt og laver ballade :wink:

Nevermann jeg kan ikke huske hvad jeg gav for modstanden til viskemotoren, jeg har lige checket min VW-mappe og den regning er ikke lige kommet der i.

Men pærer og blink relæ og modstand tja det koster vel 3-500 kr eller sådan moget alt i alt. Blink relæ fik jeg.. pærerne er jo ikke så dyre stykket, der er bare en del der skal skiftes. Er egentlig mest i tvivl om prisen på modstanden, men send en mail til bent@kitogbugyservice.dk og spørg ham.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 18 years siden | | | |
generator/dynamo (og laderelæ)
12v dynamostand
skiftende relæ til nær/fjernlys
alle pærer
magnetventil/choker
horn
viskermotor (fra en jeans f.eks)
blinkrelæ
batteri

Sidst jeg lavede det kostede det ca 400 uden viskermotor, men der havde vi også nogle af delene i forvejen. Regn med godt 500 for viskermotoren, 2-300kr for en dynamo/generator (brugt) og ca 130kr for et komplet pæresæt(biltema). Magnetventil og choker kan sikkert købes brugt også til en billig penge, hvis du altså ikke lige render ind i en karburator der er 12v. Biltema har skifterelæ til 39kr og blinkrelæ til 19kr. Hvis du så afsætter en lille 1000kr til projektet når du langt.

Når du nu kører med 6v starter og 6v svinghjul, kan du lige så godt beholde det. 6v Starteren kan sagtens tåle 12v
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
80 Kr for modstanden mener jeg(Bugservice)


West
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja der er selvfølgelig modstanden til viskermotoren som alternativ til udskiftning af viskermotoren
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej Allan

velkommen tilbage til vw scenen :-)


Hva' har du nu rodet dig ud i ?

Du kan jo lige slå på tråden hvis du vil have mere at vide om konvertering mv.
jeg har selvfølgelig også en del af det du mangler..hehe
Jeg har stadig værksted på amar' men bor ikke på frb mere, er flyttet i hus i Skovlunde.

Sjovt nok holder der også en 64' i min garage der snart skal have konverteret til 12 v, det er "Humbugs".

hej fra Ronnie
23736962
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
generator/dynamo (og laderelæ)
12v dynamostand
skiftende relæ til nær/fjernlys
alle pærer
magnetventil/choker
horn
viskermotor (fra en jeans f.eks)
blinkrelæ
batteri

Sidst jeg lavede det kostede det ca 400 uden viskermotor, men der havde vi også nogle af delene i forvejen. Regn med godt 500 for viskermotoren, 2-300kr for en dynamo/generator (brugt) og ca 130kr for et komplet pæresæt(biltema). Magnetventil og choker kan sikkert købes brugt også til en billig penge, hvis du altså ikke lige render ind i en karburator der er 12v. Biltema har skifterelæ til 39kr og blinkrelæ til 19kr. Hvis du så afsætter en lille 1000kr til projektet når du langt.

Når du nu kører med 6v starter og 6v svinghjul, kan du lige så godt beholde det. 6v Starteren kan sagtens tåle 12v


Faldt lige i staver over over dit ungdomsbillede...;0)Tak for listen,så er det jo bare pstumpejagt.
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
kleinbusRonnie skrev:
hej Allan

velkommen tilbage til vw scenen :-)


Hva' har du nu rodet dig ud i ?

Du kan jo lige slå på tråden hvis du vil have mere at vide om konvertering mv.
jeg har selvfølgelig også en del af det du mangler..hehe
Jeg har stadig værksted på amar' men bor ikke på frb mere, er flyttet i hus i Skovlunde.

Sjovt nok holder der også en 64' i min garage der snart skal have konverteret til 12 v, det er "Humbugs".

hej fra Ronnie
23736962


Hej Ronnie har sendt dig en PM
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ungdomsbillede......hæ hæ
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 18 years siden | | | |
En formodstand til viskermotoren koster 123 kr hos bugservice, hvis det er den justrebare, denne anbefales af flere idet, man så kan justere hastigheden på viskningen, alle der har prøvet regnvejr i en 6V bil ved hvor langsomt de kører ..
Tilslutter mig Hendrixxx´s liste, det var min bil nemlig...
Vibeke
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=Doktor Nevermann]Går i overvejelser med at konvertere mit projekt T1 1964 1200 De luxe fra 6 til 12 volt modtager gerne erfaringer godt/skidt fra andre der har konverteret.Endvidere en komplet liste over stumper og hvad jeg evt.må påregne at betale,nypris brugt.

-Der skal asfalt under i 2008 ;0)

Nevermann

Har snoldet stumperne til 12V konvertering og forbroen (tak Jesper)
Da det jo er et projekt er der stadig plads på indkøbslisten...

Reply

You must log in to post.