Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 Motor i en Buggy Lovlig eller ej??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bjrn P Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Er det muligt at få papire på at man må kører med en t4 i en buggy? Jeg ved godt man kan skrive det på toldpapirene og betale men det gør det jo sådan set ikke lovlig uden nogle godkendelser?

Bjørn
-------------------------------------------
Bjørn Poulsen
Mobil 40134323
060281@GMAIL.COM
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
JA det kan man fuldt lovligt.

Det gør jeg, og har betalt afgift af det. Intet problem.

Jakob
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=Bjørn P]Er det muligt at få papire på at man må kører med en t4 i en buggy? Jeg ved godt man kan skrive det på toldpapirene og betale men det gør det jo sådan set ikke lovlig uden nogle godkendelser?

Bjørn
Som Blob skriver. Men buggyen skal selvfølgelig have de ændringer foretaget som kræves ved effektstigning. Dvs skivebr. bedre dæmpere afstivning etc.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Arrh bum bum.. Man kan betale afgift af det MEN dette gør ikke T4 motoren lovlig i synshallen. Der findes ingen godkendelser der siger at man på en opkortet T1 bund må montere en T4 motor. Jeg ved det for jeg har lige været møllen igennem med en RSK718 replika. Endte med at ringe til Frank A samt Bent (KB service)hvor jeg fik et klart nej. Endvidere fortalte Frank mig at man jo nok ved individuelt skøn kunne godkende T4 motoren bagi men der findes ingen godkendelser man kan hive op af lommen.

/Kasper
(permalink) Biffo Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kan vel være ophøjet ligegyldigt om det er en T4 men 180 HK eller en T1 med samme ydelse?
Det må da være effekten, der er afgørende fremfor motortypen - eller har jeg misforstået noget..?

mvh
Biffo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Biffo skrev:
Det kan vel være ophøjet ligegyldigt om det er en T4 men 180 HK eller en T1 med samme ydelse?
Det må da være effekten, der er afgørende fremfor motortypen - eller har jeg misforstået noget..?

mvh
Biffo



Nææh det kan det ikke..

Du må eksempelvis heller ikke ligge en V8er bag i din buggy.. Og ved du hvorfor?

Fordi der mangler en typegodkendelse..

En type4 er blandt andet tungere end en type1 motor, tror du bare at de godkendelser er noget man laver for sjov?

Frank Andersen har eksempelvis jolleret rundt i nordjylland med en 6benet Porsche maskine bagi. Efter hans eget udsagn var hans bil så røvtung at bilen kørte forfærdentligt og derefter skiftede han motoren ud med en lettere 2.6liters T4 motor. Selvfølgelig kan en Type1 køre med en Type4 bagi uden problemer men regler er regler og hvis man uden videre kan hælde en T4 bagi og få det godkendt uden typegodkendelser ville man jo også kunne hælde en 300kilos støbejerns V8er bagi og køre bilen til syn med forhjulene hængende 12cm over jorden.


(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
Biffo skrev:
Det kan vel være ophøjet ligegyldigt om det er en T4 men 180 HK eller en T1 med samme ydelse?
Det må da være effekten, der er afgørende fremfor motortypen - eller har jeg misforstået noget..?

mvh
Biffo



Nææh det kan det ikke..

Du må eksempelvis heller ikke ligge en V8er bag i din buggy.. Og ved du hvorfor?

Fordi der mangler en typegodkendelse..

En type4 er blandt andet tungere end en type1 motor, tror du bare at de godkendelser er noget man laver for sjov?

Frank Andersen har eksempelvis jolleret rundt i nordjylland med en 6benet Porsche maskine bagi. Efter hans eget udsagn var hans bil så røvtung at bilen kørte forfærdentligt og derefter skiftede han motoren ud med en lettere 2.6liters T4 motor. Selvfølgelig kan en Type1 køre med en Type4 bagi uden problemer men regler er regler og hvis man uden videre kan hælde en T4 bagi og få det godkendt uden typegodkendelser ville man jo også kunne hælde en 300kilos støbejerns V8er bagi og køre bilen til syn med forhjulene hængende 12cm over jorden.




Ja det var så mig ovenfor..

/Kasper
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er muligt at Told/skat er en pengemaskine, men som jeg har forstået reglerne, og fik dem forklaret til toldvurdering (godtnok i 1995) kan man ikke betale afgift at en bil eller ombygning som ikke er godkendt i synshallen.

Er dog ikke i tvivl om at der findes undtagelser, men det gør det jo ikke mere korrekt.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Biffo Member
Skrev for 18 years siden | | | |
OK - det har du da helt ret i. Tak for din belæring..
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ville umiddelbart give Biffo ret. Ikke fordi jeg aner en skid om det, men jeg tænker bare på de golf 2'ere der bliver synet med 2,9 VR6-motore. Det er en G60 med 160 hk, hvor der bliver monteret en 2,9 VR6 med 190 hk. Det skulle være lovligt og kunne synes fordi den ikke overskrider 20%-reglen. Og en golf 2 er da aldrig blevet typegodkendt med en VR6'er?
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Som Farmer skriver skal der være et sammenhæng i køretøjet. Der skal laves nogle ændringer osv.


Kasper, det kan godt være du ikke kunne få det synet. Jeg har papirer på min.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Blob skrev:
Som Farmer skriver skal der være et sammenhæng i køretøjet. Der skal laves nogle ændringer osv.


Kasper, det kan godt være du ikke kunne få det synet. Jeg har papirer på min.




Nu er det jo sådan at synsfolk må vurdere den enkelte sag individuelt idag. Så man kan være heldig at få det godkendt men det sætter desværre ikke præcedens for at nu kan alle buggyer synes med T4 motor.

Så længe der ikke forefindes en typegodkendelse på den enkelte ombygning kan man ikke være 100% sikker på at få skrevet motoren i papirene.

Vi kørte iøvrigt RSKen et andet sted hen og der røg den lige igennem syn uden spørgsmål om noget som helst. Man kunne jo fristes til at tro at den 25årige synsmand derude aldrig havde set en std type1 motor før.

Men det gør jo ikke bilen mere lovlig gør det?
(permalink) Bjrn P Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for alle jeres svar.
Jeg tror jeg kan konkludere, at det ikke er helt efter bogen. Og selvom man betaler afgiften, kan man ikke være sikker hvis man møder den forkerte synsmand. Fordi der ikke er nogen decideret type godkendelse og det kan jo heller ikke ligefrem holdes indenfor 20% reglen. Men godt at ikke alle synsfolk er vw freaks eller fyldt 55:)
-------------------------------------------
Bjørn Poulsen
Mobil 40134323
060281@GMAIL.COM
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
20%´s reglen er kun bestemmende for hvornår der skal betales afgift af ombygningen.
I princippet har den ikke noget at gøre med synshallen.

R
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
øh mig bekendt må man godt sætte en T4 i en buggy . Den skal selvfølgelig synes med bæstet i og der skal betales afgift af motoren . kender flere der kører T4 i buggy . Og der når de bliver stoppet af de sorte henviser til at deres bil er synet
og godkendt m diverse ændringer .

Mvh Airbag
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nemlig Airbag.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Blob og/eller Farmer kan I ikke fortælle hvilke dokumenter I har medbragt ved syn af buggy med T4?
Går ud fra at samme papirer kan bruges i alm. type 1?
Farmer, mener at du har skrevet om forskellige effekter som kan godkendes på henholdsvis sving- og IRS bagtøj, men igen i.flg hvad?
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply

You must log in to post.