Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey!
Jeg holder lige kaffepause fra søndags VW-rodning, og har et spørgsmål, som jeg håber på, nogen har lyst til at svare på inden mørkets frembrud.

Skal have synet min vogn (med skiver), men mangler en T
IMG_2229.jpg
IMG_2228.jpg
IMG_2231.jpg

-------------------------------------------
VW Type1 1953
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Timbo3000 skrev:
Hey!
mangler en T
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 17 years siden | | | |
IB, du er totalt hurtig =) !!

Bare så jeg er HELT med (bare kald mig Prins Knud)...

Det ER altså ATE-skivebremser? Og der findes ikke Tüv-godkendelse til sådanne ATE-skivebremser??
-------------------------------------------
VW Type1 1953
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Timbo3000 skrev:
IB, du er totalt hurtig =) !!

Bare så jeg er HELT med (bare kald mig Prins Knud)...

Det ER altså ATE-skivebremser? Og der findes ikke Tüv-godkendelse til sådanne ATE-skivebremser??



jo til opel og bmw og andre biler der er F
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 17 years siden | | | |
PIS =) !
Men min Folkevogn ville da godt kunne synes med CSP-skiver for eksempel (med tilhørende T
-------------------------------------------
VW Type1 1953
(permalink) Steen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lad være med at fortælle den er bygget om til skiver. Du skal kun snakke om dem
hvis du bliver spurgt.
Det gør det ikke lovligt men det sparer dig for noget arbejde med at bygge "tilbage"
til tromler.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er helt originale 1500 bremser du har på.. Hvis din bil er fra 65-> kan det godkendes uden videre. På ældre biler kan det principielt ikke, men det er da sket flere gange..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Steen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et kig på billederne viser en forbro fra før 66......................

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, nemlig ja.
Kunne godt tænke mig om man kunne se, om det er model "klippe-klistre-spindler", der er lavet, eller om det er fabrikskonstruerede spindler, der er monteret..
Hvis det er nogle der er hjemmesvejsede, turde jeg ikke køre med dem. Hvis det er fabrikskonstruerede, hvem ved så om der ligger en tüv et sted i tyskland, som man kunne rekvirere.??

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Chritte Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Steen skrev:
Lad være med at fortælle den er bygget om til skiver. Du skal kun snakke om dem
hvis du bliver spurgt.
Det gør det ikke lovligt men det sparer dig for noget arbejde med at bygge "tilbage"
til tromler.


Nej... det er rigtigt, men så er manden jo ligevidt hvis han vil have den godkendt med skivebremser.. hvis de ikke spørger og han ikke svarer, er bilen i rent juridisk og synsmæssig forstand kun godkendt med tromler.. Det er din pligt som ejer at oplyse den slags..

men jaja,jeg holder min kæft nu.. jeg er nok også bare miljøskadet... :)
(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jam... Hmm, nu kunne jeg så også godt tænke mig at vide om det er en (som du skriver...) model "klippe-klistre-spindler", for det vil jeg sgu heller ikke køre med!?
Tjekker så snart jeg har tid, og så smider jeg nok lige et billede eller to mere på...

Steen, taksa for forbro-info.. Tænkte at det måske nok var en linkpin forbro, men var på ingen måde sikker i min sag!

Chritte... Miljøskadet måske, men på den gode måde - ikke nazi måden =) . Og det synes jeg sgu er cool! Er selv ikke så meget til "bandit-løsningerne"...

Over and out, jeg burde sove lige nu!
/
Tim
-------------------------------------------
VW Type1 1953
(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
VW Type1 1953
(permalink) Tim Terry Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jam = Jan - hehe
-------------------------------------------
VW Type1 1953
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan i princippet ikke godkendes, for VW har ikke lavet skivebremser til styrebundbolteforbro.

"Klippeklistre" skal man ikke kimse af. Og kan man svejse kan det sagtens holde.
Vores gamle Jørn Dalsgård svejsede fire stykker fladjern på bagsvingarmen på hans type1 til banebrug. Det faldt da ikke af.

Selv har jeg synet/eller mine kunder har synet flere biler hvor jeg havde svejset "ører" på en tromlebremsespindel til caliberen.

"Præsidenten" kører således med type4 forbremser og bagcalibre fra en Alfa ? Den ligner en type1 forcaliber, men med håndbrmse, og bageste skiver fra 914.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.